"Fødebaggen"

Blir å pakke den i slutten av juni, da er jeg ca 30 uker. Pakker så tidlig siden mine 2 gutter ble født i uke 30 og 32, så ønsker å være forberedt denne gangen vis det skjer tidlig denne gangen også :)

Jeg har skrevet en lapp som henger på kjøleskapet. Vi bor 3,5 time unna sykehuset så det krever mye planlegging i forhold til at vi må kjøre bilen ned til byen i god tid før fødselen ettersom samboeren aldri har tatt lappen og jeg ikke kan kjøre den lange veien når fødselen er i gang. Her blir man uansett kjørt med ambulanse til byen. Jordmor er med hele veien. Begrenset med plass i en ambulanse med to ambulansearbeidere, en jordmor, samboeren og en stykk høygravid meg så min kjæres bag får ligge i bilen vår i byen frem til fødselen. Vi blir nok på sykehuset en stund ettersom det er så lang reise hjem. Så kan det hende at vi blir en dag eller to hos mine foreldre i byen før jeg må kjøre bilen hele veien hjem. Ser for meg at den bilturen blir spesiell....

Samboeren har fått streng beskjed om hvilken bag jeg skal ha med og han vet hvor lappen henger. Er sykemeldt og noen ganger melder behovet for å bygge litt rede seg så jeg har lagt opp litt småting innimellom. Men den er langt fra ferdig. Tenker å gjøre den helt ferdig i slutten av juni/begynnelsen av juli når vi er kommet på plass i nytt hus og vi har fått handlet inn alle tingene som må handles inn :)

3 veker før kanskje? Er berre ca 30 min å køyre til sjukehuset, så er ikkje akkurat krise om eg gløymer noko :)

Pakker vel når perm begynner tenker jeg. Sist pakket jeg tidlig da jeg hadde mye maserier og vonde kynnere.

Bor bare 5 minutter ish fra sykehuset så er jo egentlig ikke stress, og med planlagt ks så har jeg jo egentlig god kontroll på når ting skal skje.. Men, sist startet fødsel noen uker før den skulle og måtte stoppes, da hadde det vært greit å ha bagen for å ta med seg. Liker å ha kontroll så vil helst pakke selv, ikke at mannen skal gjøre det.. så blir pakket i gooood tid denne gangen, 6 uker før kanskje ?

Jeg kommer sikkert til å pakke den når jeg begynner å kjenne at jeg blir stressa av å ikke ha den klar. :-p Når dette er får tiden vise :-) har ikke lang kjøretur til sykehuset, så krise blir det aldri, men kjenner jeg meg selv rett kommer jeg nok til å ha pakkelista klar en god stund før, også pakker jeg den kanskje i august en gang..? :-) er førstegangs, så regner med jeg ikke føder lenge før termin :-)

Venter litt med å pakken den! I og med st jeg blir satt igang og at jeg mest sannsynlig må bo på Rikshospitalet en stund før igangsettelse føler jeg at jeg har god kontroll! Men nå som jeg snart er ferdig med siste eksamen kommer jeg nok til å begynne å planlegge innkjøp av innhold :) har faktisk ikke kjøpt en eneste ting til lillegull i magen ennå! :)

Back
Topp