Fødebagen

Når pakker dere den?
Vi har såvidt begynt å pakke den
Hva pakker dere?
  • Diverse snacks som gir litt ekstra motivasjon til å holde ut for kona/få opp blodsukkeret. Og selvfølgelig snacks tio meg også :hilarious:
  • Slippers
  • skylleflaske
  • Druesukker mot lavt blodsukker?
  • Barseltruse?
  • Lang varmeflaske hvis vi får tak i det
  • Lange ladere
  • Engangskamera?
  • Høytaler
  • Camrex
  • Vifte
  • Våtservietter
  • Koseklut eller lignende (hvis jeg må hjem kan jeg ta den med hjem og introdusere hunden vår til lukten av baby.
  • Gulpekluter
  • Hentesett
  • Pysjamas
  • Smokk?
  • Lue
  • Sokker
  • Babynest (så slipper kona lene seg så mye over for å nå frem til baby i den kuvøse senga eller hva det heter. Da kan baby ligge i senga med Evelyn/oss i babyneat på dagtid
  • To-tre skift til baby (kanskje fler hvis baby gulper på klærne osv)
  • Disney teppe (kjøpte dette for sikkert 6 år siden og så alltid for oss baby skulle bruke det på sykehuset når vi en gang fikk baby)
  • Joggedress til kona
  • Ammeinnlegg
Lenger har vi ikke kommet på lista


Hva lar dere være å pakke?
Vet ikke enda.


Hva pakker dere i?
Liten koffert med klær til oss. Og stelleveske med klær osv til baby.
Jeg må bare si at jeg synes det er nesten rørende å lese lista di, det oser altså så omsorg for kona di og hvor mye dere gleder dere til denne babyen, atte jeg bare ååh! Om enn bare alle partnere var så involvert og engasjert ❤️
 
Jeg har pakket alt til baby, mangler bare noe til meg også er det klart!
Har så klart tatt med meg kjølebind! Er et must!
 
Når pakker dere den?
Begynte å panikkpakke for litt siden da jeg hadde mye kynnere og slim og ble redd for at ting plutselig var i gang :hilarious: nå dropper jeg ting jeg kommer på i farten i ny og ne oppi der.

Hva pakker dere?
  • Ammebh
  • Ammesinglet (sove i)
  • Ammeinnlegg
  • Silverette
  • Medela lanolin (selvom den skal jo ikke brukes med silverette, men i tilfelle, den var en livredder forrige gang)
  • En myk gravidtights
  • En joggebukse
  • Klær til hjemreise meg
  • Toalettsaker
  • Snacks som jeg liker godt som gir energi og velfølelse (måtte oksytocinet strømme!)
  • Bomullsbind (får uvi av de med plast i, og vet ikke om de har bind på sykehuset her i Spania)
  • Gode store myke truser (fikk nettingtruse på sykehuset med første, men synes det var mye mere hold i og mer behagelig å bruke gravidtrusene som er store og ga litt støtte til magen og).
  • Shampoo/balsam/såpe
  • Slippers til dusj og tøfler (første hadde jeg bare 1 par og de ble jo våte når jeg dusjet så det var et "problem" etter å ha kledd seg).
  • Morgenkåpe til å slenge over sykehusskjorta
  • Pumpa mi fra forrige barn (lar den ligge i bilen i tilfelle det ikke er behov)
Baby:
  • Hentesett
  • 2 pysjer
  • 2 bodyer med bukse
  • Lue
  • Neglefil/klipper
  • Jordbærbamsen
  • Bamsegave til storesøster
  • Ullpledd og lettere pledd
  • Bleier
  • Våtservietter
  • Smokk (ikke planer om å bruke den men den blir med)
Mange av disse tingene hadde jeg ikke pakket dersom jeg skulle født i Norge, men siden de her ikke har like godt tilbud og jeg ikke er sikker på hva de har/faktisk gir ut på sykehuset etter fødsel (ganske lite vil jeg tro), så tar jeg med det jeg tenker vi har behov for ☺️

Hva lar dere være å pakke?
Vannflaske, kan ikke drikke vannet fra krana her og de selger store flasker med vann på avdelingen

Hva pakker dere i?
Pakker i en liten bag til oss, og en stelleveske til baby.
 
Last edited:
Jeg må bare si at jeg synes det er nesten rørende å lese lista di, det oser altså så omsorg for kona di og hvor mye dere gleder dere til denne babyen, atte jeg bare ååh! Om enn bare alle partnere var så involvert og engasjert ❤️
Ååh, så hyggelig kommentar! ❤️❤️ Vil jo at kona skal ha det best mulig når hun gjør den største jobben i verden! :shy:
 
Førstegangs og bor 5 minutter unna sykehuset, så pakker light og får heller tilkjørt/hentet mangler.

Litt mat og snacks til fødsel
Toalettsaker og kosmetikk/såper i reisestørrelser
Nattlys og sovemaske
Engangs barseltruser
Dusj-slippers
Bikinitopp til ev vannfødsel
Løse og lette klær til barselopphold
Mobillader og ekstra lang ledning
Et hjemreisesett til baby

Ikke silverette, ikke bbhugme, ikke ammepute eller annet dill

Pakker bare i en weekend-bag
Ble mer enn jeg trodde. Vi bor også 5 minutt fra sykehuset, så kan hente ting. Og jeg tåler at ting ikke blir brukt ;)

Når pakker dere den?
Har tatt tid, men gjorde fødebagen ferdig nå 37+3 :laughing002

Hva pakker dere?
Viktige papir (helsekort, blodprøvesvar, skriv fra private ultralydundersøkelser, ønskebrev for fødsel)

Faste medisiner

Toalettsaker i reisestørrelser (tannbørste, tannkrem, fluorskyll, deodorant, hårstrikk, en liten kam/hårbørste, sjampo, balsam, dusjsåpe, briller, kontaktlinser og etui med linsevæske, lipsyl, fuktighetskrem (hudpleie), skylleflaske og lindreskum, et par ammeinnlegg, 2-3 kompress, Purelan, silverette og sovemaske)

Til barsel: lang beige cardigan og joggebukse og ammesinglet til hjemreise

Lang nattskjorte med knappestolpe for amming/hudtilhud og en pysj (skjorte og bukse)
Nettingtruser fra fødebagen, flip-flops til dusjen, tynn badekåpe,
2 ammebh og ekstra ammesinglet
2 par sokker
Bikinioverdel til ev. badekar/vannfødsel
Høytaler, ammelys/nattlys, lang ladekabel, liten håndholdt vifte

Snacks: 1 flaske energidrikk, noen proteinbarer, en termoflaske til kaldt vann

Til baby: 1 sett i str 50 og 1 sett i str 56 (body, underdel, hvis behov sokker)
1 pysj i str 50 og 1 pysj i str 56
Et hentesett fra mormor og strikket pledd
Tar med smokker
Lar bilstol og base stå i bilen

Far må pakke sin egen bag: rask energi, to rene skift, gjerne en nattskjorte eller hettejakke for lett hudtilhud, tannkrem og tannbørste

Hva lar dere være å pakke?

Hva pakker dere i?

En Day-poseveske weekend størrelse, men har pakkekuber og fordelt :)
 
Ble mer enn jeg trodde. Vi bor også 5 minutt fra sykehuset, så kan hente ting. Og jeg tåler at ting ikke blir brukt ;)

Når pakker dere den?
Har tatt tid, men gjorde fødebagen ferdig nå 37+3 :laughing002

Hva pakker dere?
Viktige papir (helsekort, blodprøvesvar, skriv fra private ultralydundersøkelser, ønskebrev for fødsel)

Faste medisiner

Toalettsaker i reisestørrelser (tannbørste, tannkrem, fluorskyll, deodorant, hårstrikk, en liten kam/hårbørste, sjampo, balsam, dusjsåpe, briller, kontaktlinser og etui med linsevæske, lipsyl, fuktighetskrem (hudpleie), skylleflaske og lindreskum, et par ammeinnlegg, 2-3 kompress, Purelan, silverette og sovemaske)

Til barsel: lang beige cardigan og joggebukse og ammesinglet til hjemreise

Lang nattskjorte med knappestolpe for amming/hudtilhud og en pysj (skjorte og bukse)
Nettingtruser fra fødebagen, flip-flops til dusjen, tynn badekåpe,
2 ammebh og ekstra ammesinglet
2 par sokker
Bikinioverdel til ev. badekar/vannfødsel
Høytaler, ammelys/nattlys, lang ladekabel, liten håndholdt vifte

Snacks: 1 flaske energidrikk, noen proteinbarer, en termoflaske til kaldt vann

Til baby: 1 sett i str 50 og 1 sett i str 56 (body, underdel, hvis behov sokker)
1 pysj i str 50 og 1 pysj i str 56
Et hentesett fra mormor og strikket pledd
Tar med smokker
Lar bilstol og base stå i bilen

Far må pakke sin egen bag: rask energi, to rene skift, gjerne en nattskjorte eller hettejakke for lett hudtilhud, tannkrem og tannbørste

Hva lar dere være å pakke?

Hva pakker dere i?

En Day-poseveske weekend størrelse, men har pakkekuber og fordelt :)
Ja! God påminnelse! Helsekort og fødebrev! Har det mentalt på listen, men ser jeg har glemt å faktisk skrive det ned :smiley-angelic006 Sist ble jeg tipset om å ha med flere eksemplarer av fødebrevet, fordi det kan bli borte hvis noen bare legger det fra seg et sted eller ved vaktskifte el. Tror jeg har 3-4 kopier :hilarious: gjorde samme sist, men tror ikke vi hadde behov for mer enn det ene. Samboer var også nøye på å spørre de som kom inn til oss om de hadde lest fødebrevet :Heartred
 
Back
Topp