Fødebagen

Oi.... Okei.

Barseltruser er da helt topp å ha med, når man er ferdig med de første dagene med bleie. De strammer ikke så over magen, og jeg syns de holder bindene godt på plass. Brukte de gjennom hele renselsen.

Druesukker er vanlig og bra å gi under fødsel for at den fødende skal holde oppe energien. Dessverre hadde mitt sykehus bare saft som energitilskudd, hadde nok heller foretrukket druesukker med det jeg vet i dag.

Engangskamera, hvorfor henger du deg opp i det? Noen liker å la være mobilen, og man får litt kulere og annerledes bilder med det. Og vifte? Kan sikkert være digg det også hvis svetten renner når man ammer eller er i fødsel. Det er jo ikke automatisk kaldt fordi det er oktober.

Det ble skrevet LANG varmeflaske, har null problemer med å forstå at det kan være ønskelig å ta med. Jeg fikk bare små risposer som ble varmet opp i mikroen, skulle heller gjerne hatt en lang varmeflaske. Og babynest kan da være helt nydelig for å ikke være redd for å rulle oppå babyen når man sover.

Skylleflaske er genialt for å vaske bort blodrester og til å lindre når man tisser etterpå mtp rifter, tror ikke det er bare for unge mødre... Du kan jo sjekke ut på f.eks. www.fodebagen.no om du vil lære mer om de. Mitt sykehus har små hånddusjer ved doen, men hvorfor ikke bare pakke ned hvis man er usikker på hva badene på sykehuset inneholder..

Eneste jeg er enig i, er våtservietter hvis tanken var å bruke på baby. Våte tørrkluter med babyolje på er veldig mildt for babyhud, og gjør det mye lettere å fjerne bæsjen. Ellers kjente jeg at svaret ditt irriterte meg, jeg oppfattet det som nedlatende og kverrulerende ovenfor et par førstegangsforeldre som deler lista si. Kanskje mente du det ikke sånn, men sånn ble det altså oppfattet av meg.
Vet du, jeg har snakket mye med Veientilbabylykke, hun forstår nok veldig godt at jeg bare ønsker å hjelpe. Jeg har forsøkt å støtte og bidra, og jeg er ganske trygg på at hun vet at jeg kun vil hennes (og konas) beste. Men hvis du blir provosert, så er det ikke noe jeg kan gjøre med det.

Min personlige mening er at produktene som selges hos fødebagen er tullete, det er MIN mening, men jeg har kun født fire ganger, så jeg har ikke fasiten. Videre ønsker jeg å bidra med noen erfaringer som kanskje kan føre til at folk kjøper færre unødvendige duppedingser, og ikke føler at man MÅ ha ditten og datten som koster mange penger. Derfor kommenterer jeg, for å være en motvekt til kjøpepress.

Og FYI, jeg opplevde at de spørsmålstegnene åpnet for innspill, og det betyr jo selvsagt ikke noe for meg om folk pakker med seg halve huset sitt, men noen ganger kan det være godt å høre at man ikke MÅ HA alt mulig. Helene sier det gjerne bedre enn meg, men jeg er veldig enig i det hun skriver.
 
Vet du, jeg har snakket mye med Veientilbabylykke, hun forstår nok veldig godt at jeg bare ønsker å hjelpe. Jeg har forsøkt å støtte og bidra, og jeg er ganske trygg på at hun vet at jeg kun vil hennes (og konas) beste. Men hvis du blir provosert, så er det ikke noe jeg kan gjøre med det.

Min personlige mening er at produktene som selges hos fødebagen er tullete, det er MIN mening, men jeg har kun født fire ganger, så jeg har ikke fasiten. Videre ønsker jeg å bidra med noen erfaringer som kanskje kan føre til at folk kjøper færre unødvendige duppedingser, og ikke føler at man MÅ ha ditten og datten som koster mange penger. Derfor kommenterer jeg, for å være en motvekt til kjøpepress.

Og FYI, jeg opplevde at de spørsmålstegnene åpnet for innspill, og det betyr jo selvsagt ikke noe for meg om folk pakker med seg halve huset sitt, men noen ganger kan det være godt å høre at man ikke MÅ HA alt mulig. Helene sier det gjerne bedre enn meg, men jeg er veldig enig i det hun skriver.
Nei det er jo ikke så lett å vite for utenforstående at dere har kontakt utenom og at de vet at du vil deres beste, men sett utenfra syns jeg tonen din var litt ugrei. Men syns det er greit å få oppklart det også, jeg liker jo den ellers gode stemninga her inne. :Heartred
 
Førstegangs og bor 5 minutter unna sykehuset, så pakker light og får heller tilkjørt/hentet mangler.

Litt mat og snacks til fødsel
Toalettsaker og kosmetikk/såper i reisestørrelser
Nattlys og sovemaske
Engangs barseltruser
Dusj-slippers
Bikinitopp til ev vannfødsel
Løse og lette klær til barselopphold
Mobillader og ekstra lang ledning
Et hjemreisesett til baby

Ikke silverette, ikke bbhugme, ikke ammepute eller annet dill

Pakker bare i en weekend-bag

Nattlys var ikke dumt! Legger jeg til på listen min også :joyful:
 
Har nå en krisebag i bilen (som sikkert ender med å bli fødebag). Den inneholder:

Toalettsaker

Shampoo/balsam/dusjsåpe

Tannkost+tannkrem

Deodorant

Lypsyl



Klær:

Truser, 2løse mørke bukser, 1singlet,1tskjorte, 2bh og en lang cardigan.

Snacks

Telefonlader

Helsekort

Har alltid Drikkeflaske i bilen så den er bankers ♡.



Bag til mini drøyer vi med litt til. Da hen er liten nå (skal på ny kontroll snart) vil ikke noe av de vi har kjøpt passe uansett om estimering stemmer :facepalm: .



Bagen er i bilen grunnet jeg har hatt flere gallesteinsanfall og blir innlagt når de kommer så greit å ha litt skift og Toalettsaker tilgjengelig om det skjer flere ganger før fødsel.
 
Back
Topp