Fødebagen

Endelig_babylykke

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Oktoberfest 2024 ❤️
Jeg prøver å være litt mer realistisk denne gangen, så ventetiden ikke blir for lang. Men kjenner jeg meg selv rett så vil jeg ha møbler og fødebag mer eller mindre på plass når vi begynner å få mot slutten av september (termin 21.okt). Jeg har allerede begynt å kjøpe inn noen ting, og gleder meg helt vilt faktisk til å gå en runde på Normal og plukke med meg små sjampo- og dusj-produkter :hilarious: Men jeg blir så nysgjerrig på hva dere andre tenker om fødebagen:

Når pakker dere den?
Hva pakker dere?
Hva lar dere være å pakke?
Hva pakker dere i?
 
Når pakker dere den?
Selv med planlagt KS så kommer jeg til å pakke rundt 1 uke før det - minst. Pakket den like før vi kjørte til føden sist gang.


Hva pakker dere?
Komfortable og enkle klær, flippflops, toalettsaker, hjemreise klær til baby, lader, headset, lipsyl (alltid så tørr luft på sykehus)

De har det meste man trenger for tiden på sykehuset her på sykehuset, så pakker minimalt med ting med. Trenger jeg noe, kan det alltids hentes hjemme eller kjøpes.


Hva lar dere være å pakke?
Masse greier til baby. De har alt på sykehuset og baby trenger minimalt den tiden man er der. Pumpeutstyr, dill dall som man tenker man KANSKJE får bruk for. Så pakker altså egentlig minst mulig :)


Hva pakker dere i?
Pakker i en stor veske.
 
Litt på siden av spørsmålet, siden den ikke kommer til å forlate min side før det er helt nødvendig, og derfor ikke skal pakkes - men tar dere med gravidputa? Jeg tenker det kan være digg, men det er kanskje unødvendig? Førstegangs og aner ikke haha
 
Litt på siden av spørsmålet, siden den ikke kommer til å forlate min side før det er helt nødvendig, og derfor ikke skal pakkes - men tar dere med gravidputa? Jeg tenker det kan være digg, men det er kanskje unødvendig? Førstegangs og aner ikke haha
Jeg er også førstegangs, men tenker at den skal med om jeg husker den i kampens hete :smiley-ashamed004
 
Litt på siden av spørsmålet, siden den ikke kommer til å forlate min side før det er helt nødvendig, og derfor ikke skal pakkes - men tar dere med gravidputa? Jeg tenker det kan være digg, men det er kanskje unødvendig? Førstegangs og aner ikke haha
Femtegangs her, den skal ikke med, nei. Min erfaring er at jordmødrene er rause med dyner og puter ved behov, og jeg vil ikke ha den inn på sykehuset (syns sykehus er æsj, og har en venninne som jobbet som renholder på sykehus da hun studerte, og hun legger ikke fra seg ting/går på sokkelesten på sykehus).
 
Last edited:
Jeg prøver å være litt mer realistisk denne gangen, så ventetiden ikke blir for lang. Men kjenner jeg meg selv rett så vil jeg ha møbler og fødebag mer eller mindre på plass når vi begynner å få mot slutten av september (termin 21.okt). Jeg har allerede begynt å kjøpe inn noen ting, og gleder meg helt vilt faktisk til å gå en runde på Normal og plukke med meg små sjampo- og dusj-produkter :hilarious: Men jeg blir så nysgjerrig på hva dere andre tenker om fødebagen:

Når pakker dere den?
Hva pakker dere?
Hva lar dere være å pakke?
Hva pakker dere i?
Tenkte å pakke den ca 14 dager før termin, femtegangs.

Pakker så lite som mulig. Myke klær til meg, liker å ha med en morgenkåpe som dekker stumpen, lader med lang ledning, slippers til dusj, ammebh, ullteppe til babyen, toalettsaker (lett utgave av dette).

Lar være å pakke alt som jeg leser at unge mødre pakker i dag, fra puter, til toalettpapir, babynest, pumpe(!), de har alt man behøver på sykehuset.

Weekendbag
 
Tenkte å pakke den ca 14 dager før termin, femtegangs.

Pakker så lite som mulig. Myke klær til meg, liker å ha med en morgenkåpe som dekker stumpen, lader med lang ledning, slippers til dusj, ammebh, ullteppe til babyen, toalettsaker (lett utgave av dette).

Lar være å pakke alt som jeg leser at unge mødre pakker i dag, fra puter, til toalettpapir, babynest, pumpe(!), de har alt man behøver på sykehuset.

Weekendbag
Jeg bruker heller ikke egne klær på babyen før hjemreise, syns det er helt fint med trøyene på barsel, bleier, helsetepper, så kan jeg spare den klesvasken.
 
Back
Topp