Fødebagen

• Trådstarter Trådstarter AM
  • Opprettet Opprettet
Takk for svar.
Både min mor og bestemor er kjent for raske fødsler som har forekommet minimum 2-4 uker før termin. Men de lærde strides vel om det er arvelig med fødselforløp. :)
Jeg hadde rask førstegangsfødsel og er forespeilet enda raskere denne gangen, men jeg har ikke pakket den engang enda [emoji85] med rask fødsel trenger du null og nada på selve fødestua, da trenger du ikke noe før barsel, så i verste fall kan mannen eller noen andre hente bagen senere [emoji6]

Føler ikke min er helt klart, men har pakka den sånn passe. Aner ikke helt hva jeg vil ha med meg og er kjent for å overpakke til vanlig:hilarious: Den står nå på soverommet med babyen sine greier ved siden av. Skal se igjennom i løpet av hælja tenker jeg og se om jeg ombestemmer meg på enkelte av tingene og sørge for å få med lader og tannbørste og litt sånn som mangler. Termin i går, men overaskende nok stresser jeg veldig lite med fødebaggen:p

Vi bor kun noen få minutter fra sykehuset så føler ikke det er så mye vits i å pakke[emoji85] men har pakket litt myke og ammevennlige klær til meg selv, purelan og ammeinnlegg. Sambo må uansett hjem og mate katta i løpet av sykehusoppholdet så regner med han klarer å plukke med seg om det skulle være noe jeg savner, men det jeg har pakket er sånne ting jeg ikke ville overlate til han[emoji23] skal også ha med fuktighetskrem, leppomade, og diverse andre hygiene artikler men det er jo enda i bruk så rasker det oppi bagen før vi kjører[emoji23] vurderer å pakke med litt klær til mini.

Av alt man skal lure på har jeg nå begynt å tenke på hva er praktisk føde outfit XD... vis man har god tid og rekker å tenke over det, hva har man på seg av klær evt gjør med langt hår under fødsel? Vurderer å flette håret i bilen på tur til sykehuset hvis jeg er istand til det for å få det unna :P Tenker behagelige klær er ett must, og som lett kan dras av.
Snapchat-91029576.jpg

Av alt man skal lure på har jeg nå begynt å tenke på hva er praktisk føde outfit XD... vis man har god tid og rekker å tenke over det, hva har man på seg av klær evt gjør med langt hår under fødsel? Vurderer å flette håret i bilen på tur til sykehuset hvis jeg er istand til det for å få det unna [emoji14] Tenker behagelige klær er ett must, og som lett kan dras av.
Vis vedlegget 266127
Jeg hadde på meg blå sylehusskjorte, syns det var veldig behagelig, stor, løs og ledig og ikke så farlig med søl på den [emoji6] Godt å kunne åpne den også, jeg ble veldig varm en stund.
Ellers hadde jeg håret løst og til og med briller på (rakk ikke bytte til kontaktlinser som planen var). Men jeg tenkte ikke et sekund på hva jeg hadde på meg [emoji85]

Pakker dere morgenkåpe? Er frem og tilbake på om jeg skal gidde å ta den med. Tar så mye plass, og den er så slitt og stygg så ser ikke for meg at jeg får lyst til å bruke den. Men «alle» sier det er et must! Hva syns dere? [emoji4] Har med løse bukser, amme singleter og lang cardigan..

Pakker dere morgenkåpe? Er frem og tilbake på om jeg skal gidde å ta den med. Tar så mye plass, og den er så slitt og stygg så ser ikke for meg at jeg får lyst til å bruke den. Men «alle» sier det er et must! Hva syns dere? [emoji4] Har med løse bukser, amme singleter og lang cardigan..

Ikke morgenkåpe her. Aldri hatt det med, aldri savnet det heller.

Aldri eid morgenkåpe, så tror ikke jeg vil savne det på sykehuset heller :p

Skulle jeg føde på vinteren hadde jeg kanskje tatt med, men skal ikke ha det med nå. Min morgenkåpe er skikkelig varm, så mulig derfor jeg tenker slik[emoji13]

Brukte ikke sist selv om jeg hadde med. Og denne gangen tenker jeg det er for varmt!

Hei :D har et spørsmål ang denne baggen.. Kjører dere rundt med den i bilen? Jeg har termin om 3 uker. Førstegangs :) Eller satser man på å hente den om man ikke er hjemme?
Jeg har min i bilen :) Gikk ganske raskt første gang, så greit at den bare står klar i bilen så vi ikke plutselig glemmer den eller må bruke ekstra tid på å hente den før vi kan dra til sykehuset hvis vi ikke er hjemme når det braker løs :P

Jeg har pakket med en tynn og myk en som jeg ser for meg er deilig daffe rundt med og amme i. :) Har en i mer håndklestoff og den orker jeg ikke ha med.

Jeg har ikke pakket morgenkåpe, har en tynn lang skjorte som jeg tenker gjør sanne nytten [emoji4] føler meg mer vel i den også [emoji4]

Hadde morgenkåpe med sist fødsel og det var helt gull å ha den der, for den brukte jeg hele tiden! Da fødte jeg på vinteren og hadde en tykk en i fleece. Nå har jeg kjøpt en ny tynn i bomull på Cubus for anledningen, som ligger klar i fødebagen:D

Det jeg fikk bruk for var:
Mobillader, kamera, lang cardigan, to myke bukser, tre ammetopper, to ammebher, sokker, to skift til mini, bomullslue til mini, helseteppe, to skift til pappa, purelan og multimamkompresser, toalettsaker, vannflaske, ammeinnlegg, egne såper, badesandaler og vanlige sandaler.

Ting jeg ikke fikk bruk for:
Bok, dopapir, truser (brukte sykehusets), bind, kryssord.

Ting jeg skulle ønske jeg hadde med:
Håndkle. Sykehusets var veldig små :)

Back
Topp