Fødebagen

Har faktisk klart å begynne å pakke litt nu er 35 uker på vei snart 36 [emoji14] må nok få pakket litt mer for termin nærmer seg veldig :)
 
Siste greier er vasket må, så når det er tørt blir det pakket, og da står bare toalettveska igjen:)
 
Sniker fra juni2014, og august2017 - Forrige gang hadde jeg faktisk med meg en bok og en penn til å skrive ned litt detaljer osv som jeg var redd jeg kom til å glemme. Vi har jo også telefon å skrive på selfølgelig.. Veldig koslig å se på i dag [emoji4][emoji4] Husket også at samboer måtte komme ned skittentøyspose, som jeg samlet skittent tøy i.
 
Sniker fra juni2014, og august2017 - Forrige gang hadde jeg faktisk med meg en bok og en penn til å skrive ned litt detaljer osv som jeg var redd jeg kom til å glemme. Vi har jo også telefon å skrive på selfølgelig.. Veldig koslig å se på i dag [emoji4][emoji4] Husket også at samboer måtte komme ned skittentøyspose, som jeg samlet skittent tøy i.

Eg har pakka ei lita notatblokk og tar med babyboka, sånn at eg får ført onn ting med ein gang. I tillegg fekk eg polaroidkamera til jul som eg tenkte eg skulle ta med :)
 
Jeg har pakket til prinsen:
2 ull body, Strømpebukser, sparkebukse, vanlige bukser, hentesett, babyteppe, lue. Tar også med en pakke med bleier, da de anbefaler det.

Jeg har pakket til fødsel:
Lipsyl, knekkebrød, syltetøy, sudoku, kamera ferdigladet,

Jeg har pakket til meg til barsel:
2 tights, 1 joggebukse, ullsokker, ammebh, ammesinglet, ammeinnlegg, brystskjold, nippelsalve, cardigan, morgenkåpe, småsko, mobil+lader.

Til mannen:
Ekstra joggebukse, tskjorte og deo.
Hvis jeg glemmer noe, så henter/kjøper mannen dette[emoji4]
Lykke til alle[emoji4]
 
Har pakket et par klesskift til babyen, noen behagelige klær til meg selv og et skift til samboeren min. Sandaler, ammeinnlegg, to nye tannbørster og tannkrem. Andre toalettsaker, lader etc blir pakket når vi må dra til sykehuset. Bor 15 min. unna, så det er ikke krise om vi glemmer noe. Tar neppe med mat da jeg vet at det i hvert fall er brødskiver/knekkebrød, pålegg og melk/saft i fellesstua på fødeavdelingen.
 
Vi hadde ikke med bag da det vi trodde var sjekk ble til fødsel :p
Men min erfaring er at det er ikke mye man trenger. Man er jo der bare 3 dager :)
Vannflaske og lypsyl måtte jeg ha så anbefaler det!
Smertestillende, bind og truser fikk jeg nærmest kastet etter meg. Trengte kun klær til baby på hjemreisedag. Ellers ble ting hentet etterhvert, men mest fordi vi ble boende i 4 uker.
 
Forrige gang pakket jeg en mindre bag til fødsel og en bag til baby og meg på barsel. I fødebagen pakket jeg i tillegg til det som tidligere er nevnt energidrikke og sjokolade og andre ting som var lett å hive i seg mellom riene. Det kan fort trekke ut, spesielt for førstegangsfødende. Jeg holdt på i tre døgn før hun var ute.. har aldri før likt vørterøl, men det var utrolig godt under fødseøen
 
Det eg har pakka er..

1. Helsekort for gravide, fødebrev, lommebok

2. Toalettsaker: Tannbørste,tannkrem,deo,hårbørste, shampoo og balsam, dusjsåpe, høvel, ansiktskrem og bodylotion.

3. Kle: Amme BH, joggebukse x2, sokker, truse (store og vanlige), singletter, ullsokka, tøffler og jle til heimreise.

4. Ting til bryst: ammeinnlegg (ull og engangs) + brystvortekrem.

5. Kle til bebis: Vanlig og ull body, vanlig og ull strømpebukse, ullsokka, ullue, hentesett og heimreisedress. Tar og med ein søt bamse :)

6. Næring: Vannflaske, kjeks, sjokolade.

7. Teknisk: Mobil + lader, kamera (fulladet).

8. Bevare minnene: Boka til bebisen, notatbok og penner.

9. Pappa: har pakket egen sekk med t-skjorter, bokser, sokker og toalettsaker.

10: Ekstra luksus: Her har eg skrive opp håndkle, ulljakke, gulpekluter, pledd til bebis.. ender nok opp med å berre ta med pledd til bebis :)

Er meir eller mindre ferdigpakket, men eg har ei liste over det som er pakket og det eg mangler. Sånn at samboer kann slenge siste rest opp i når vi skal dra :)
 
Når begynte dere å pakke fødebagen? :) 40 dager igjen idag, så lurer på å begynne å pakke litt smått nå :)
 
Jeg har lagt nedi de første plaggene til meg. Har nettopp vasket litt ammeklær, så de kunne jeg pskke ned. Men gravidbuksene trenger jeg litt til. Samtidig gar jeg begynt å vaske babyklæfne nå, så da får jeg hvertfall pakket ferdig til han snart;)
 
Etter mye kynnere og vondter i helgen og de siste dagene, sa jordmor det var lurt at bagen var pakket nå, til tross for at jeg kun er i starten av uke 35 :eek: Vi håper alle at hun holder seg inne en stund til da :)
Så idag skal jeg pakke ned litt til meg, pakket til baby igår i stelleveska :)
 
Back
Topp