Fødebagen

SnartMammaIgjen:)

SnartMamma
Tenkte å begynne å pakke den i dag :) har jo gjort dette en gang før, så vet jo sånn noenlunde hva som behøvs og ikke, men er nysgjerrig på hva dere har pakket? Kanskje det dukket opp noen gode tips :)
 
Også noe knekkebrød og pålegg (som tåler å stå utenfor kjøling) faktisk... :-o husker jeg slet første natten pga utmattelse og manglende næring i kroppen... etter å ha nesten ammet sammenhengende hele den første natten...
 
Jeg er førstegangs og tar gjerne imot tips til hva som bør pakkes i fødebagen! :) Tar dere kun med ull, eller noe bomull også? Og hvilken str? Litt av både 50/56 kanskje?
 
10cd398dc1ef947f446e242c7eb73bcf.jpg

Skrev akkurat liste selv, tar gjerne også imot tips. Må ha to bager, så tenker å pakke en til selve fødselen og en til barseltiden, da slipper man kanskje unødvendig rot og leting under selve fødselen [emoji6]
 
Morgen kåpe,
jeg bodde hvertfall i min, etter klipp og igangsatt fødsel var det lettest og mest konfertabelt med noe jeg enkelt kunne slenge på og av mellom amming og toalett besøk!

Et godt baby teppe
er også lurt, man får som regel låne et på sykehuset men det ble for kaldt for tuppa vår!

Og for all del, husk noe snacks til mannen, evnt protein bar.
Og han trenger garantert en ekstra t skjorte, jogge bukse ++

Fødselen vår endte litt anderledes en vi hadde tenkt så det var ikke bare jeg som svetta for å si det sånn!

Lettere sagt, mannen trenger også en liten føde bag ;)
 
Mat er nesten det viktigste å huske. Hverken jeg eller mannen fikk mat mens fødselen sto på. Kan være jeg kunne få, men syntes det var flaut å spørre etter mat :) jeg var sååå sulten! Det var mannen og, men han smugspiste i kiosken. Glad jeg fikk vite det etterpå :)

Ellers er det skifte til oss alle, klær jeg føler meg komfortabel i, men som samtidig ser ok ut. Toalettsaker, shampoo, balsam, såpe, sminke, tannkost, hårstrikk, ammeinnlegg, singleter, ammebh, joggesko, mobillader

Baby: ull, sokker, lue, teppe, hentesett, bilstol
 
Til babyen: 1-2 stk ullbody+strømpebukse og 1 stk body+strømpebukse i bomull, en pysj med føtter (alt i str. 50 siden begge storesøstrene passet fint inn i den størrelsen), lue i ull + lue i bomull, ullsokker, hentesett, hjemmestrikket ullteppe, klorevotter. Bilstol tar mannen med den dagen vi skal reise hjem, og han tar med gave til babyen fra storesøstrene når de kommer på besøk.

Til meg: Toalettsaker (små flasker med shampoo og balsam, mascara, hårbørste, hårstrikk og hårklemmer, leppepomade, håndkrem, tannbørste, tannkrem), ammesinglet, amme'BH, sokker, truse/hipster (til hjemreise, bruker "nettingtrusene" på sykehuset), Birkenstock, cardigan/ammevennlig genser, en god bukse, ammeinnlegg i ull + engangsinnlegg, kamera+lader, mobil+lader, lommebok, kulepenn, en bok, vannflaske, noe å tygge på (sjokolade, kjeks, nutrilettbar o.l.)

De to andre gangene har det gått ganske fort og greit, så mannen har ikke hatt behov for noe skift selv om vi hadde med en t-skjorte til ham. Tror vi dropper det denne gangen. Er uansett bare 15 min til sykehuset hjemmefra og jeg regner med at han skal hjem til storesøstrene noen timer etter fødselen siden vi må ha barnevakt til dem. Vi har heller ikke rukket (eller hatt lyst på) å spise noe under fødselen, og vi fikk mat og drikke på føden når fødselen var over og ting hadde roet seg. Men jeg tar uansett med noe som jeg kan spise utenom måltidene mens vi ligger på sykehuset, for den ulvehungeren man får etter fødselen og når ammingen skal i gang er ikke til å tulle med :p Så hvis mannen eller jeg skulle bli sultne underveis i fødselen så er muligheten der ihvertfall.
 
Opplevde sist at jeg burde hatt med fler klær til meg selv, vi ble der noen dager ekstra og siden man svetter masse og blør en del skulle jeg ønske jeg hadde hatt med et par tightser til. Og inytiol til baby, den første avføringen sitter som f... på huden så vi kommer til å smøre med den med en gang så slipper han å bli sår første gang han gjør på seg :)
Kamera brukte vi ikke, var lettere med mobilen.
 
Slippers :) laste ned noe å se på på telefonen. Tyggis, saltvannspray ,ansiktservietter.
Her får ikke mannen seng under barsel,så han kommer jo til å reise hjem. Er det noe jeg mangler,så henter han det :)
 
Har pakket toalettsaker, en bukse, ullsokker, ammetopper og ammebh.
Pakket kjeks og snacks
Bilstolpose, litt forskjellige babyklær fordi jeg ikke klarte å bestemme meg of ikke vet hva som vil passe :p pakket noen luer, pledd og noe hårpynt. Sist tok de bilder på sykehuset og da er det kjekt med noe fint :p bleier og bind får man jo på sykehuset. pakket kamera og ladet et ekstra batteri. mangler bare kameralader
 
Må føye til Kleenex og Paracet (er forberedt på noen heftige etterrier siden jeg er tredjegangs, og synes det er greit å ha tilgjengelig selv istedenfor å måtte be jordmødrene/sykepleierne om det)
 
Jeg har begynt å pakke. Har pakket endel ulike plagg til bebis da det fort kan bli litt prematur fødsel og et litt lenger opphold. Hvis det drar ut så plukker jeg ut endel jeg har pakket med til babyen. Men tenker noen bodyer i bomull og ull, ullstrømpebukse, har dress, lue, sokker og votter til hjemreise. Samt noen hele dresser i både ull og bomull. Og ullpledd. Bilstolposen har blitt vasket idag. Det samme har bilstoltrekket. Har dette fra før.

Til meg har jeg foreløpig pakket joggebukse, ammetopper, cardigan, amme bh'er, truser, sokker, litt toalettsaker, ammeinnlegg i ull. Skal kjøpe engangs ammeinnlegg. Har og kokt et par smokker idag. Storesøster var litt prematur og fikk smokk med en gang på nyfødtintensiv. Så nå har jeg gjort klart et par små smokker.
Må huske slipperser. Og må ha med lader til mobil. Og vi får vurdere om vi tar med kamera eller bruker mobilen til å ta bilder
 
Mat som kan oppbevares i romtemperatur! Både til fødsel og etterpå. Jeg var sulten hele tiden sist, og var glad jeg hadde fått det tipset da :)
Innesko, ullsokker, ullcardigan, ammegenser og amme-bh, truser, sokker, joggebukser, toalettsaker, amme-innlegg, amme-singlett, bok, kamera, ladere, nattbind, paracet
Bruker sylehuspysj og truse mens jeg er der
Et skift til mannen

Til babyen: 2 bodyer og bukser, hentesett, lue, votter. Bilstol og dyne tar mannen med når vi skal hjem
 
Back
Topp