Fødebagen

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Ammeinnlegg, amme-bh, toalettsaker (dusjeting), mykt undertøy, joggebukse, crocs, sokker, bind og purelan!! Og noe kjeks eller annet jeg per da higer litt etter (kan bli lang natt uten noe mat;))
Og kamera pluss mobillader så klart! :)

Så langt har jeg ikke tenkt enda... egentlig har jeg ikke peiling på hva jeg burde ha med meg heller, men fikk en lite tips nå da ;)

Alt det vanlige som skift til meg og klær til babyen, ammeinnlegg, bind, ammebh, store gode truser, tøfler, mørk myk bukse, toalettsaker, nødproviant (energirik drikke). Og i tilfelle fødsel under transport vil jeg pakke med ting jeg trenger til det, men har ikke lista klar enda.

Kommer ikkje til og pakke så mye. Vil hjem så fort så mulig. Blir vell noe dusj ting og bytte klær. Men tenker Max 1 natt vis alt går bra. Vis ikkje får mannen hente mer kler :) bor ca 30 min una så er fort gjort og hente mer :)

Åå?? Der eg fødte kom dei med mat til meg etter babyen var ute. Og fikk tilbud under fødselen. Men det var ikkje aktuelt og spise for min del :p
Joda fikk to tørre brødskiver. Monner lite når man har gått uten mat i 24 timer og vært i aktiv fødsel i 14 av de.

Med nr 1 måtte mannen ut "på byen" å handle mat. Når vi spiser kommer en pleier inn og gir oss kjeft fordi vi ikke spiser sund mat! (ikke så lett å få tak i etter tolv på en helgedag!)

Till alla dere sier goda mjuka truser. Eg hade stark anbefallt netting trusa som man får köpt på Apoteket. Knallgod lett å ta på og av sitter gott till kroppen :-)

Denne gangen skal jeg ihvertfall huske lypsyl.. omg det glemte jeg sist og jeg husker jeg ble så utrolig tørr på leppene etter lystgassen :(

Sist gang tok jeg med alt for mye. Så denne gangen blir det nok bare halvparten. Noe klær til babyen, klær til meg (behagelige truser og bukser og løse tshirt / gensere og toalettsaker). Ellers sikkert en bok og evt. litt håndarbeid. Og nettbrettet og mobilen (selv om den kommer til å bare ligge i hjørnet et sted :P ).

Mjuk svart kosebukse og lang cardigan er eit must! Og ammesinglet, purelan, og mannen min sine flipfloppar! Føttene mine var vanvittig hovne etter fødselen sist, så gjekk 4-5 dagar før eg fekk på meg vanlige sko... Ellers tar eg med litt småting til baby - pysj og sånn, og mandler. Mandler redda meg sist! Småspiste på det heile tida under fødselen og natta etterpå.. :)

Skal ha med meg litt av hvert..

-God joggedress, behagelige klær.
-Gode tøfler, fryste på beina forge gang.
-Amme-bh og ammeinnlegg i ull. -Egne såper/shampo.
-Egne klær til babyen.
-Kamera og ladder.

Kansje litt proviant til fødselen om det skjer på natta til pappaen :)

-amme BH
-amme innlegg (ull)
-toalett saker
-innesko
-myke klær
-lesestoff
-camera
-babyklær
-hentesett
-purelan
-lypsyl (lufta på sykehus er utrolig tørr).

Ja, jeg hadde ihvertfall ikke bruk for mine truser de første dagene. Her var det nettingtruse og store innlegg fra sykehuset rett og slett:)

Her og! De nettingtrusene de har på sykehuset er gull:)

Tar ikke med så mye :)
Såpe og shampo, og vanlige toalettsaker. Bruker nettingtrusene jeg får på sykehuset. Har med løse bukser og crocs, mobil/lader, musikkhøytaler (sånn dockingstasjon, for liker å høre musikk underveis), og så noen få skift til lillegullet + det hun skal hjem i ;)

Sånn utenom klær og stellesaker til meg selv skal jeg hvertfall stikke av med ipaden til mannen og jeg skal ha med egne klær til babyen som SKAL på. med han jeg har fra før overkjørte de meg så til de grader, jeg fikk ikke ha på egne klær på han før den dagen vi skulle hjem :mad:
Ellers tenker jeg slipperser og morgenkåpe :p sist ble det ikke lest noe bok, eller gjort noe utenom soving og forsøk på amming og stell av den lille xp

Back
Topp