Fødebagen

Har med noen bodyer (siden man bare får låne en på sykehuset) litt store gode klær til meg selv, pysj, tannbørste, tannkrem, tanntråd, shampoo, balsam, såpe og hudkrem. Og kamera såklart. Resten får man vel der ? Som bleier og bind og sånn?

Har pakket med til meg selv:
Tøfler
Store gode kosebukser
Mamma-kjole
Singletter
Stor t-skjorte (mannen sin)
Ammevennlig genser
Ammebh
Bleietruser og vanlige hipstere
Nattbind (håper jeg ikke trenger bleiene hele oppholdet)
Sokker
Dopapir (etter tips fra tidligere fødende om "sandpapir" på sykehuset)
Toalettmappe med innhold
Litt snacks til å holde energinivået oppe hvis fødselen drar ut...

Har pakket egen bag til lille, med hentesett, lue, ett par bodyer og en bukse, helseteppe til hjemturen, koseklut og litt småstasj som jeg ikke aner om vi får bruk for, men som vi tar med uansett :p

Mannen pakker sin egen, og har ansvar for alt av elektronikk; kamera med lader, ipad med lader etc.

Vanskelig å finne ut hva jeg trenger av klær, veldig variabelt vær her nå, og aner ikke hvor varmt det kommer til å være når fødselen skjer. Blir nok å pakke litt om i siste liten før vi drar, ting jeg finner ut jeg trenger og ikke trenger der og da :)

Har med noen bodyer (siden man bare får låne en på sykehuset) litt store gode klær til meg selv, pysj, tannbørste, tannkrem, tanntråd, shampoo, balsam, såpe og hudkrem. Og kamera såklart. Resten får man vel der ? Som bleier og bind og sånn?
Bleier, bind og sexsy engangstruser/nettingtruser stiller sykehuset med :D

Bleier, bind og sexsy engangstruser/nettingtruser stiller sykehuset med :D
Litt avhengig av hvilket sykehus man er på, her på sus stiller de kun opp med bleier, de lekre trusene og evt bind må vi selv ha...

Litt avhengig av hvilket sykehus man er på, her på sus stiller de kun opp med bleier, de lekre trusene og evt bind må vi selv ha...
Jøss. Oki, det viste ikke jeg. Tok som en selvfølge at sykehus/fødeavdelinger stilte opp med sånne nødvendigheter:eek: Jeg har født på kk i Bergen og der fikk man det man hadde behov for ihvertfall.

Jøss. Oki, det viste ikke jeg. Tok som en selvfølge at sykehus/fødeavdelinger stilte opp med sånne nødvendigheter:eek: Jeg har født på kk i Bergen og der fikk man det man hadde behov for ihvertfall.
Hørte først rykter av andre som har født på sus, og så sa jordmødrene på fødselskurset klart fra at vi måtte huske å kjøpe trusene på apoteket før fødsel, for det fikk vi ikke på sykehuset. Så da var det bare å ta turen innom apotek og litt sånn fomlete spørre seg fram til "de lekre trusene jeg visstnok trenger ta med på sykehuset" og peke ned på magen min :p Fant dem innerst i et hjørne, bortgjemt med diverse inkontinensartikker.

Hørte først rykter av andre som har født på sus, og så sa jordmødrene på fødselskurset klart fra at vi måtte huske å kjøpe trusene på apoteket før fødsel, for det fikk vi ikke på sykehuset. Så da var det bare å ta turen innom apotek og litt sånn fomlete spørre seg fram til "de lekre trusene jeg visstnok trenger ta med på sykehuset" og peke ned på magen min :p Fant dem innerst i et hjørne, bortgjemt med diverse inkontinensartikker.

Jeg fikk også beskjed både fra JM og SUS om å ta med nettingtruser, men fikk ikke beskjed om store bind..Har kun pakket nattbind :p Hun på innskrivningen sa også at vi fikk alt nødvendig til baby, så jeg har kun pakket to bodyer + hjemreiseklær..

What? Eg fødte på sus me første å då fikk eg truse der?? Har du slutta me d då?
Ja, de har visst det. Lenge siden du fikk første? Fikk iallfall klar beskjed av jordmødre som jobber på fødeloftet om at vi måtte ha med trusene selv.

Jeg fikk også beskjed både fra JM og SUS om å ta med nettingtruser, men fikk ikke beskjed om store bind..Har kun pakket nattbind :p Hun på innskrivningen sa også at vi fikk alt nødvendig til baby, så jeg har kun pakket to bodyer + hjemreiseklær..
Jeg har også kun pakket med nattbind, bleiene får vi der. Har med litt ekstra klær til lille, i tilfelle hentesettet ikke passer (mammaen min som har strikket, ikke helt sikkert det blir rett størrelse, eller hvis det blir veldig varmt så er det ikke aktuelt å bruke det). Har vel strengt tatt pakket for alle eventualiteter :p

Hehe. Lite artig tur på apoteket med andre ord :p

Får heldigvis alt av både bind, bleier truser.. Og alt til baby.. Så trenger i teorien kun hjemreiseklær til oss begge ;) og toalettsaker til meg.. Men jeg vil jo stelle meg litt skikkelig enn de fancye sykehuspysjene...

Har pakka ned bind her og, men vet at de har på føden også. Ellers ligger det meste klart unntatt klær til meg selv. :) tror jeg må pakke ned det siste til uka.

Har pakka klær til bebis, primært til hjemturen og pysj, ammebh, ammeinnlegg, purelan, koseklut, shampo og balsam, dusjsåpe og babyolje til meg selv, og kamera og helsekort :) trur det er det som er pakket til nå. 3 uker til termin :)

Pakka bagen i går.. Litt sånn i hurten og sturten siden jeg hadde så mye og harde sammentrekninger.. Men den blir vel åpnet igjen.. Pakka ned ei mammajoggebukse som jeg Har tenkt å bytte ut med ei vanlig joggebukse :)

Back
Topp