Fødebagen ;)

Håpefull2015

Flørter med forumet
Sikkert tatt opp hundre ganger :p Men jeg lurer på om dere vil dele med meg hvortid dere pakker bagen, hvordan bag, og hva som skal være med til deg og baby? :)
Takk for svar :)

Neeh 2-3 uker før termin? Bor 15 minutt unna sykehuset så er ikke krise for min del :) pakker bare med det viktigste

Til meg:
Klær, behagelige vide bukser, lange topper/cardigan (greier kanskje å skjule bleierompa :p), undertøy.
Sko, kanskje slippers eller lignende
Ammeinnlegg
Toalettsaker
Mobil og ladder
Kamera
Noe drikke/snacks

Til babyen:
Trenger vel ikke noe mer enn klær til hjemreise? Har ikke tenkt så mye... Var det eneste jeg pakket sist vertfall :p

Ca 2-3 uker før termin :)

Bare en vanlig, stor nok bag.

Til meg: joggedress, undertøy, sokker, ammeinnlegg, purelan,
Ammetopp, amme bh, shampoo, balsam, hårbørste, tannbørste, tannkrem, strikker, ansiktskrem, mobil lader, kamera.

Mannen: Ekstra skift, mobil lader, kjeks eller noe annet å spise.

Baby: Klær til å reise hjem i. Greit å ha i 2 forskjellige størrelser, smokk, noen få bleier i tilfelle turen ikke går rett hjem etter sykehuset.

Sikkert glemt noe smått. Dette er etter erfaring fra første fødsel at jeg trenger :)

Jeg pakker bare i en bag som er passe stor og den pakkes 2-3 uker før termin.

Løse gode bukser
Singletter
Cardigan
Store gode truser
Amme bh
Ammeinnlegg
Hårbørste
Strikk
Tannbørste og tannkrem.
Lader, mobil, øreplugger
Noe å tygge på og drikke.
En bok eller et blad.
Natt tøy
Klær babyen skal reise hjem i.

Jeg tenker å pakke den 2 uker før. Forrige gang ble det knappe 1 uke før.

I tillegg til det de andre nevner, må det pakkes nettingstruser (i Stavanger er det sparetiltak på sykehuset, så vi må ha med selv) som holder bleia på plass. Og bleier i str 1 til babyen. Sykehuset har bare i str 2, og det er for stort til de små babyene jeg får.

Og så tar jeg med meg eksklusive såper og kremer- for det føles såååå godt å unne seg litt ekstra i de dusjene på sykehuset. Uten parfyme selvsagt, for jeg vil at babyen skal lukte kroppslukten min.

Og kjøper med nye "koseklær". De har noen utrolig myke og baggy bukser på Cubus, tynn bomull. Gjemmer bleia ;)

Ellers pakker jeg egen liten bag til å ha med under selve fødselen. Den har:

Kamera
Mange energidrikker (YT osv, ikke de koffein, men de som brukes under lange treningsøkter. Smakte helt fantastisk under første fødsel)
Energibarer (klarte ikke spise vanlig mat)
Vannspray (en liten metallboks kjøpt på apoteket som inneholder forfriskende vann som sprøytes i ansiktet)
Pastiller/tyggegummi
Mat

Last edited:
3-2 uker før termin, pakker det babyen trenger først, så får jeg skrive en liste over det jeg trenger som jeg ikke kan pakke ned så lenge i forveie.
Min første kom 2 uker før termin, å baggen var ikke pakket, trodde jeg skulle klare å huske alt jeg trengte der jeg for å pakket med vann som rant og skvosjet litt her og der, meen nope, glemte det meste :D

Pakker stort sett det samme som andre her,men tar med musikk (ipod e.l). Syns det er veldig greit å kunne høre på litt musikk når babyen sover og man kan slappe litt av :)

Tenker å pakke baggen 2-3 uker før termin :)
Pakkelisten er vel ganske lik alle andres, pluss at mannen også må ha med seg litt :)

Kanskje noen sko man kan dusje i?? På sykehuset jeg skal får man ikke "egen" dusj :p *vilikkeblismittetmedfotsopp* ;)

Hahah, jeg er så stressa at jeg seriøst vurderer å pakke den NÅ :) går inn i uke 29 på tirsdag... Haha, må le av meg selv!
Omså jeg begynner å pakke den straks, blir den nok pakket om utallige ganger før fødsel! Aner ikke hva som skal i den... Skal iallefall begynne å vaske unna babyklær som skal i baggen :)
Liker å være forut :p og vel så det, hihi.

Hahah, jeg er så stressa at jeg seriøst vurderer å pakke den NÅ :) går inn i uke 29 på tirsdag... Haha, må le av meg selv!
Omså jeg begynner å pakke den straks, blir den nok pakket om utallige ganger før fødsel! Aner ikke hva som skal i den... Skal iallefall begynne å vaske unna babyklær som skal i baggen :)
Liker å være forut :p og vel så det, hihi.
Haha sånn er jeg og :P liker å planlegge og være forberedt!

Pakker det meste 4 uker før, fødselen startet i uke 37 sist, å ingenting var ferdig egentlig. Jeg var så innstilt på termin pluss overtid, denne gangen skal jeg være forberedt på hva som helst..

"Bedre føre var enn etter snar" tenker jeg så her blir den pakket 1 mnd før :)

Aner ikke når jeg skal pakke, men tenker det blir ca 1 mnd før så den er klar.
Vet ikke hvor "arvelig" det er med for tidlig fødsler jeg, men greit å være for tidlig ute enn å stå der og ikke ha noe tenker jeg. Min bror ble født nesten 4 uker før tiden og min nevø 3 uker, så her har jeg tenkt å være forberedt på både det ene og det andre:p hehe

Hva som skal pakkes har jeg ikke funnet ut enda da...

Back
Topp