Fødebagen

Er 31+1 i dag og leste på mammanett.no at det var på tide å pakke fødebagen synes jo kanskje det er litt tidlig... Har begynt å tenke på den, spesielt hvilke klesplagg jeg skal ha med til meg og babyen, men venter nok noen uker før jeg begynner å pakke den! Når tenker dere andre å begynne å legge ting ned i bagen?:)

Det er vel strengt tatt ikke nødvendig før en er passert 35 uker minst. Pakker jeg bagen nå er klærne sikkert tatt ut av og brukt flere ganger før termin. ;)

Det er vel strengt tatt ikke nødvendig før en er passert 35 uker minst. Pakker jeg bagen nå er klærne sikkert tatt ut av og brukt flere ganger før termin. ;)

Det var min tanke også! Skal ha med meg joggebukse og den kommer jeg sikkert til å bo i de siste ukene uansett:P

Ikke begynt enda.

Men sandaler/tøfler savnet jeg sist! Og flere egne klær til babyen :)

Og så skal babynestet med, tror jeg!

Ellers er det klær til meg, toalettsaker, noe å spise / drikke, notatbok, kamera / videokamera, mobil, ladere, pledd til babyen, skjorte til faren (lurt at han har mulighet til å kneppe opp for å få hud mot hud med den lille).

Har ikke begynt å tenke i disse baner enda. Greit å ha den klar før uke 37, vi fikk plutselig bruk for den da jeg ble innlagt med mistanke om svangerskapsforgiftning. Anbefaler tøfler ja, men litt usikker på hvor man tenker å ha babynesten? Er det for at babyen skal ha den oppe i krybben, for det er knapt med plass i en sykehusseng (mulig det er større plass på sykehushotell?). Ellers kan det jo være fint å ha med litt babyklær til den lille, men anbefaler babyteppe og gulpekluter i fleng! Det får man også når man er der, men veldig greit å ha noen ekstra :)

Babynest i den utrolig upersonlige og "kalde" "babysengen" aka plastboksen :) evt i senga på hotellet dersom man ligger der.

Ikke begynt enda.

Men sandaler/tøfler savnet jeg sist! Og flere egne klær til babyen :)

Og så skal babynestet med, tror jeg!

Ellers er det klær til meg, toalettsaker, noe å spise / drikke, notatbok, kamera / videokamera, mobil, ladere, pledd til babyen, skjorte til faren (lurt at han har mulighet til å kneppe opp for å få hud mot hud med den lille).
Jeg lurte også på om jeg skulle ta med babynestet:D

Hvor stor bag bruker dere? Er jeg litt i overkant hvis jeg tropper opp med 70 liters North face bag?

Kom over noen deilige kosebukser til 149,- på Cubus i dag! Skal kjøpe og putte i bagen :)

Leppepomade og en god håndkrem skal jeg i hvert fall ha med meg. Det er så utrolig tørr luft på sykehuset.

Hvor stor bag bruker dere? Er jeg litt i overkant hvis jeg tropper opp med 70 liters North face bag?
Rommene er ganske små (i hvert fall på sykehuset her). Jeg har bare lagt på enkeltrom. Jeg har hørt at på dobbeltrommene er det veldig trangt. Derfor blir man oppfordret til ikke å ta med seg så veldig store kofferten/bager.

Hmm, kom plutselig på nå hva gjør jeg med barnevogna da jeg skal ta bussen hjem igjen fra sykehuset. Har ingen som kan komme med den etter jeg har født. Skal jeg ta den med når jeg skal føde da eller?

Hmm, kom plutselig på nå hva gjør jeg med barnevogna da jeg skal ta bussen hjem igjen fra sykehuset. Har ingen som kan komme med den etter jeg har født. Skal jeg ta den med når jeg skal føde da eller?
Kan du ta en taxi? Da må du ha bilsete.. Tar litt mindre plass en en vogn! Vet at de helst ikke vil ha så mye bagasje på sykehuset. Eventuellt kunne du jo ringt og spurt da om de har et sted du kan ha den ..?

Hvis dere ikke vil ta med bebynestet, kan et godt tips være å ta med et pledd dere tenker å bruke til babyen. Det er supert til å lage en pølse av som man kan ha rundt på tilsvarende måte som neste :)

Back
Topp