Fødebagen

Nilen

Gift med forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Vi kommer snart inni en travel periode her hjemme med flytting osv., så jeg har såvidt begynt og snuse på pakking av fødebagen så denne kan stå klar :)

Har lest litt på blogger/forum. Men jeg tenker bare -Hvor lenge har de egentlig tenk og være der ?? :eek:
Pakker jo nok for en ukes ferie! Og uendelig mye dill og dall som jeg aldri kan tenke meg at man får bruk for i de få dagene man oppholder seg på barsel..

Har dere bag-planen klar? Evt hva skal være i den? :)

Det har jeg sett også:p Har ikke tenkt så mye på det enda, men det er vel ikke så mye man trenger?! De har jo det meste på sykehuset, eller??

Har ikke tenkt så mye på den.. Men tenker at jeg ikke pakker så mye.. Bor ikke langt unna så om jeg skal trenge no så får samboer kjøre å kjøpe/hente :-) skal kjøpe nye kosedress til meg selv, og litt større undertøy og ammebh osv :))

Det har jeg sett også:p Har ikke tenkt så mye på det enda, men det er vel ikke så mye man trenger?! De har jo det meste på sykehuset, eller??
Jo de har jo nesten alt der :P Og dette med dopapir.. Jeg hadde ikke sjanse til og tørke meg i det hele tatt forrige gang. så enten så ble det dusjen, eller bare såvidt dytte borti med en papirdott :confused: Tenker jo at jeg ikke får behov for det den gangen her heller..

Det jeg tenker er viktigst er:
* Helsekort for gravide (evt andre viktige papirer)
* Toalettsaker. Her varierer det jo hva hver enkelt føler er viktig.
* Klær til deg selv.
* Ammeinnlegg og amme-BH
* Klær til babyen.
* Kamera, lader + lader til mobil

Bilstolen regner jeg med står i bilen;)

Trenger man egentlig å ha med bleier og stelleprodukter til baby? Og bind? Får man ikke det på sykehuset?

Fant ut at du trenger omtrent ingenting.
Fødte i august sist gang og kombinasjonen varmeste sommer på 60 år, dårlig ventilasjon på sykehuset og mye vann i kroppen som skulle ut medførte at mannen måtte hente noen flere topper til meg. Ellers savnet jeg ingenting.
Alt til babyen får du, trenger bare et antrekk til hjemreisen.
Til deg selv trenger du egentlig bare litt klær og toalettsaker.

Trenger man egentlig å ha med bleier og stelleprodukter til baby? Og bind? Får man ikke det på sykehuset?
Bind og bleier har de på sykehuset jo :) Jeg tviler på at den nyfødte babyen har behov for stelleprodukter de 2-3 dagene jeg men..Isåfall har de nok det også :P

Det eneste jeg angret på fra forrige gang var at stort sett hadde 'dasseklær'. Så denne gangen blir det litt penere enn stygg joggebukse og skikkelig baggy topper/genser. Sier ikke at jeg skal pynte meg, men har noen gravid olabukser som er gode og myke (og med høy strikk i tilfelle ks), lange cardigan og enkle topper... Når kroppen er shaber og sliten hjelper det i alle fall ikke for meg å gå kledd slik jeg føler meg! ;-)

Her blir d noen ammetopper, singletter, en gravidbukse, og en joggebukse, Cardigan og genser til hjemreise. amme bh og innlegg. nye sokker har jeg kjøpt som skal med :) Ellers kjøpte jeg mini Shampo/balsam på sparkjøp (elvital), har med dusjsåpe og lotion, fukt/rens til fjes og litt basic sminke for å føle meg vel (mineralpudder, mascara, og leppebalsam).Stor håndduk.. Tror egentlig d var d. Har ikke pakket d enda, men begynt å legge vekk :) Tar med helseteppe til babyen, og et par bodyer, sparkebuker, sokker ,lue, og dress til hjemreise. Også skal jeg huske dataen denne gangen også :) var deilig å koble av med youtube eller en streamet serie på nett. :) (det er hvis du vet du skal bli værende mer enn 1 dag ;) )

Det eneste jeg angret på fra forrige gang var at stort sett hadde 'dasseklær'. Så denne gangen blir det litt penere enn stygg joggebukse og skikkelig baggy topper/genser. Sier ikke at jeg skal pynte meg, men har noen gravid olabukser som er gode og myke (og med høy strikk i tilfelle ks), lange cardigan og enkle topper... Når kroppen er shaber og sliten hjelper det i alle fall ikke for meg å gå kledd slik jeg føler meg! ;-)
Jeg har funnet frem sånn midt i mellom klær :) Svart yogabukse med høyt liv, singletter, cardigan og en ok joggedress/kosedress. Tenker det samme som deg, greit og være komfortabel osv. men føle seg litt fin likevel liksom :)

Har ikke tenkt lenger enn toalettsaker, morgenkåpe, tøfler, lesestoff og godis/mat.. bleier og klær til baby.. bor 200 m fra sykehuset, så sambo kan sikkert hente det jeg trenger

Har faktisk begynt å pakke bag i dag,men det er ikke mye. Har kjøpt ammesinglett og litt gode truser som jeg har vasket og lagt i bag. Greit å begynne sånn smått å bare legge ting jeg kommer på nedi etterhvert :) Er jo litt over 7 uker til termin,men man vet aldri når de bestemmer seg for å komme ut ;)

Er 31+1 i dag og leste på mammanett.no at det var på tide å pakke fødebagen synes jo kanskje det er litt tidlig... Har begynt å tenke på den, spesielt hvilke klesplagg jeg skal ha med til meg og babyen, men venter nok noen uker før jeg begynner å pakke den! Når tenker dere andre å begynne å legge ting ned i bagen?:)

Jeg har ikke tenkt så langt enda. Vi skal til Oslo om 2 uker, så blir vel sikkert mer pakking når vi kommer derfra.

Jeg tenker. Sist var vi der i en uke, KS. Hvis det blir vaginalt denne gangen vil jeg være på sykehuset i 3-4 dager. Har lyst å være der til ammingen er kommet i gang og barseltårene har lagt seg.
Kommer til å pakke for 1 uke.

Sist gikk jeg rundt i skjorten fra sykehuset og morgenkåpe. Hadde med meg noe klær, men følte ikke for å bruke de. Men tar med meg noen joggebukser og topper. Hvis jeg vil ha mer får mannen kjøre ned på butikken.

Tar ikke med stelleprodukter til lillemor. Det har de nok av på sykehuset. Tar med bleier til hjemreisen.

Tar med toalett produkter til meg selv.

Kjøre-hjem-klær til lillemor.

Lue til lillemor, den de har på sykehuset er ikke så fin syns jeg og krøllete seg bare av hele tiden.

Lesestoff. Flip-flops.

Vi bor to timer kjøring unna sykehuset, så pakker sikkert litt mer enn nødvendig. Pluss at det kan plutselig skje midt i påska når alle butikkene er stengte. Når påska er over tar jeg kanskje ting ut av bagen.

Med snuppa var jeg på sykehuset i to netter tror jeg.. Nå sist med snuppen fødte jeg på natta (ca tre) og dro hjem på kvelden samme dag.. Så stresser ikke jeg! Et par truser, sokker,singlet, genser bukse.. Og hjemreiseklær til babyen..

Back
Topp