Fødebagen

Zola

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Har dere begynt å tenke på den? Her er det under 5 uker til baby kommer så jeg tenkte å begynne å planlegge den. Hva tar dere med?

Har ikke pakket den, men tenker på att det snart er på tide..Har kjøpt inn amme bh og litt sånne ting nå så det meste er kjøpt som jeg trenger og ta med meg..Må også pakke en bag til storebror som må til bestefar når tiden er inne.
Så må nok snart pakke den ja:)
Kansje begynne så smått etterpå??:)

Jeg tenkte å begynne å pakke når jeg går ut i permisjon.
Kommer til å ha med meg:
-Joggedress
-Tøfler
-Amme bh, ull-innlegg, ammesalve
-Babytøy/Hentesett/babyteppe
-Kjeks
-IPad
-Kamera
-Pyjamas
-Hygiene produkter
-Toalettpapir (Har hørt at det de har på sykehuset er veldig stivt.)
-Bind

Pluss sikkert litt til som jeg ikke kommer på i farten :)

Jeg har pakket alt utenom klær, mat og de tingene jeg bruker til hverdags. Det pakker jeg nærmere terminen

Ææ når det blir snakk om fødebaggen nærmer det seg med stormskritt!! :p iiiih :)) selv har jeg ikke tenkt på den en gang :p men er ko stadig litt over 9 uker igjen da:p hihi

Sent from my iPhone using BV Forum

Sist hadde jeg med masse som aldri ble brukt. Sko for å ha på i dusjen - la et håndkle på gulvet som jeg sto på. Dopapir - brukte dusjen og skyldte etter hvert toalettbesøk. Og dermed håndkle/vaskeklut for å tørke. Bind - blødde så mye at jeg måtte ty til de store bleiene de har på barsel.

Denne gang blir det klær til meg og den lille. Ullpledd, kamera, ullinnlegg og slikt. Mat trenger vi heldigvis ikke.

Men må tenke på storebror denne gangen. Hva han skal ha med dit han skal.

Sist pakket jeg da riene startet. Gjør nok det denne gangen også :p

-Klær til babyen
-Smokk
-Teppe til babyen
-Vanlige klær til meg ( bruker ikke joggebukser ol)
-Ammbh, ammeinnlegg, purelan
-sminke
-Shampoo, balsam og rettetang, hårbørste
-hold-in truser
-lette sommersko
-kamera, tlf og lader

Skal begynne å pakke snart tenker jeg. Tar med store gode truser, ammebh, ammeinnlegg, toalettsaker og bind, klær til meg og baby, kamera og mobilladder, litt proviant (sjokolade osv), vannflaske. Trenger ikke så mye, i værstefall må mannen på butikken om det er noe annet jeg vil ha. :) snart bare 8uker til termin :o

Mulig jeg "smugler" inn litt nan, tilfelle jeg ikke får til ammimgen med en gang:confused005

Pakker når jeg går ut i permisjon jeg! Vi skal først flytte, så må jeg få oversikt over hva jeg faktisk har kjøpt osv:-p Må jo få vasket alt tøyet hennes osv først!:-) Men jeg skal pakke: Ammeutstyr - bh, innlegg, topper, skjold og krem! Hentesett, bebi-teppe, lue og event. noe ull!? Store gode truser, noen tights/gode bukser, et par gode gensere som raskt kan tas av pga amming, nattbind, toalettsaker og lettvinte sko-etter været! Også må jeg pakke en liten bag til storesøster!

PS: anbefaler alle å ha med vann og lepomade til fødsel!!:-)

Har begynt å tenke på den men hver gang jeg gjør det får jeg en smule panikk for hvor nærme det begynner å bli, men for hver gang jeg har født tidligere så har jeg hatt med for mye av ting jeg ikke trenger og for lite av det jeg trenger:-) her har jeg disse planene:
(så fremt alt går bra etter fødsel vil jeg hjem dagen etterpå)

-slipperser, (føden vil slettes ikke at man skal gå barfot eller i bare sokkene pga av infeksjonsfare)
-to tshorter, tre truser (litt strammere hipsters enn jeg nå bruker), to amme bh, to joggebukser/haremsbukser, en genser og et par sokker.
-ammeinnlegg
-kamera
-mobil og lader
-vannflaske
-tre baby strømpiser, tre bodyer, en tynnlue og et babyteppe fra hjemme. ( har brukt egne klær på den lille de to siste gangene og syns det er best, da kjenner den lille vår lukt fra starten av også er de klærne på føden som regel så stive og utvaska)
-hjemreiseklær til den lille: body, strømpebukse, sparkedress, tynnlue og tynnvotter heklet selv+gulpeklut (bilstolen tar pappsen med når vi blir hentet, har bilstolpose i bilstolen da den lille bør ha på seg minst mulig i bilen i sete sitt)
-noe snaks og mat til gubben ( meget viktig da han har diabetes)
-nattbukse og nattrøye som er ammevennlige
-toalett saker:dopapir, deo, hårbørste, litt hårvoks, mascara, leppomade, tannbørst og tannkrem, brystvortesalve.
-forhåpentligvis en god bok eller blader om fødselen skal dra ut. (Ikke at jeg regner med det da jeg har hatt tre kjappe bak meg.):-)
-lommebok men med kun et bankkort som det er bare noen hundre på, tørr ikke ta med kontanter eller hovedkortet vårt med cash på. Kjekt at jeg har et extra brukskort som jeg kan sette over akkurat det jeg trenger på.:-)
Ble langt dette men har lært av mine pakke feil:-) skal nok starte på baggen i helga og pakke ned klær som blir brukt men som jeg ikke kommer til å savne før den tid.:-)

Sist hadde jeg med masse som aldri ble brukt. Sko for å ha på i dusjen - la et håndkle på gulvet som jeg sto på. Dopapir - brukte dusjen og skyldte etter hvert toalettbesøk. Og dermed håndkle/vaskeklut for å tørke. Bind - blødde så mye at jeg måtte ty til de store bleiene de har på barsel.

Denne gang blir det klær til meg og den lille. Ullpledd, kamera, ullinnlegg og slikt. Mat trenger vi heldigvis ikke.

Men må tenke på storebror denne gangen. Hva han skal ha med dit han skal.
Kan jeg spørre deg om hvor mange ull innlegg man bør ha med og ha sånn generelt? :)

Tenkte å pakke den klar i begynnelsen av april. Forrige gang ble den pakket samme natt riene begynte, og det årker jeg ikke denne gangen :P

Fødebagen ja- om noen uker så skal jeg ordne den. Og en "krise overnattingsbag dersom fødsel skjer på natten og storebror må sove borte bag"!
Forrige gang hadde jeg med meg ett par deilige tights også tok jeg på meg ett skjørt over hver gang jeg skulle ned når vi fikk besøk. Deilig.. Da følte jeg meg fresh og nogenlunde stelt (samt at det stoooore bindet ble skjult av skjørtet) også bare dro jeg av meg skjørtet når jeg var i senga. Tror jeg kjører samme taktikk nå

Kan jeg spørre deg om hvor mange ull innlegg man bør ha med og ha sånn generelt? :)

Forrige fang hadde jeg to par jeg.. De skylte jeg bare opp i vasken med milo så tørker de jo fort. Men hadde engangs innenfor da som jeg byttet ofte for lakk jo mye fra det brystet han ikke diet fra ved hver amming

Hadde også to sett. Men ble så sår at jeg gikk med medela sine brystvortekopper innerst og dermed lakk jeg bare i de. Og det fikk lillegutt drikke etterhvert.

Har ikke begyndt på den, 7 uker til termin .. :p Men må vell begynne å tenke på å lade opp kamera og forskjelli om lillemann skulle vise seg å være tidlig ute, er det er must! :p Det andre tar jeg litt nå etterhvert. Må til innkjøp av ny kosedress og bag, samt slippers, ammebh + + .. ;)

gapte litt når jeg sa ordet Fødebaggen her :-P hehe! Mener på jeg pakket den fra uke 37 med førsteman,som ble født dagen etter termin :) og med jentungen i uke 35, gikk med så mye rare smerter med ho så fra uke 34 så trodde jeg at jeg skulle føde hver dag :-/ ho kom 4 dager før termin :) Denna gangen pakker jeg nokk rett før påsken, i uke 37 kansi :-D kansi kjøpe sånne netting truser på apoteket. gikk bare med sykehus sjortene under hele oppholdet, ammer jo heletiden uansett så tror ikke jeg tar med noen genser en bare den jeg kommer i og en jeg skal reise heim i :-D sender vel mannen heim med skittentøy, gjorde jeg sist :) bare huske minne han på og sette en vask på :-P hehe

Back
Topp