Fødebagen pakket?

Jeg og hadde det sist, også gjemte de bagen inni et skap (sikkert så de ikke skulle snuble i den) under fødsel, så fikk ikke noen bilder fra inne i føderommet... Brukte ikke så mye nedi der nei... Tar med bare det mest nødvendige denne gangen...

Hvor lenge som er vanlig å ligge kommer vel an på hvor du skal føde... Hør med jordmoren din hva som er vanlig der du skal føde... Her i Bergen er det vel vanlig med 2 døgn ved første. Men nå er det kommet en ny ordning der man kan dra hjem etter 6 timer. Lege sjekker barn ( og tar blodprøver tror jeg) før man drar, også får man 2 besøk av jordmor hjemme neste uken. Jeg tror jeg benytter meg av dette så lenge alt går like bra som sist. Hadde jo egentlig lyst på hjemmefødsel, men det tør ikke mannen, så det blir det nermeste vi kommer :p

Er det over hele Norge denne ordningen? Litt avhengig av hvordan ting går kan det være aktuelt for meg.. Bor tross alt 5 min unna sykehuset om noe skulle skje og trives vesentlig bedre hjemme.
 
Er ikke enig i den 6 timers ordningen i d hele tatt da jeg er avhengig av ambulansebåt, helikopter eller ta 2 ferger for å komme til nærmeste sykehus om det skulle skje noe med den lille.. men de har vell ikke gått inn for det over hele landet enda som jeg forstår?? Skal heldigvis til jordmor på mandag så får spørre henne da:) har dere med mange klesskift til dere selv??

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Er det over hele Norge denne ordningen? Litt avhengig av hvordan ting går kan det være aktuelt for meg.. Bor tross alt 5 min unna sykehuset om noe skulle skje og trives vesentlig bedre hjemme.


Nei, tror det skal bli i hele Norge, men ikke enda... Jordmoren min snakker om det på hver kontroll så du hadde sikkert hørt om det om det gjelder din kommune :)
 
Forhåpentligvis er det noe folk kan velge selv.. Syns ikke noe om å bli stresset hjem fra sykehuset før jeg er klar for det..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Er ikke enig i den 6 timers ordningen i d hele tatt da jeg er avhengig av ambulansebåt, helikopter eller ta 2 ferger for å komme til nærmeste sykehus om det skulle skje noe med den lille.. men de har vell ikke gått inn for det over hele landet enda som jeg forstår?? Skal heldigvis til jordmor på mandag så får spørre henne da:) har dere med mange klesskift til dere selv??

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ting burde selvfølgelig være et tilbud og ikke en plikt. Og avhengig av bosted osv. Er som du sier ikke alle steder det bør gjennomføres da det blir for lang potensiell reisevei om noe skulle skje.
 
Jeg synes det er litt deilig med de barselsdagene på sykehuset jeg. Med 3 barn hjemme så blir det ikke mye avslapping og alenetid med babyen, så jeg benytter meg gladelig av 3 døgn der jeg får fokusert utelukkende på babyen og meg selv. Så får pappaen og søsknene kose seg hjemme i mens.
Vi har en drøy times kjøring til sykehuset også, så jeg kan ikke tenke meg å dra hjem før det har gått 3 døgn.
 
Feriebagen er pakket, satser på at jeg ikke trenger noen fødebag enda :) Tar med helsekortet da, ikke at jeg tror det er avgjørende å ha med hvis noe skulle skje, men.. ;) 33+ uker nå, 34+ når vi kommer hjem fra tur :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg synes det er litt deilig med de barselsdagene på sykehuset jeg. Med 3 barn hjemme så blir det ikke mye avslapping og alenetid med babyen, så jeg benytter meg gladelig av 3 døgn der jeg får fokusert utelukkende på babyen og meg selv. Så får pappaen og søsknene kose seg hjemme i mens.
Vi har en drøy times kjøring til sykehuset også, så jeg kan ikke tenke meg å dra hjem før det har gått 3 døgn.

Det kommer jo litt an på om man får eget rom og sånn... Det fikk jeg ikke sist... Også sov jeg hver gang maten stod fremme, den var borte når jeg våknet, så jeg var alltid sulten... Derfor vil jeg heller hjem, så jeg kan styre selv. Hvis alt går bra selvfølgelig :)
 
Det kommer jo litt an på om man får eget rom og sånn... Det fikk jeg ikke sist... Også sov jeg hver gang maten stod fremme, den var borte når jeg våknet, så jeg var alltid sulten... Derfor vil jeg heller hjem, så jeg kan styre selv. Hvis alt går bra selvfølgelig :)

Jeg delte ogå rom sist. Vi lå 2 stk inne på et 1mannsrom... Men jeg var heldig med samboeren, vi gikk veldig godt overens og var flergangsfødende sykepleiere begge to. Var vel heldig tross alt.
Men klart, det er vesentlig at man føler at man har utbytte av de dagene på barsel, ellers kan man like gjerne reise hjem.
 
Driver så smått og pakker litt, har ca 50 min til sykehuset, og både min mor og mormor har kun hatt raske og fortidlige fødsler, så vi håper på det samme :) typen vil att jeg skal ha baggen klar, så han slipper og få kjeft for alt han har glemt ^^
 
Jeg har skrevet liste over alt vi skal ha med! Haha, lengre har ikke jeg kommet. Av en eller annen grunn er det ingen som tror jeg går til termin, så burde kanskje tenke på det etterhvert :) heller tre uker for mye i gangen, enn å ikke rekke det :p er 34+3 idag!


venter prins i august <3
 
6 timer?? Er du på styr?? Nå nei du frøken, 2 døgn er det i kr.sund :) sa jordmora mi i dag:) trenger vell ikke så mye i bagen da:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp