Fødebagen pakket?

Jeg har ikke begynt.. Og drøyer nok enda en stund til. Har jo termin 31august, så ser ikke noe "hast" i det ennå. :) men begynner nok sånn smått om en 3ukers tid å pakke nedi det som er blitt vaska rent da :)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app
 
Min er ferdig pakket og klar. Jeg er kontrollfreak/listemenneske og må ha alt på plass. Bor ikke langt unna sykehus, men med mini på 2 år og hund utenom, så vil jeg ikke belaste mannen for mye med kjøring frem og tilbake når jeg fint kan pakke alt ned god tid i forveien.

Jeg er luksusdyr og vil ha det mest mulig behagelig, så har med en god del ting - men tror ikke det er unødvendige ting for meg iom. at jeg vet hva jeg trengte sist gang.
 
Listeperson og kontrollfreak her også.. Så det meste er pakket ned.. Og har skrevet liste som henger på kjøleskapet med det som må pakkes ned der og da, slik at mannen vet og slipper å stresse. Er 35 straks :)
 
Listeperson og kontrollfreak her også.. Så det meste er pakket ned.. Og har skrevet liste som henger på kjøleskapet med det som må pakkes ned der og da, slik at mannen vet og slipper å stresse. Er 35 straks :)

Liste på kjøleskapet var lurt ;) Det må jeg også ordne. :p Er jo div. som ikke kan pakkes ned før man drar så.
 
Oh, selger de sånne sykehus-truser der? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Vet ikke om det er akkurat de samme, for har ikke prøvd de fra sykehuset før, men spurte etter sånne man får når man har født, og fikk en pakke fra tena. Det er visst flere sykehus hvor man bare får utdelt en nå, og at man må ha med resten selv,- så jeg fikk tips om å kjøpe på apotek.
 
har ikke begynt en gang. Førte gangen pakket jeg når riene begynte og det gikk bra, andre gangen pakket jeg i uke 37 eller noe sånt. Men nå har jeg to barn allerede så jeg har en del å tenke på nå.

Jeg har iallefall begynt å handle inn de tingene jeg kommer til å trenge:D
 
Det undertøyet og bindene og bleiene man kjøper får vi på Kongsvinger sykehus i hvertfall. Så det gidder jeg ikke gå til innkjøp av for å ha i den bagen. Info og omvisning i dag. Jippi!


Sent from my iPad using BV Forum
 
Nei. Tenke også å kjøpe noen nye sykehus klær. Sist hadde jeg for lite med meg. Denne gang skal jeg ta med egen bagg til babyen. De sykehus klærna til baby er så store, og klomsete at jeg tar med egne klær denne gangen. Du må jo vær rakketforsker for å ta på de trøyene som de har på sykehuset.
 
Du trenger ikke pakke med bleier, bind, saltvann osv. du får/låne alt til babyen. Men jeg anbefaler å ta med egne klær til babyen :D

Men du får låne dette også.
 
Pakka den i dag ja :)
Forrige gang var jeg 36 uker på vei når jeg fødte, og da var det en stakkars stressa samboer som måtte pakke med noen klær mens jeg var på vei til sykehuset i sykebilen.
Det ble pakket den ene joggebuksa med malingsflekker på, litt undertøy og noen sokker :p haha! Komisk nå, men kjipt da ;p Spesielt siden jeg måtte være der i nesten en uke. Flaks vi hadde familie i nærheten som jeg kunne låne klær av :p



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg er bare 32 uker på vei, så stresser ikke med bag'en enda. Ser for meg å pakke rundt uke 37 kanskje. Har 3 barn hjemme med sommerferie nå, har ikke tid til å tenke på forberedelser til fødsel og barselstid foreløpig :p
Tar det som det kommer og håper babyen ikke har hastverk med å komme før termin ;)
 
Jeg har ikke starta, men bør vel forsøke å lære litt av feila fra sist gang og pakke i god tid denne gangen. Fødte ikke spesielt tidlig sist, noen dager før termin, men baggen var ikke klar, nei. Det gikk bra det, vi har kort vei til sykehuset så det var problemfritt at gubben dro hjem og henta saker etter fødsel, men nå er det en storesøsken som skal ivaretas også, samt at det er greit å velge selv hva jeg vil ha med, framfor det som tilfeldigvis ligger øverst i skapet. Drøyt fire uker til termin.
 
Da har vi termin samme dag :) Jeg hadde med meg for små klær sist gang, så det skal ikke gjenta seg denne gangen :D Trodde nok jeg kom til å bli tynn med en gang igjen. Haha :)

Vi har da alle lov til å drømme om at vekta går raskt ned hihi :D Må nok uansett pakke alt klart, gubben er i utlandet til uke 38 så da må jeg være klar i tilfelle han ikke rekker noe jeg håper han gjør!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
idag pakket jeg men ble ikke helt ferdig, pakket litt babyklær, morgen kåpe , ikke noe mer hehe men skal legge resten opp i vesken hehe
 
Sist pakket jeg sykehusbagen dagen før jeg fødte(36+6)
Det var flaks.
Trodde bagen skulle stå lenge...

Pakker nok på samme tidspunkt denne gangen, in case :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Husker jeg pakka ned en svær bag med alt mulig nedi :pFør jeg fikk nr 1, men kan ikke huske at jeg hadde så mye bruk for halvparten:p nå er jeg heller mer usikker på hva jeg skal pakke ned:p normalt å Være lenge på avd når man har født??

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Er vel vanlig å være 3 døgn også varierer det av dott behov og om det er et lite lokalt sykehus eller et stort. Sånn som det jeg skal på som er et lite lokalt sh har muligheten til lengre så sant det ikke blir en babyboom når jeg skal føde. Men tviler på det. Og kanskje jeg bare vil hjem når jeg kan? Og forresten. Med familierom, hvis sh har det er oppholdet et døgn kortere som regel.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Husker jeg pakka ned en svær bag med alt mulig nedi :pFør jeg fikk nr 1, men kan ikke huske at jeg hadde så mye bruk for halvparten:p nå er jeg heller mer usikker på hva jeg skal pakke ned:p normalt å Være lenge på avd når man har født??

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg og hadde det sist, også gjemte de bagen inni et skap (sikkert så de ikke skulle snuble i den) under fødsel, så fikk ikke noen bilder fra inne i føderommet... Brukte ikke så mye nedi der nei... Tar med bare det mest nødvendige denne gangen...

Hvor lenge som er vanlig å ligge kommer vel an på hvor du skal føde... Hør med jordmoren din hva som er vanlig der du skal føde... Her i Bergen er det vel vanlig med 2 døgn ved første. Men nå er det kommet en ny ordning der man kan dra hjem etter 6 timer. Lege sjekker barn ( og tar blodprøver tror jeg) før man drar, også får man 2 besøk av jordmor hjemme neste uken. Jeg tror jeg benytter meg av dette så lenge alt går like bra som sist. Hadde jo egentlig lyst på hjemmefødsel, men det tør ikke mannen, så det blir det nermeste vi kommer :p
 
Back
Topp