Fødebag

Jeg syns ikke det er for tidlig! Jeg har begynt så smått å legge frem ting som jeg har kjøpt, ammenattkjole, ammebher, store truser, kjølebind, osv. Mamma holder på med hentesettet, så det er bare å vente på det og gjøre ferdig klesvasken. Pakker nok neste uke :) Da er jeg jo 34 uker, så da er det på tide tenker jeg :)
Ja, har begynt sånn smått jeg også nå. Skal på en liten ferietur til uka hvis formen tillater det og da tenker jeg det kan være greit å ha med det viktigste sånn i tilfelle :rolleyes: :)

Kan jeg få spørre hvor du har kjøpt kjølebind?
Ikke meg du spurte, men jeg har kjøpt kjølebind fra fodebagen.no :)
 
Ja, har begynt sånn smått jeg også nå. Skal på en liten ferietur til uka hvis formen tillater det og da tenker jeg det kan være greit å ha med det viktigste sånn i tilfelle :rolleyes: :)

Ja, jeg skal i dåp 1.august og lurer på om jeg bør ha med meg fødebagen i bilen, bare sann I tilfelle :hilarious:
 
Klart det :) De selger det på Fødebagen.no. Jeg kjøpte riktignok en ubrukt pakke på finn.no, fra ei som måtte ta keisersnitt og ikke hadde fått bruk for de :)
Takk for svar! Har du prøvd det før? Sånn at du vet at det er verdt å kjøpe?
 
Noen som vil komme med noen supre tips til ting å ha i fødebag'en? Evt dele en liste!? :)
Jeg trengte nesten ingenting av det jeg pakket, jeg gikk jo rundt i sykehuspysj, nettingtruse å bleie hele oppholdet. Jeg var der en uke. Men sjekt å ha ett skift, toalettmappe med små såper til seg selv, telefonlader eventuelt til kamera. Og slipperser til å dusje med. Snacks og brus om man vil ha det. Hentesett til babyen, tørre engangskluter og et par bleier til hjemturen. Jo, også neglklipper til baby, neglene var så lange
 
Last edited:
Tips: oppladbar nattlampe lyset på sykehuset er ofte skart og vanskelig å regulere. Vi kjøpte vår på Clas ohlson, den var genial til nettene på barsel☺️
 
Jeg fikk isbind som de kaller det på sukehuset (sus) sist gang, fikk så mange jeg ville;) gikk en del kan du si:hilarious:
 
Fødebag fra en trebarnsmor :p
- helsekort/blodprøvesvar
- medisiner/vitaminer om man bruker det
- amme-bh'er, vanlig spileløs bh om man ikke skal amme
- sokker
- overdeler/tunikaer(noe som dekker rompa)
- tights
- hårbørste, strikk, spenner
- dusjsåpe, intimsåpe, deo
- shampo, balsam
- tannkrem, tannbørste, tanntråd(jeg er avhengig)
- hudprodukter om man bruker det
- ammeinnlegg, Purelan(kan også brukes som leppomade)
- kleenex
- crocs eller andre innesko som tåler vann
- kamera + lader
- mobillader
- snacks/drikke(jeg har alltid fått skikkelig hunger etter fødsel)

Til babyen(i hovedsak til hjemreise):
- Lillelam dress
- heldress
- kortermet body
- sokker
- lue
- teppe til hjemreise
- smokk
- bilstol

Bruker ikke private klær på babyen før hjemreise. Har alltid vært fornøyd med bodyene på sykehuset. Godt for babyen å ha på lite klær i starten, de er vandt med å ligge naken og fritt i magen, greit med en mykere overgang i forhold til klær. De kan ha teppe rundt seg :)
 
Hva pakker dere i? Sist brukte jeg bare en treningsbag, men den ble litt for liten.. vil kjøpe en ny weekend bag, noe som har tips til hvordan? :)

Edit:
Jeg fant, jeg fant :happy:. Nå er det bare å vente på at den skal komme med posten, så kan jeg pakke baggen :smug:
 
Last edited:
Jeg trengte nesten ingenting av det jeg pakket, jeg gikk jo rundt i sykehuspysj, nettingtruse å bleie hele oppholdet. Jeg var der en uke. Men sjekt å ha ett skift, toalettmappe med små såper til seg selv, telefonlader eventuelt til kamera. Og slipperser til å dusje med. Snacks og brus om man vil ha det. Hentesett til babyen, tørre engangskluter og et par bleier til hjemturen. Jo, også neglklipper til baby, neglene var så lange
Skriver under denne. Brukte ingen av klærne jeg pakket utenom det jeg reiste hjem med. Så tenker ikke pakke masse klær denne gangen. Sliperser er veldig kjekt å ha. Ansiktskrem/pleie, egne sjampo og balsam.
 
Back
Topp