Fødebag

Pakket så mye unødig sist, og tenker nesten nå at eg bare slenger noen flipflopper i en pose sammen med en toalettveske og et skift med klær til meg og baby. Brukte ikke noe av det jeg tok med sist, men dro riktignok hjem kjapt også:rolleyes:
 
Pakket så mye unødig sist, og tenker nesten nå at eg bare slenger noen flipflopper i en pose sammen med en toalettveske og et skift med klær til meg og baby. Brukte ikke noe av det jeg tok med sist, men dro riktignok hjem kjapt også:rolleyes:
Vi var inne i 5 dager sist, og jeg har ca samme tanker... en bukse og en shorts, ammebh, toalettsaker, lette sandaler/slipperser, en vannflaske, skift til baby/hentesett og hjemreiseklår til meg. Kommer nok til å bo i sykehusskjorta og nettingtrusene :facepalm:
 
Jeg har nå pakket det meste her, med unntak av noen topper og bukser jeg fortsatt bruker :happy: jeg har pakket med ganske mye! Med vilje.. fjerdemann her, og mine opphold på sykehuset har alltid vært lenger enn planlagt. 12 dager med førstemann (mannen måtte hjem MANGE ganger etter ting jeg manglet), 2 uker med andremann, (hadde pakket med mye mer denne gangen, men mannen måtte fortsatt hjem med klesvask og så ta det med tilbake). Tredje gang ble det «bare» 6 dager, så da klarte jeg meg såvidt. Av erfaring liker jeg ikke sykehusklær, liker best mine egne, og de blir fort griset til av melk, blod, bæsj, gulp osv…

så jeg pakker med meg ganske mye! No shame :joyful::joyful::joyful:. Kommer vel til å se ut som jeg flytter inn. Men jeg vil mye heller ha for mye og ta med meg rene klær hjem enn å ha mannen til å hente ting som han ikke har peil på og alltid tar feil og glemmer ting :dead::joyful: i tillegg er det for øyeblikket ikke lov for mannen å komme inn igjen på avdelingen etter at han har dratt.. så jeg tar med snacks, vannflaske til å fylle opp, litt enkel mat som tåler romtemperatur, tøfler, iPad og bok. Dette i tillegg til masse klær :joyful:
 
Jeg og kjæresten har snakket litt om fødebag i dag. Jeg vurderer å ta med meg en mellomstor koffert, stellebag til baby (med babyklær osv som også trengs til tiden på sykehuset) pluss en liten kjølebag slik at vi har kald drikke og litt mat til under/like etter fødsel :shy: ser for meg det blir kleint å komme dit med så mye, særlig siden det på barsel kan bli folksomt med flere på samme rom. Men siden det er så strenge regler pga Corona og siden en del ting tar stor plass i kofferten (frysebind og toalettveske f.eks.) føler jeg at en liten bag til meg blir for lite
:rolleyes:

Var forsåvidt godt å få snakket med kjæresten litt mer generelt om ting som må ordnes før fødsel og sånn, endelig! Kommende storebror har sovet hos foreldrene mine så vi har hatt litt overskudd til slikt for første gang på lenge :)
 
Jeg har også pakket i en bag.

Pakket for lite sist, så har prøvd å pakke ned litt mer denne gang. Men håper å få låne klær på sykehuset, fikk ikke det sist! Kjedelig å grise ut sine egne klær.
 
Har blitt bedt om å.pakke i bag begge fødslene tidligere pga skapene og plassmangel. Lettere å skvise en bag inn i skapet på sykehuset :woot:
 
Fikk dere skap?

Stod kun en stol atmed min seng.
I skapet var det pysjamas, bleier og netting truser. Noe jeg forsynte meg selv med, da det var ingen å spørre.

Blir bare en sånn plastveske sak med håndtak til meg. Tatt med drikkeflaske, pysj, toalettmappe m sjampo, balsam etc, øreplugger, sovemaske, lipbalm, våtservietter, truse/sokkeskift, sandaler, reiseklær til meg og pjokken, kjølebind, mobil m headset og lader.
Havrekjeks og to sjokoladebarer.
Blir bare to netter håper jeg.
:rolleyes:
 
Har pakket en trillekoffert med klær, toalettsaker og stæsj til etter fødsel, også har jeg pakket en veske med drikkeflaske, snacks, mobillader, svangerskapspapirer og liknende til selve fødselen :)
Valgte trillekoffert, ettersom det er lettere å holde system, men ser at det er praktisk å kunne slenge bagen over skulderen for å ha to ledige hender. Forhåpentligvis er det ingen problemer å få mannen inn på avdelingen ved hjemreise, så går vel fint med kun én ledig hånd :happy:
 
Ikke pakket, men tenker en bag med
-amme-bh,
-ammesinglet/t-skjorte
-joggebukse
-cardigan
-klær til meg og mini til hjemreise
-ammeinnlegg
-slippers
-handkrem
-carmex
-purelan
-toalettsaker
-headset i tilfelle dobbeltrom
-god sjampo & balsam
-samsung tab + ladder


Kommer nok til å stort sett gå med sykehusklær iom man ikke kan få så mye besøk uansett. :) Håper på kjapp hjemreise dersom alt går bra.
 
Hva har dere pakket av klær til dere selv?

Jeg har planer om å begynne klargjøring nå og sliter med at jeg alltid pakker for mye klær :p Tenker joggebukse, to tights og så to t-skjorte kjoler, cardigan og 2 ammesingleter. Men så vet jeg jo ikke hvor lenge jeg blir og om jeg får dusjet regelmessig eller ender opp med å stinke ut klærne pga svette og manglende tid til basic egenpleie :bag:
 
Jeg har nå pakket det meste her, med unntak av noen topper og bukser jeg fortsatt bruker :happy: jeg har pakket med ganske mye! Med vilje.. fjerdemann her, og mine opphold på sykehuset har alltid vært lenger enn planlagt. 12 dager med førstemann (mannen måtte hjem MANGE ganger etter ting jeg manglet), 2 uker med andremann, (hadde pakket med mye mer denne gangen, men mannen måtte fortsatt hjem med klesvask og så ta det med tilbake). Tredje gang ble det «bare» 6 dager, så da klarte jeg meg såvidt. Av erfaring liker jeg ikke sykehusklær, liker best mine egne, og de blir fort griset til av melk, blod, bæsj, gulp osv…

så jeg pakker med meg ganske mye! No shame :joyful::joyful::joyful:. Kommer vel til å se ut som jeg flytter inn. Men jeg vil mye heller ha for mye og ta med meg rene klær hjem enn å ha mannen til å hente ting som han ikke har peil på og alltid tar feil og glemmer ting :dead::joyful: i tillegg er det for øyeblikket ikke lov for mannen å komme inn igjen på avdelingen etter at han har dratt.. så jeg tar med snacks, vannflaske til å fylle opp, litt enkel mat som tåler romtemperatur, tøfler, iPad og bok. Dette i tillegg til masse klær :joyful:
Og hvordan følte du dette gikk? :p:hilarious:
 
Og hvordan følte du dette gikk? :p:hilarious:

Haha :hilarious::hilarious::hilarious: takk og lov for at jeg faktisk hadde pakket så godt som alt da! Kan ikke forestille meg hva jeg hadde fått hvis mannen skulle pakket alt.. jeg har mått spørre mannen om flere topper da, nå er jeg her på dag 5, og sykehuset er så varmt og klamt at jeg konstant lukter svette hvis jeg ikke vasker meg regelmessig og skiftet topp ofte.. :dead:
 
Haha :hilarious::hilarious::hilarious: takk og lov for at jeg faktisk hadde pakket så godt som alt da! Kan ikke forestille meg hva jeg hadde fått hvis mannen skulle pakket alt.. jeg har mått spørre mannen om flere topper da, nå er jeg her på dag 5, og sykehuset er så varmt og klamt at jeg konstant lukter svette hvis jeg ikke vasker meg regelmessig og skiftet topp ofte.. :dead:
Hehe. Sant sant. Med første gikk jeg forbi fødebagen i trappa for jeg skulle jo ikke føde. :hilarious::hilarious: Men var veldig glad jeg hadde pakket den og ikke måtte få andre til å finne alt. For om de skal finne ting så er det jo veldig nøyaktig man må vite hvor det ligger. :confused:
Er det dårlig kjøling altså??:confused:
 
Regner med å bruke sykehusskjorta en en del, synes den er deilig :D Så blir kanskje mest undertøy (ammebh) og sokker. Husker jeg svetta som en gris på beina etter de andre fødslene! :D Mye vann som skal ut av kroppen på en eller annen måte. Har kjøpt en del ammevennlige og løse kjoler, så regner med å både dra inn til sykehuset og fra sykehuset med det. Ellers skal jeg ha med ammepute denne gangen. :) Putene på sykehuset er så slappe.
 
Back
Topp