Fødebag

Kantarell

Flørter med forumet
Juligull2021
Hei dere. Venter mitt tredje barn, og tenkte at jeg skulle gjøre en innsats med fødebagen denne gangen. Er det noen som har noen tips til hva som er et must å ha med seg? Eller har noe å anbefale?:happy:
 
Pakk med deg nok med mat/snacks! En venninne fødte for ikke så lenge siden på kk bergen. Babyen kom kl 2 om natten og pga korona var kantinen stengt og de fikk kun tilbud om mat 3 ganger om dagen til spesifikke tider. Hun var kjempe sulten etter fødsel, og hadde heldigvis med seg noe snacks. Hun fikk ikke tilbud om mat før til frokost tid!
 
Jeg tror også jeg skal faktisk legge litt innsats i fødebag denne gangen. Sist var mannen hjemme og hentet ting flere ganger, samt i butikken stadig vekk, men nå er det jo ikke lov å dra ut og inn.

Snacks og nok klesskift til meg og baby i tilfelle gulpebaby er nok det jeg skal være nøye på å pakke! Ellers er det jo veldig individuelt om det er noe man føler man trenger :) Sist var vi på barselhotell i fire dager, det føltes ut som en evighet, men nå med nr to tror jeg vi kan dra hjem ganske fort, hvis alt går bra!
 
Pakk med deg nok med mat/snacks! En venninne fødte for ikke så lenge siden på kk bergen. Babyen kom kl 2 om natten og pga korona var kantinen stengt og de fikk kun tilbud om mat 3 ganger om dagen til spesifikke tider. Hun var kjempe sulten etter fødsel, og hadde heldigvis med seg noe snacks. Hun fikk ikke tilbud om mat før til frokost tid!

Tusen takk for tips! Samme skjedde med andremann (kk bergen) her også, og det var krise etter fødsel:woot: Jeg var ikke forberedt på at de ikke hadde en skive på lur.
 
Sist var jeg på sykehuset i 14 dager, så har det rimelig klart for meg hva jeg må huske denne gangen :joyful:

Til baby bruker jeg klærne som er på sykehuset, men har med egne klær til hjemreise, pluss ett babypledd.

Til meg selv:
Egen shampoo og balsam
Fuktighetskrem og lipsyl
Sminken min (godt å føle seg litt fresh ved hjemreise), hårbørste, tannbørste og tannkrem.
Amme bh
Gode truse
Sokker
En god bukse og en amme singlet
Klær til hjemreise
Mobil lader!
multi mam og purelan
Drikkeflaske


ellers fikk jeg alt jeg trengte på sykehuset :happy:
 
Tusen takk for tips! Samme skjedde med andremann (kk bergen) her også, og det var krise etter fødsel:woot: Jeg var ikke forberedt på at de ikke hadde en skive på lur.

Hæ? Jeg har et barn fra før, født midt på natten på Drammen sykehus. Da fikk både jeg og far påsmurte skiver rett etter fødsel. Skive har aldri smakt så godt!
 
Hæ? Jeg har et barn fra før, født midt på natten på Drammen sykehus. Da fikk både jeg og far påsmurte skiver rett etter fødsel. Skive har aldri smakt så godt!

Ja, tenker det burde være en selvfølge etter en fødsel! Man er jo da gjerne ekstra sulten. Andremann her var født i 4-tiden på natten, dette i 2018. Jeg spurte om de hadde en skive rett etter fødsel, og fikk beskjed om at jeg måtte vente til frokost på barsel, og kom opp dit klokka 9. Så denne gangen skal jeg smøre med meg egen nistepakke i tilfelle natt-fødsel:woot:
 
Jeg tror også jeg skal faktisk legge litt innsats i fødebag denne gangen. Sist var mannen hjemme og hentet ting flere ganger, samt i butikken stadig vekk, men nå er det jo ikke lov å dra ut og inn.

Snacks og nok klesskift til meg og baby i tilfelle gulpebaby er nok det jeg skal være nøye på å pakke! Ellers er det jo veldig individuelt om det er noe man føler man trenger :) Sist var vi på barselhotell i fire dager, det føltes ut som en evighet, men nå med nr to tror jeg vi kan dra hjem ganske fort, hvis alt går bra!

Tusen takk for svar! Har virkelig ikke tenkt på dette med gulpebaby, så takk for den:notworthy Min eneste erfaring er at inne-sko er greit å ha:wtf:
 
Sist var jeg på sykehuset i 14 dager, så har det rimelig klart for meg hva jeg må huske denne gangen :joyful:

Til baby bruker jeg klærne som er på sykehuset, men har med egne klær til hjemreise, pluss ett babypledd.

Til meg selv:
Egen shampoo og balsam
Fuktighetskrem og lipsyl
Sminken min (godt å føle seg litt fresh ved hjemreise), hårbørste, tannbørste og tannkrem.
Amme bh
Gode truse
Sokker
En god bukse og en amme singlet
Klær til hjemreise
Mobil lader!
multi mam og purelan
Drikkeflaske


ellers fikk jeg alt jeg trengte på sykehuset :happy:

Oida, da skjønner jeg godt at du vet hva som er greit å ta med seg. Håper alt gikk bra med deg og baby:Heartred

Og tusen takk for lista di, den skal jeg huske på til pakking av fødebagen:happy:
 
Ja, tenker det burde være en selvfølge etter en fødsel! Man er jo da gjerne ekstra sulten. Andremann her var født i 4-tiden på natten, dette i 2018. Jeg spurte om de hadde en skive rett etter fødsel, og fikk beskjed om at jeg måtte vente til frokost på barsel, og kom opp dit klokka 9. Så denne gangen skal jeg smøre med meg egen nistepakke i tilfelle natt-fødsel:woot:

Ja, det skjønner jeg. Lar det seg gjøre å spørre på forhånd - om man må ha med seg niste til etter fødsel?
 
Ta uansett med niste! :)

Jeg tror det kommer litt an på hvor travelt det er og hvem som er på jobb om man blir tilbudt noe mat, egentlig! Jeg tror kanskje det var ei som spurte oss rett etter fødselen om hun skulle hente mat til oss, men da var vi så gira at vi ikke registrerte det helt, også så vi ikke til noen på mange timer før vi ble flyttet til barselhotellet, så vi spiste bare nista vår. :)
 
Must å ha med litt mat og/eller snacks ja. Syns det var fint å ha noen alternativer til de tørre skivene, pluss at man vet aldri når man blir sulten etter fødsel :p

Ellers... Behagelige klær til deg selv og noen skift til baby, multimam kompress, sminke/toalettsaker, hårstrikk, mobillader, slippers.. det jeg kom på i farta. :)
 
Skal dere pakke slike kjølebind med dere? Har hørt at mange sykehus har frosne bind de gir ut, men ikke alle har det.
 
Dere som tenker å kjøpe kjølebind, stod på Instagramen til fødebagen i dag at det begynte å bli tomt, og at hun ikke fikk inn igjen før i slutten av juni. :happy:

Tusen takk for at du sa ifra!:Heartred Har utsatt bestillingen fordi jeg trodde jeg hadde god tid, men nå er det bestilt!:happy:
 
Sist brukte jeg en sånn sprute flaske til blomster (kjøpte helt ny, vasket og kastet etter bruk noen uker), som jeg stilte inn på mildeste strålen, det var veldig bra å ha for å tisse og slippe å tørke med papir..
Ellers amme singlet, behagelig store shorts, morgenkåpe, tøfler, purelan krem..
 
Dere som tenker å kjøpe kjølebind, stod på Instagramen til fødebagen i dag at det begynte å bli tomt, og at hun ikke fikk inn igjen før i slutten av juni. :happy:

Jeg bestilte i dag, så hun har fortsatt på lager/nettopp fått inn :) Hadde ikke den store føadepakken da, så ble medium med bind, truser og flaske. Litt nysgjerrig på skummet, så får sjekke regelmessig etter det tenker jeg!

(Har ikke termin før 9. august, men blir mest sansynlig igangsatt i slutten av juli pga svangerskapsdiabetes, så sniker litt her inne, pakker nok fødebaggen som om jeg får julibarn!)
 
Back
Topp