Fødebag

Ikke helt pakket men planen er ca:
2 sett med ull til lille
Noe å ha over( typ hentesett) til hjemreisen.

ammebh og ammegenser, og en genser/ jakke til å ha over.
Joggebukse og noen store truser.
Ammeinnlegg både vanlig og ull.
Sokker
kamera
Mobillader

Bilstol og bilpose( blir stående i bilen til vi skal hjem).

håper vi kan dra hjem fort etter fødsel( om jeg må være der lengre så får jeg vandre i disse sykehusklærne til evt mannen får levert noe).

papirene fra legen må også være med

De har det meste på sykehuset av bleier osv så det har jeg ikke planer om å ha med.

Pakket og ligger klar i bilen.

Jeg er ganske avslappet type når det kommer til pakking så kanskje ikke den rette til å gi råd. Dette har hvert fall jeg pakket ned.

trenger såklart sikkert mer da vi har blitt forespeilet at vi skal være der mye lenger, men det kan fikses i etterkant.

4FCCDEE2-3E06-4DE9-9C84-94BC980EAF76.jpeg

Vi bor fem minutter fra sykehuset, og mannen får ikke overnatte (korona tiltak), så var fødebag er mindre denne gangen.
Alt av toalettsaker
En bukse (pluss den jeg drar i)
To ammesingleter og to ammebh (en skal brukes under fødsel)
Bleier til meg (orker ikke bind og truser)
Lader, mobil og svangerskapspapirer
Cardigan og sko til å bruke inne (crocs)
To skift til baby, et teppe og hentesett.

Bilstol inkl bilstolpose skal stå klart hjemme

I tillegg er bilene utstyrt med tissekladder i tilfelle man lekker på vei inn til sykehuset eller vannet går i bilen :)

Vi bor fem minutter fra sykehuset, og mannen får ikke overnatte (korona tiltak), så var fødebag er mindre denne gangen.
Alt av toalettsaker
En bukse (pluss den jeg drar i)
To ammesingleter og to ammebh (en skal brukes under fødsel)
Bleier til meg (orker ikke bind og truser)
Lader, mobil og svangerskapspapirer
Cardigan og sko til å bruke inne (crocs)
To skift til baby, et teppe og hentesett.

Bilstol inkl bilstolpose skal stå klart hjemme

I tillegg er bilene utstyrt med tissekladder i tilfelle man lekker på vei inn til sykehuset eller vannet går i bilen :)
Hvor kjøper man tissekladder? Skulle hatt både til bilen og senga...

Jeg har fått beskjed om at de har bind/bleier på sykehuset, men skal dobbeltsjekke, og evt ha med noen egne. Er også avhengig av at det IKKE er bind fra Always, for jeg tåler ikke all den parfymen de dynker den med. Elsket de bindene før, men så begynte de å drukne dem i parfyme, og første gangen jeg hadde de da trodde jeg seriøst jeg hadde fått en eller annen kjønnssykdom- før jeg skjønte at det var selve bindet. SNAKK om kløehelvete!!!

Jeg har fått beskjed om at de har bind/bleier på sykehuset, men skal dobbeltsjekke, og evt ha med noen egne. Er også avhengig av at det IKKE er bind fra Always, for jeg tåler ikke all den parfymen de dynker den med. Elsket de bindene før, men så begynte de å drukne dem i parfyme, og første gangen jeg hadde de da trodde jeg seriøst jeg hadde fått en eller annen kjønnssykdom- før jeg skjønte at det var selve bindet. SNAKK om kløehelvete!!!
Du får det på apoteket. :) Søk på «underlag» eller «sengekladd» så finner du det, for eksempel denne: https://www.apotek1.no/produkter/attends-cover-dri-80x90cm-sengebeskyttelse-30stk-914096p

Jeg prøvde én natt med denne i senga (under laken) og likte det ikke noe særlig. Jeg ble veldig klam og det var vondt å snu seg fordi lakenet klistret seg til rumpa. Så til seng er sikkert vanlig tisselaken bedre. Men det var greit å ha prøvd det, og i bil fungerer det nok helt supert.

Sykehuset i Tønsberg har kun bind og ikke bleier til voksne, og jeg likte verken nettingtruser eller store bind i mine vanlige truser. Derav tena lady discreet (up&go).
Du får det på apoteket ja. Tissekladder kommer fra tena og attends, holder med 60x60 eller 60x90,hva enn du får tak i. Noen apotek selger dem en og en :)
Jeg har en haug fra jeg hadde valp.
Som @FrøkenMG sier, de er ikke no særlig å sove på, men i bil (kanskje under et håndkle) osv så gjør de nytta :D

Jeg har pakket ferdig (har så raske fødsler at jeg ikke har sjans til å pakke en eneste ting når det starter:yuck:). Har hatt 5 dagers opphold de to andre gangene, så pakker litt mye..

Til baby:
-To ullpysjer
-et bomullssett + lue
-2 par tynne ullsokker
-klorevotter
-tykkere ullklær + sokker og lue til hjemreise
-bleier, våtservietter og 2 stk gulpekluter (i tilfelle amming/bleieskift blir nødvendig på vei hjem,
-bilstol, ullteppe og bilstolpose

Til meg:
-helsekort
-2 stk ammesingletter
-1 amme t-skjorte
-3 ammebher (to vanlige og én i ull)
-2 sett ullammeinnlegg + mange engangs
-2 kosesett
-1 lang ullcardigan
-tynne sokker og tynne ullsokker
-crocs til å gå med inne + klikklakker til dusj
- Toalett saker (sjampo, balsam, maskara, kremer, PURELAN, leppepomade, tannbørste osv)
-mobillader
-strikketøy
-Diverse snacks til å kose oss med på barsel

Bind, nattøy, håndklær og truser bruker jeg av det de har på sykehuset

Bind, nattøy, håndklær og truser bruker jeg av det de har på sykehuset
Er det truser tilgjengelig på alle sykehus? Husker jo de praktiske, om enn totalt ulekre, nettingtrusene fra forrige gang.

Kjøpte de største Sloggi-trusene jeg noen gang har hatt nylig, men selv de blir nok for trange de første dagene. :hilarious:

Er det truser tilgjengelig på alle sykehus? Husker jo de praktiske, om enn totalt ulekre, nettingtrusene fra forrige gang.

Kjøpte de største Sloggi-trusene jeg noen gang har hatt nylig, men selv de blir nok for trange de første dagene. :hilarious:

Jeg vet ikke om det er alle plasser, men er nettingtrusene jeg mener ja:hilarious: Jeg synes de var så digge, stjeler med meg noen hjem også! Ellers har jeg kjøpt kjempestore reiser fra Lindex også til de første ukene hjemme;)

De fleste sykehus har det nok. Hvis du er usikker så hør med dem, eventuelt kjøp med deg noen fra apoteket :)

Du får det på apoteket. :) Søk på «underlag» eller «sengekladd» så finner du det, for eksempel denne: https://www.apotek1.no/produkter/attends-cover-dri-80x90cm-sengebeskyttelse-30stk-914096p

Jeg prøvde én natt med denne i senga (under laken) og likte det ikke noe særlig. Jeg ble veldig klam og det var vondt å snu seg fordi lakenet klistret seg til rumpa. Så til seng er sikkert vanlig tisselaken bedre. Men det var greit å ha prøvd det, og i bil fungerer det nok helt supert.

Supre å bruke som stelleunderlag også!

Sykehuset i Tønsberg har kun bind og ikke bleier til voksne, og jeg likte verken nettingtruser eller store bind i mine vanlige truser. Derav tena lady discreet (up&go).
Du får det på apoteket ja. Tissekladder kommer fra tena og attends, holder med 60x60 eller 60x90,hva enn du får tak i. Noen apotek selger dem en og en :)
Jeg har en haug fra jeg hadde valp.
Som @FrøkenMG sier, de er ikke no særlig å sove på, men i bil (kanskje under et håndkle) osv så gjør de nytta :D
Jeg legger under lakenet på senga, bedre å sove på da;) Vannet gikk i senga ned førstemann, sp nå skal jeg være litt føre-var:hilarious:

Back
Topp