Fødebag

Klær til hjemreisen. Også fikk jeg tips om våtservietter, for det har de ikke på sykehuset. Alt annet har de på sykehuset.
 
Jeg vet ikke ennå om jeg får bruk for alt, men jeg har pakket med dette til babyen[emoji4]
1d8989d4f52eef2c59357a68cc995c9e.png
 
Last edited:
Har pakket litt klær til oss begge to, samt dusjsåpe, bodylotion, tannbørste, hårbørste, tannkrem og drikkeflaske :) fikk det meste annet sist og tenker å slenge litt sminke og mat i bagen når fødselen setter i gang.
 
Hentesett. Jeg har faktisk ikke hentesett [emoji85] hva har dere som hentesett i juli?
 
Vi kommer til å bruke dette som kommende farmor har strikket[emoji4] Det er nok i varmeste laget hvis sola skinner og det er skikkelig sommervær, men da får vi bare droppe jakka. Men her på vestlandet så kan det like godt være 10-13grader hjemreisedagen[emoji87]
df93cdf094036d1aea9c74db28f87c9a.jpg
 
Hentesett. Jeg har faktisk ikke hentesett [emoji85] hva har dere som hentesett i juli?
Svigermor har strikka et nydelig klompelompesett i tynn babyull. Droppa strikkelue og sokker, bruker vanlige sokker og bomullslue.

Utover hentesettet så har jeg pakka 2 stk body, bukser og pysjamaser i hver str (50 & 56), to par sokker, ei bomullslue, koseklut og teppet min mormor strikka til meg da jeg ble født. De har alt av bleier og utstyr til stell, samt helsetepper, bodyer, gulpekluter osv på sykehuset hvor vi skal føde, så vi trengte ikke så mye sa de på omvisningen.
 
Jeg har pakket litt diverse, men i hovedsak klær til meg, pappa og baby. Helseteppe, litt snacks, bind, kortstokk, strikketøy, litt lett sminke, ting til jeg skal dusje og kamera og sånt:)
 
Har pakket fire stk body og tynne bukser, to strømpebukser, et sett med bukse og jakke i litt tykk fleece, en romper og jakke i tynn ull, en tynn ullbody og noen par sokker. Har med en pysj/tynn heldress og to tynne luer. Har i tillegg pakket med 15 tøybleier og et pledd :)
Vi skal i utgangspunktet hjem raskest mulig, men ble jo sendt langt avgårde til et annet sykehus, så da aner jeg ikke hvor lang tid det vil ta før vi kan dra hjem, så må være forberedt på litt forskjellig :)
 
Hentesett. Jeg har faktisk ikke hentesett [emoji85] hva har dere som hentesett i juli?
Her holder oldemor til lille på å strikke jakke og bukse i bomull [emoji4] og så har hu stikket lue(har og med sånn veldig tynn lue om det er bedre, men vet jo aldri med vær og temperatur i dette landet[emoji23][emoji23]
 
Hentesettet er strikket i bomull/bambusblanding. Så det føles litt mer avkjølende. Om det er varmt så får han evt bare bruke jakken også dropper vi resten.

Ellers er det :
To par sokker
En strømpebukse
4 bodyer med tynne tilhørende bukser
To luer i bomull
To siklesmekker

Et tynt pledd som bestemora har strikket i babyull

Gasskluter
Swaddle blanket
Egne bleier til hjemreisen
Engangskluter

Aner ikke hvor lenge vi blir på sykehuset da jeg skal ha oppfølging på barselavdelingen. Ved behov for mannen kjøre å handle mer eller hente noe hjemme :p
 
Hentesettet er strikket i bomull/bambusblanding. Så det føles litt mer avkjølende. Om det er varmt så får han evt bare bruke jakken også dropper vi resten.

Ellers er det :
To par sokker
En strømpebukse
4 bodyer med tynne tilhørende bukser
To luer i bomull
To siklesmekker

Et tynt pledd som bestemora har strikket i babyull

Gasskluter
Swaddle blanket
Egne bleier til hjemreisen
Engangskluter

Aner ikke hvor lenge vi blir på sykehuset da jeg skal ha oppfølging på barselavdelingen. Ved behov for mannen kjøre å handle mer eller hente noe hjemme :p

Godt poeng. Vi bor 5 min unna sykehuset, så hvis noe er glemt eller mangler, kan mannen eller familie hente/kjøpe det.
 
Jeg har sikkert pakket mye. Men bedre med for mye enn for lite :)

6 body 4 kort ermet og 2 lang.
2 strømpebukser
1 kjole
2 tynne luer
5 gulpekluter
3 bukser
3 pr sokker
1 bamse
:Heartred:Heartred
 
Trenger baby så mye klær på sykehuset? Trodde de hadde klær som baby fikk bruke mens man var der og at man bare trenger til hjemreise?
 
Trenger baby så mye klær på sykehuset? Trodde de hadde klær som baby fikk bruke mens man var der og at man bare trenger til hjemreise?

Hos oss tror jeg hvertfall vi får alt på sykehuset og egentlig ikke trenger å ta med noe annet enn til turen hjem.
 
Trenger baby så mye klær på sykehuset? Trodde de hadde klær som baby fikk bruke mens man var der og at man bare trenger til hjemreise?

Nei, man trenger ikke så mye klær. Man kan fint bruke sykehusets tøy, men noen velger å bruke eget tøy på babyen fordi de syns det er koselig. Jeg kommer nok til å bruke mest av sykehusets tøy, men tar med et par sett i tilfelle, + hjemreisetøy. Har ikke kjøpt så mye klær i de minste størrelsene, så for å slippe å vaske tøy med en gang vi kommer hjem, så bruker vi nok mest av det de har på sykehuset :)
 
Hjemreisetøy. Håndklær i tilfelle bilfødsel. Gulpekluter. Bamse/koseklut med navn [emoji14]

Tror jeg skal koke en smokk og ta med.. Og helseteppe kanskje..
 
Åååååkey, nå må jeg spørre om noe flaut..... men.... den baggen min, den startet med å inneholde ganske lite- og det har fortsatt slik! Meeeeen nå driver jeg å putter i mat, drikke, sandaler osv, ting som også tar plass og veier litt. Jeg tenkte originalt å pakke i en helt vanlig treningsvbag, men innser nå at denne er i knappeste laget. Har da pakket til bølla i stellevesken!

Men så tenker jeg da med meg selv nå... kam jeg bytte bag til en større en?? Jeg har en north face bag, som jeg pleier å bruke til feks weekendturer på fjell osv... den ser veldig stor ut, men er ikke såååå svær. Men den gjør at jeg synes d er litt flaut med tanke på størrelsen på den.... men hvor stort er for stort? Og de på føden har vel sett værre??
 
Åååååkey, nå må jeg spørre om noe flaut..... men.... den baggen min, den startet med å inneholde ganske lite- og det har fortsatt slik! Meeeeen nå driver jeg å putter i mat, drikke, sandaler osv, ting som også tar plass og veier litt. Jeg tenkte originalt å pakke i en helt vanlig treningsvbag, men innser nå at denne er i knappeste laget. Har da pakket til bølla i stellevesken!

Men så tenker jeg da med meg selv nå... kam jeg bytte bag til en større en?? Jeg har en north face bag, som jeg pleier å bruke til feks weekendturer på fjell osv... den ser veldig stor ut, men er ikke såååå svær. Men den gjør at jeg synes d er litt flaut med tanke på størrelsen på den.... men hvor stort er for stort? Og de på føden har vel sett værre??
Noen bruker da trillekofferter [emoji28]

Jeg har en weekendbag eller noe sånt..
 
Back
Topp