Fødebag

LykkeligGift

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Til dere som har født; Hva fikk dere bruk for, hva var bortkastet og savnet dere noe? 6 dager til termin så jeg tenkte å få pakket den ferdig :)

Savnet mobillader og ekstra ammebh.
Hadde ikke bruk for bok eller musikk, men skader jo ikke akkurat å ta med.

Hadde bruk for lette klær, etterhvert store truser og egne bind (sykehuset hadde ikke den typen jeg likte etter at jeg sluttet med bleietrusene), syns det var greit å ha med sminke og hårføner, og vannflaske som man kan drikke av liggende (uten sugerør altså) samt kjeks og slikt til rask energi under fødsel eller ved nattevåk.

Hadde også med stort håndkle, det orker jeg ikke pakke til neste. Varmeflaske, lester, innesko, det skal jeg ha med. Og et skifte til mannen, og hjemreiseklær til baby.

Savnet mobillader og ekstra ammebh.
Hadde ikke bruk for bok eller musikk, men skader jo ikke akkurat å ta med.

Hadde bruk for lette klær, etterhvert store truser og egne bind (sykehuset hadde ikke den typen jeg likte etter at jeg sluttet med bleietrusene), syns det var greit å ha med sminke og hårføner, og vannflaske som man kan drikke av liggende (uten sugerør altså) samt kjeks og slikt til rask energi under fødsel eller ved nattevåk.

Hadde også med stort håndkle, det orker jeg ikke pakke til neste. Varmeflaske, lester, innesko, det skal jeg ha med. Og et skifte til mannen, og hjemreiseklær til baby.
Hvilken bind anbefaler du?

Hvilken bind anbefaler du?

Syns bare det er smak og behag, jeg bruker kun always og med vinger. Syns libresse er så stive, og tror det var det de hadde på sykehuset, og gjerne uten vinger også? Brukte også nattbind. Tar sin tid før blødningene er roet såpass at vanlige bind holder :p

Brukte igrunn sykehuskjorte og alt som vi fikk på sykehuset. Fikk egentlig bare behov for toalettsaker, kamera og noe snacks og drikke på barsel. og klær og bilstol til hjemreise

Nå ble vi veldig kort på sykehuset denne gangen. Så trengte bare litt snacks, toalettsaker, et skift ellers brukte eg sykehus skjorter under fødsel og etterpå :)

Vannflaske med drikketut kom godt med, og hårstrikk og evt. hårklemmer. Var deilig å få vekk alt håret fra ansiktet under fødselen. Sist hadde jeg med en litt tjukk college joggedress, men den fikk jeg ikke bruk for, ble rett og slett for varm. Denne gangen har jeg heller pakket en ekstra "kosedress/pysjamas". Angret på at jeg ikke hadde ammesinglett eller ammebh sist gang, så denne gangen har jeg pakket ned en ammesinglett også. :)

Jeg brukte bare egne klær (ammebh+singlet, joggebukse/aladinbukse (de fra Cubus) og vanlig bukse,cardigan..) , fikk veldig bruk for tøfler og morgenkåpen siden det ofte dukket opp jordmødre ganske tidlig før man hadde rukket å stå opp :P + greit å ha morgenkåpen når man skulle dusje.
Hadde kjøpt hipstere(underbukser) på H&M så jeg brukte de så jeg slapp noe nettingtruser som de har på sykehuset :P hadde kjøpt eget bind og dopapir, men brukte ikke noe av det.
Rakk aldri å spise "snacksen" jeg hadde pakket heller, glemte det :P
Hadde pakket iPad som var greit, fikk sett på film(blir ganske stille på barsel, alle er inne på rommene sine).

Sykehuset hadde klær man kunne bruke til bebisen, men de er iiiikke særlig fine eller noe sånn, så brukte bare klær jeg hadde pakket til han. Pakket med bleier også til han, det fikk jeg ikke bruk for.
Klær å reise hjem i + ullpledd til bilstolen brukte vi når vi dro..

Samboeren min hadde også pakket litt klær og tøfler, fikk bruk for det også :P
Og vi pakket vanlig toalettsaker +sjampo&balsam som vi fikk bruk for.. vi hadde mobiler+lader som vi fikk bruk for ;)

Så og si alt annet enn ammesinglet, ei bukse og flipflops var overflødig for min del. Det er varmt på barsel! Puha...

Ellers fikk jeg nytte av toalettsaker, lesestoff, såklart mobil m/lader, drikkeflaske, litt godis,sjokkis og kjeks, ørepropper og nesespray. Tror det var det viktigste for mitt vedkommende, men alt beror jo på hvor lenge du blir på sykehuset.

Likte overhode ikke ammebh. Ble for mye styr - og for varmt, med trøye utenpå som måtte av først.

Hårstrikk, hårbørste og tøfler/slippers. Ellers et par digre bukser og løse t-skjorter. Ellers har de det meste på sykehuset. Kjenner det sitter langt inne å pakke den bagen. Mannen maser om å begynne selv om det er over to uker til termin. Fødte uke før 12 dager over forrige gang, men jeg må vel få gjort det.

Tlf lader, slippers til å hoppe inn i når en skal gå på gulvet, nattbind, ammebh, ammetopp, gode bukser, ammekjole, håndsprit, hårbørste, hårstrikk, spray til høna, tannbørste, gode truser, leppepomade, reisekit med såper og shampo. Håndkrem!

Tlf lader, slippers til å hoppe inn i når en skal gå på gulvet, nattbind, ammebh, ammetopp, gode bukser, ammekjole, håndsprit, hårbørste, hårstrikk, spray til høna, tannbørste, gode truser, leppepomade, reisekit med såper og shampo. Håndkrem!
Spray? Håndkrem hadde jeg ikke tenkt på :)

Jeg kommer til å ha med meg ei stor og god skjorte denne gangen. Likte best å gå i mine egne klær, og skjorte er lett å åpne når det skal ammes, uten at jeg må sitter der helt naken.

Har ikke tenkt til å bruke en krone, det har jeg mannen til haha.. men ser poenget ;)

Neei, var vel mer det at det er generelt greit å ha med seg. :p alt jeg trenger er i veska, så da er det jo like greit å bare ta den med. :p

Back
Topp