Fødebag

Anbefaler å ta med Xylocain-salve.
Ellers er det toalettsaker, klær, underholdning og "comfort-artikler" som var i vår bag.
Mannen måtte hjem etter fødselen og hente flere skift til oss begge da, for vi hadde ikke så mange skift med oss.

:)

Anbefaler å ta med Xylocain-salve.
Ellers er det toalettsaker, klær, underholdning og "comfort-artikler" som var i vår bag.
Mannen måtte hjem etter fødselen og hente flere skift til oss begge da, for vi hadde ikke så mange skift med oss.

:)
Hva slags salve er det?

Må man ha med mat til meg og mannen under fødsel? Kan jo bli lang og sult kan jo komme

Må man ha med mat til meg og mannen under fødsel? Kan jo bli lang og sult kan jo komme
Jeg fikk mat så mye jeg ønsket både før, under og etter fødsel.... hun som var med meg på fødselen betalte 50 kroner for 2 brødmåltider under fødselen.

Ellers, som flere har nevnt anbefaler jeg vannflaske man kan drikke av liggende. Jeg kjøpte en camelback før fødselen, og brukte den veldig mye på barsel, og før fødselen kom igang. Under fødselen orket jeg hverken og spise eller drikke.

Jeg ble satt igang, og hadde 5 dager på sykehuset... det jeg savnet var flere joggebukser. Hadde bare med meg 2 stk, og jeg følte meg litt "skitten" etter alt blod og gørr.... og vannet gikk jo også når jeg ble satt igang, så brukte opp joggisene mine ganske kjapt.

Ellers hadde jeg med meg laptop, trodde jo jeg skulle kjede meg og ha mye død-tid, men det hadde jeg absolutt ikke etter mini var født hvertfall.

Ellers noe jeg brukte flittig var batteripakker. Hadde med meg 2 stk, så da fikk jeg ladet mobilen min uansett om jeg lå i senga og trykka på den eller var ute til mat.... jeg er litt avhengig av den :D Og brukte den jo hele tiden til å ta bilder

Det eneste jeg egentlig trengte var toalettsaker, en god fuktighetskrem til ansikt og leppomade, tøfler, morgenkåpe, sokker og ammebh, ammeinnlegg, truser, snacks, drikkeflaske, pledd til baby og kamera :) pluss klær til meg selv og baby og bilstol til hjemreise :)

Hva slags salve er det?

Salve med bedøvende effekt. Lidokain er virkestoffet. Det bruker de på sykehuset også, og det er ikke farlig å bruke rundt/inni skjeden/underlivet. :)
Veldig greit hvis rift og sting er vondt, særlig ved dobesøk.

Du kan forøvrig be jordmor/lege bruke det 5-10 minutter før du skal undersøkes også, hvis du synes det er vondt.
De har Xylocain-gelé på sykehuset, som du også kan spørre etter etter fødsel, om du glemmer å ta med kremen selv.
Geléen selges kun på resept, men salven er reseptfri.

Man får mat, men jeg syns det var greit å ha litt kjeks, sjokolade og nutrilettbarer for eksempel, rask energi og sånn. Om man ikke har lyst på under fødsel, kan det være greit ellers. :)

Sniker fra desember.

Anbefaler bæretube på det varmeste. Det var virkelig gull å ha på barsel!

Ellers var det morgenkåpe, joggebukser, toalettsaker (inkl håndkrem), tøfler, ammebh og faktisk ammeinnlegg, mobillader og snacks det jeg satte mest pris på/fikk brukt. Trusene trengte jeg ikke. Heller ikke masse klær til meg og baby.

Back
Topp