Fødebag

Jeg skal pakke ned klær til meg selv, klær til babyen. Noe å spise og drikke på, toalettsaker. Bind, krem, lese saker, babysmokk, og andre ting til babyen som jeg ikke kommer på i farten :D Tenkte å gjøre det iløpet av helgen ;) ellers tar jeg til meg tips:)
Forrige bag pakket jeg klær til meg selv, men ente med at jeg måtte ta joggebuksa til samboern på når vi skulle hjem, for var så dårlig plass til bindet mitt osv i joggebuksa som var min jeg tok med :p:p Så tror jeg pakker ned samboern sin denne gang og :oops::D
 
Pakkes vel to siste ukene før som de andre gangene.Tar med minst mulig.
Men mobillader,toalettsaker,litt klær til meg selv,skjold,teppe til baby og sko/tøffler som er lette å trø inni.

Klær til baby tar han med på første besøk.:)
Ikke rare oppbevaringsplassen man har på rommet,å iallefall ikke sommerstid når det er fullt så en litrn bag holder lenge for min del
 
Jeg er begynt å planlegge, men har ikke fått noe i baggen enda.

Toalettsaker
Bind til hjemreise
Ammebh og ammeinnlegg
joggebukser
ammetopper
hold in truser
Belly bandit?
Klær til hjemreise
crocs
mobil + lader
Fotoapparat
bankkort
Klær til baby
Teppe
bleier og stellesaker
Bæresjal?


Jeg har en mye lengre liste et sted. Jeg kommer nok til å pakke en del ekstra, fordi det tar 1 time å kjøre til sykehuset og jeg må forberede meg på et opphold mellom 3-14 dager der.
 
Jeg skal pakke:
Klær til meg
Klær til den lille
Toalettsaker
Mobil og lader
Kamera
Lesestoff

Og sikkert mye mer som jeg ikke kommer på nå:)
 
Amme-singlet
Brystsalve + ammeinnlegg
Ammepute
Toalettsaker
Birkenstock
Sokker
Joggebukse
Morgenkåpe
Hettegenser eller cardigan
Sjokolade, frukt og nøtter
Truse til hjemmereise
iPad+lader
Kamera+lader
Gulpeklut
Strikka teppe
Klær til babyen
Hentesett
Dyne til baby
Voksipose mer bæreplate..har tenkt å la babyen ligger opp i der, skape er trygt miljø med det samme.
 
Jeg kommer til å ha et ekstra lager i bilen, med diverse snacks og drikke, endel babyklær, bæresjalet, brystpumpe, ammepute(?), skift til mannen (mulig dette havner i bagen men han er ikke så nøye på det). Sånne ting man ikke trenger med en gang:)

kanskje bare ha med inn en bag med:
et skift til meg, ammetopper, body og sokker til babyen, snacks til under fødselen, vannflaske, kamera, mobil, lader, ørepropper og toalettsaker (inkl brystsalve, leppepommade, smokker og ammeinnlegg).

Tenker at det er greit å pakke minimalt i fødebagen også heller kunne sende mannen ut for å hente og ha det meste tilgjengelig:) skal passe på å merke posene godt:D Vi har en time reisevei så regner med at mannen+datteren slår leir hos min mor. Sykehuset vil observere baby 1—2 døgn men sist ble vi en uke så forbereder meg på det samme nå.

Men det er så vanskelig å pakke siden noen av tingene vil jeg jo bruke helt fram til fødselen.. må få skrevet en liste over ting som må hives med i siste liten:) som f.eks helsekortet.

Tillegg etter hvert som jeg kommer på det:
Storesøstergave
 
Last edited:
Til baby:
- 2 body, 1 pysj, tynt ullpledd, sokker, tynn lue og smokk.

Til meg:
Hygiene artikler
Sokker
'Fødekjolen' eller nattkjolen som det egentlig er da
Pysjbukse
Tynn morgenkåpe
Truser
Hårstrikker
Lader/kamera/mobil/øretelefoner
Badesko
Joggebukser/haremsbukser med god bleieplass
Ammesinglet
Cardigan/hettejakke
Tyggis
Håndholdt propellvifte
Slenger nok med litt sminke og

Bor bare 1,5 km fra sykehuset så føler det ikke er så krise om jeg skulle glemme noe
 
Jeg kommer til å ta meg ammepute og vognen også! Mange sier det er så deilig å ta en spasertur ut når man er på hotellet:)
 
Jeg kommer til å ta meg ammepute og vognen også! Mange sier det er så deilig å ta en spasertur ut når man er på hotellet:)
Hm. Der fikk jeg noe å tenke på. Ikke aktuelt sist men føler meg nok tryggere på baby og kanskje i bedre form denne gang:)
 
Har kjøpt to pierre robert—boksere på tilbud, i en str større enn vanlig. I fine farger. Men lurer på å kjøpe flere så jeg bare kan pakke nye:)
Nå må jeg snart begynne å pakke ting sammen. Baby sine ting kunne jeg i hvert fall ha tatt...
 
Jeg sitter og ser gjennom alt jeg har kastet i bagen:D har så mye mer formening om hva som skal med denne gangen!:p tror at alt er på plass. Tenkte å vaske/sterilisere smokker, pumpe og brystskjold nå. Men altså, får jo aldri gjort det tett nok opp til fødsel:p

Det vanskeligste er klær til baby. Storesøster var så liten at hun kunne hatt 50, men redd han her er større. Så må se at jeg har litt av hvert:) sist hadde vi ca ingenting med oss, hun lånte bodyer på nyfødtintensiv og fikk strikka sokker/lue av prematurstrikkeprosjekt.
 
Det jeg har/skal ha i hovedbagen:
Bukse
Ammetopper
Tskjorte/singlet
Amme—bher
Nye sokker
Nye (store) bomullstruser
Ammeinnlegg, ull og engangs
Mappe med tannbørste, tannkrem, deo, spenner, leppepommade, brystsalve og strikk
Minibag til baby med luer, body, små bamser/kosekluter
Pose med brystpumpa
Pose med smokker og brystskjold
Journalen fra sist fødsel:p
Helsekortet/blodprøvepapirene
Vannflaske
Varmeflaske
Sandaler
Svisker
Morgenkåpe (fordi jeg ikke har jakke/lignende, synes ikke morgenkåpe er nødvendig egentlig)
Lader og mobil, evt kamera.
Frukt som vi har i huset når vi skal dra

Også har jeg en pose som skal stå i bilen til babyen er født, med diverse babytøy.

En pose full av isteflasker og kjeks, diverse snacks. Som et slags forråd å hente fra i bilen:p sist var det liksom aldri åpent i kiosken.

En pose med klær til storesøster, vi har alltid stående en skiftpose til bhg så tar med denne:)

Tror jeg har det sånn jeg vil ha det nå!!:)
 
Jeg kommer til å ta meg ammepute og vognen også! Mange sier det er så deilig å ta en spasertur ut når man er på hotellet:)

Hvis man har tid/i form/ork/kapasitet til det hadde jeg heller dratt hjem..
 
Legger man i fra seg min og mannens bag i selve rommet man føder i? Eller låses det bort et annet sted når man ankommer sykehuset?
 
Man har tingene sammen med seg på føderommet :) Da har man det jo lett tilgjengelig under hele fødslen ;)
 
Lurer på om jeg skal pakke i flere enheter, slik at jeg har med en sekk med det fødselsrelaterte, og en bag eller noe for barseldagene (som kan ligge i bilen eller no i mens). Så føler jeg at jeg kan pakke med meg mer enn om jeg står med en kjempebag på fødestua. Er førstegangsfødende, så er litt redd for å ikke få med meg ting jeg burde ha med, så jeg satser på å heller ta med litt for mye. :) Jeg burde virkelig få unna den bagen nå, for jeg er 38 uker i dag.
 
Lurer på om jeg skal pakke i flere enheter, slik at jeg har med en sekk med det fødselsrelaterte, og en bag eller noe for barseldagene (som kan ligge i bilen eller no i mens). Så føler jeg at jeg kan pakke med meg mer enn om jeg står med en kjempebag på fødestua. Er førstegangsfødende, så er litt redd for å ikke få med meg ting jeg burde ha med, så jeg satser på å heller ta med litt for mye. :) Jeg burde virkelig få unna den bagen nå, for jeg er 38 uker i dag.
Jeg har en bag til føden og en til barsel+ stellebag til baby. De to siste blir liggende i bilen så kan sambo hente de ved behov. Har for lang vei til å svippe hjemom etter noe så har pakket for noen dager. Føler jeg har flyttelass :p
 
Back
Topp