Jeg har ikke begynt å pakke enda, men har tenkt på den innimellom. Skriver nok ned en ordentlig huskeliste etter hvert, og pakker sikkert ut i april en gang.

Hvert fall det meste, og så får de siste tingene stå på en huskeliste klistret på toppen av bagen.
Siden jeg er førstegangs regner jeg med å bli der noen dager etter fødselen også, derfor kanskje greit med noe underholdning også. Ikke sikkert det blir brukt.
Ser nå at det ser mye ut, men jeg skal klare å pakke det godt altså (og toalettsakene ligger i en toalettveske). Jeg tenkte å pakke i en bag med hjul (ikke så stor bag), men da er den enkel å dra med seg.
Her er hvert fall en del av det jeg har lest om eller tenkt på selv at jeg tror jeg vil ha klart:
- Papirene mine (helsekortet, blodprøvene osv.)
- Kamera og lader
- iPad og lader (til å se på Netflix o.l.) med hodetelefoner til både mannen og meg
- Mobil og lader
- Bikinioverdel, i tilfelle vannfødsel eller badekar som smertelindring
- Strikketøy
- Bok og noen blader (både noe for meg og noe for mannen)
- Mat, drikke, snacks og halspastiller - ting som jeg vet at jeg stort sett takler uansett kvalmen, og noe for mannen. Og drikkeflasken min med tut, til vann.
- Morgenkåpe
- Sandaler
- Tøfler
- Behaglige klær (løse t-skjorter, singlet, store gensere, amme-overdeler, joggebukse, nattkjole, sokker, boksere uten strikk, ullsokker i tilfelle jeg plutselig blir kald)
- BH, amme-BH og ammeinnlegg
- Ekstra hårstrikker og hårbånd
- Dusjsåpe, underlivssåpe, shampoo og balsam
- Hårføner
- Deodorant
- Tannbørste og tannpasta, til både meg og mannen
- Tørr-shampoo
- Hårbørste
- Håndkrem
- Brystvortekrem
- Vaselin
- Ørepropper
- Nesespray og saltvannsspray
- Ekstra linser og linsevæske
- Briller
- Gravidboken min og penn
- Skittentøysposen min (sånn reisepose)
- Ekstra klesskift til mannen i tilfelle det tar lang tid eller blir noe griseri eller vått (vannfødsel)
- Kleenex
- Mykt toalettpapir
- Dersom hovne legger: støttestrømper
- Lommeboken, for å kunne handle i kantina, kiosken eller apoteket
Til babyen:
- Pledd
- Bæresjal
- Body'er
- Strømpebukse
- Bukse
- Lue
- Sokker
- Sånne vaskekluter fra apoteket til å bruke med vann (istedenfor engangs og istedenfor håndklærne på sykehuset)
- Boken om meg (har ikke kjøpt enda, så ikke helt sikker på akkurat hvilken det blir, men vil nok ta den med i bagen tror jeg)
I bilen:
- Bilstolen
- Håndkle og kladd til å sitte på, i tilfelle vannet går