Fødebag

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
jeg begynte å pakke fødebagen i dag:D

-shampo og balsam, neutral
-dry shampo :P
-bind STORE
-mamma kosebukse + mamma jeans
-morgenkåpe
-asan intimsåpe
-topper
-mannens boxere :P
- tannkrem og tannkost
-en god genser
-pyjamas
-amme-bh
-ull ammeinnlegg + vanlig
-litt sminke (mascara + foundation)
-deodorant
-foreldre&barn blad
-imsdal flaske
-spenol (blir så tørr i huden av sykehus lufta)

Pakket også stellevesken til pjokken:

-bleier
-tynn ulldress
-sokker
-frotteklut
-flanell kluter
-bomullsbody
-bomullsbukse
-ull luer
-lille larven aldri mett settet

Har dere pakket fødebagen,hva har dere pakket?:)

Forrige gang pakket jeg etter vannet gikk :p skal prøve å gjøre det litt tidligere denne gangen, men blir nok ikke før rundt uke 37-38 (som jo er 10-11 uker til for min del).

Venter nok til jeg går i perm;). Det er ca 10 uker til:)

Jeg er så sikker på at jeg føder om ca to uker,derfor jeg har pakket allerede nå:) og derfor jeg kanskje pakker litt mye også,for da kommer vi til å være på sykehuset en del lengre:) bor heldigvis bare fem min unna ,hvis jeg skulle glemme noe da:)

Jeg har pakket begge mine med rier, to-tre timer før guttene ble født :p
Bor nære denne gangen og, så avventer litt :-)

Jeg er så sikker på at jeg føder om ca to uker,derfor jeg har pakket allerede nå:) og derfor jeg kanskje pakker litt mye også,for da kommer vi til å være på sykehuset en del lengre:) bor heldigvis bare fem min unna ,hvis jeg skulle glemme noe da:)
Greit å være forberedt:)

Syns du bare skal pakke den snart :p

Hadde blitt gal jeg hvis jeg ikke hadde begynt nå,er i vanvittig redebygging modus for tiden:P til helgen MÅ alt være klart,hvis ikke blir d ei stk surt gravid kvinnfolk i hus:P

jeg begynte å pakke fødebagen i dag:D

-shampo og balsam, neutral
-dry shampo :p
-bind STORE
-mamma kosebukse + mamma jeans
-morgenkåpe
-asan intimsåpe
-topper
-mannens boxere :p
- tannkrem og tannkost
-en god genser
-pyjamas
-amme-bh
-ull ammeinnlegg + vanlig
-litt sminke (mascara + foundation)
-deodorant
-foreldre&barn blad
-imsdal flaske
-spenol (blir så tørr i huden av sykehus lufta)

Pakket også stellevesken til pjokken:

-bleier
-tynn ulldress
-sokker
-frotteklut
-flanell kluter
-bomullsbody
-bomullsbukse
-ull luer
-lille larven aldri mett settet

Har dere pakket fødebagen,hva har dere pakket?:)
Bra innlegg :happy: hva slags bind har du tatt med? :wacky: har ikke begynt på den enda, men dette var en god pekepinn på hva en kan ta med :) kommer nok til å pakke ned noen havrebar og pakke med frukt og energidrikk når det nærmer seg :happy: så skal jeg ha med videokamera :)

Blir nok ikke å pakke den før slutten av april, men viktigste tror jeg blir noe flytende næring for det var alt jeg fikk i meg det døgnet jeg holdt på med søstera.

Bind blir å få på KK (fikk i hvertfall sist) og mannen må hjem til søsteren så å pakke til han blir ikke nødvendig. Utenom noe å spise (får noe brødmat der mot betaling og det er jo greit).

Har du komplikasjoner siden du er sikker på å føde prematurt? Håper han holder seg inne lengst mulig.

Har ikke pakket baggen ennå, venter litt til, men tanken har streifet meg. Har født prematur før så sjansen for at det kan skje igjen er der, så kommer nok til å pakke baggen rundt uke 34

Kommer sikkert til å begynne å tenke på den når jeg går ut i permisjon i begynnelsen av april :)

Har ikke begynt, men tanken er der.. Sist gang startet fødselen i uke 35, men har en følelse av at jeg får over denne gangen :p Og jeg fikk stort sett med meg det jeg trengte sist gang også, da pakka jeg 5 min før jeg dro :p Så tror jeg avventer litt, men skal definitivt begynne å vaske litt babyklær snart så de er klare hvis han evt skulle komme før tiden denne gangen også :p

Er så sykt avslappa og lite stressende denne gangen, sist hadde jeg alt klart i uke 26, klær var vaska og lagt på plass osv, denne gangen har jeg ingenting i orden enda og er straks i uke 32 :p kanskje fordi jeg er så sikker på å gå over denne gangen :p

Jeg har ikke begynt å pakke enda, men har tenkt på den innimellom. Skriver nok ned en ordentlig huskeliste etter hvert, og pakker sikkert ut i april en gang. :) Hvert fall det meste, og så får de siste tingene stå på en huskeliste klistret på toppen av bagen.

Siden jeg er førstegangs regner jeg med å bli der noen dager etter fødselen også, derfor kanskje greit med noe underholdning også. Ikke sikkert det blir brukt. :p

Ser nå at det ser mye ut, men jeg skal klare å pakke det godt altså (og toalettsakene ligger i en toalettveske). Jeg tenkte å pakke i en bag med hjul (ikke så stor bag), men da er den enkel å dra med seg.

Her er hvert fall en del av det jeg har lest om eller tenkt på selv at jeg tror jeg vil ha klart:
- Papirene mine (helsekortet, blodprøvene osv.)
- Kamera og lader
- iPad og lader (til å se på Netflix o.l.) med hodetelefoner til både mannen og meg
- Mobil og lader
- Bikinioverdel, i tilfelle vannfødsel eller badekar som smertelindring
- Strikketøy
- Bok og noen blader (både noe for meg og noe for mannen)
- Mat, drikke, snacks og halspastiller - ting som jeg vet at jeg stort sett takler uansett kvalmen, og noe for mannen. Og drikkeflasken min med tut, til vann.
- Morgenkåpe
- Sandaler
- Tøfler
- Behaglige klær (løse t-skjorter, singlet, store gensere, amme-overdeler, joggebukse, nattkjole, sokker, boksere uten strikk, ullsokker i tilfelle jeg plutselig blir kald)
- BH, amme-BH og ammeinnlegg
- Ekstra hårstrikker og hårbånd
- Dusjsåpe, underlivssåpe, shampoo og balsam
- Hårføner
- Deodorant
- Tannbørste og tannpasta, til både meg og mannen
- Tørr-shampoo
- Hårbørste
- Håndkrem
- Brystvortekrem
- Vaselin
- Ørepropper
- Nesespray og saltvannsspray
- Ekstra linser og linsevæske
- Briller
- Gravidboken min og penn
- Skittentøysposen min (sånn reisepose)
- Ekstra klesskift til mannen i tilfelle det tar lang tid eller blir noe griseri eller vått (vannfødsel)
- Kleenex
- Mykt toalettpapir
- Dersom hovne legger: støttestrømper
- Lommeboken, for å kunne handle i kantina, kiosken eller apoteket

Til babyen:
- Pledd
- Bæresjal
- Body'er
- Strømpebukse
- Bukse
- Lue
- Sokker
- Sånne vaskekluter fra apoteket til å bruke med vann (istedenfor engangs og istedenfor håndklærne på sykehuset)
- Boken om meg (har ikke kjøpt enda, så ikke helt sikker på akkurat hvilken det blir, men vil nok ta den med i bagen tror jeg)

I bilen:
- Bilstolen
- Håndkle og kladd til å sitte på, i tilfelle vannet går

Last edited:
Har du komplikasjoner siden du er sikker på å føde prematurt? Håper han holder seg inne lengst mulig.

Har ikke pakket baggen ennå, venter litt til, men tanken har streifet meg. Har født prematur før så sjansen for at det kan skje igjen er der, så kommer nok til å pakke baggen rundt uke 34
Har født i uke 33 to ganger før og har vært noen runder på sykehuset allerede. Håper han venter til etter uke 34 ihvertfall, da prøver de jo ikke å stoppe fødselen engang. Skal på UL i morgen,så håper de kan gi meg noen svar da:)

Har født i uke 33 to ganger før og har vært noen runder på sykehuset allerede. Håper han venter til etter uke 34 ihvertfall, da prøver de jo ikke å stoppe fødselen engang. Skal på UL i morgen,så håper de kan gi meg noen svar da:)
Oi uffda. Ja håper han holder seg inne lengst mulig. Lykke til imorgen

Hvilken uke fødte du prematurt og hva var grunnen? (Hvis jeg kan spørre?):)

Back
Topp