Det som er rett for noen er ikke rett for andre, og man kan planlegge i "huet og rævva" og se for seg hvordan fødselen blir, hehe, og så ender man stort sett opp med at det hele blir noe helt, helt annet
Jeg tror det er viktig å kjenne på egen kropp og setting hva som blir riktig, og egentlig bare "drite i" hva man har tenkt på forhånd.. blir det slik at man gauler så det klirrer i vinduene når "urkvinnen" slipper til, ja, da var det nettopp det som var rett for DEG i den settingen.. lar man bannskapen ta overhånd, og har noen gloser man slipper av seg innimellom slagene, ja, så er det nok helt vanlig at det skjer det også..
Jeg "meldte meg ut" de siste timene i aktiv fødsel, og hadde fokus innover.. hørte hva som ble sagt og gjort, men samtidig hadde jeg evig, evig nok med det som skjedde med egen kropp.
Det var etter at jeg hadde sagt "nei, jeg kan jo ikke holde på å rope sånn her" mellom et par pressrier, og fokuserte på å være stille de par neste riene, at jordmor sa, "du skal nå bare rope i vei, du presser mye bedre da"
Vurderer alvorlig epidural neste runde (selv om det jo kan skje mye endringer på tankefronten fram til bønna er klar til å komme ut

, da det var inn i djevelsk vondt å føde sist.. (hadde da kun lystgass fram til pressriene begynte..). Men samtidig så er det utrolig hvor fort man glemmer smerten når man får verdens beste premie opp på brystet sitt <3
hihi, kjenner jeg gleder meg, jeg