fødeavdelingen

me84

Elsker forumet
begynner nå....

Jaaaaa! :-D

Fra USA nå, da blir det vel stort sett smertefriefødsler da, de bruker vel stort sett epidural, de er jo knapt nok svette der de ligger

Kom heldigvis over den kanalen rett før det begynte :D

For et "græv" av en jordmor/sykepleier hun første var... Grøss!

hold meg oppdatert da.. her er det fotball for alle penga :P

Første baby ute, uten problemer =)

Er det alltid leger som tar i mot i USA? Han der var vel lege.

**Emmeline** skrev:

Så ikke ut som det var noen big deal det nei. litt spes å føde helt smertefritt synes no jeg.

**Emmeline** skrev:
Fra USA nå, da blir det vel stort sett smertefriefødsler da, de bruker vel stort sett epidural, de er jo knapt nok svette der de ligger

Ja, synes det er så rart, at de bare ligger i senga jeg altså. Og epidural skal de ha før de nesten viser tegn til å ha vondt. Merkelige greier! Også hun som kom med en tosiders fødselsplan.....greit nok å ha en plan sikkert, men fødsler kan jo ikke akkurat planlegges til minste detalj.

me84 skrev:

**Emmeline** skrev:

Så ikke ut som det var noen big deal det nei. litt spes å føde helt smertefritt synes no jeg.

Her virket det jo som om hun hadde full epidural under utdrivelsen også, i Norge så skrur de jo av epiralen når du skal presse ut babyen slik at du selv skal kjenne pressriene. Det gjorde jo tydeligvis ikke hun :-P

**Emmeline** skrev:

Har også bare hatt leger som har tatt i mot begge mine :)

Så ikke ut som noe problem for hu nei :)

Synes det er passe spesielt med dette paret som kjører hippie-style jeg.. Har med seg egen koordinator og greier jo.

Jeg er helt for naturlig fødsel. Heller det at man har innstillingen om at jeg skal prøve naturlig så langt det lar seg gjøre og at det ikke er noe nederlag å få medisiner.

Og dette med at barnet blir dopa når mor får epidural, ble ikke dette tilbakevist for lenge siden?

Labambie skrev:
Synes det er passe spesielt med dette paret som kjører hippie-style jeg.. Har med seg egen koordinator og greier jo.

Jeg er helt for naturlig fødsel. Heller det at man har innstillingen om at jeg skal prøve naturlig så langt det lar seg gjøre og at det ikke er noe nederlag å få medisiner.

Og dette med at barnet blir dopa når mor får epidural, ble ikke dette tilbakevist for lenge siden?

Hadde blitt gæærn om mannen min skulle "nynna/brumma" med meg gjennom alle riene

**Emmeline** skrev:

Labambie skrev:

Hadde blitt gæærn om mannen min skulle "nynna/brumma" med meg gjennom alle riene

Kjenner jeg blir voldsomt provosert av måten de gjør dette på. De driter regelrett i hva fagfolkene sier fordi DE skal ha "naturlig". FFS!

Hippieparet ble litt vel sært for min del. Ser på JM som en fiende nesten.

"Ooooooopen up! Oooooooopen up"

Hehe

Bare glad det ikke er meg :P

å jesusnavn kor dem irritere mæ di dærane hippian.. koffer i fan kunne dæm ikka bare født i skogen i en ww istendenfor å fære på sykehuse å risikere livet på ungen, å for en irriteranes far ææææææh sorry mæ:O

Herregud, jeg blir gaaal!!! "Vi vil ikke sjekke livmorhalsen nå", "vi vil ta en dusj først"... Er det mulig?!

Back
Topp