Føde uke 18?

IdaSofie82

Blir kjent med forumet
Himmelbarn
Hei.

Er det noen andre her inne som har måttet avbryte svangerskapet rundt uke 18? Mitt barn har en alvorlig kromosomfeil og jeg må derfor avbryte/føde barnet. Dette er det verste jeg har opplevd så langt i livet. Nå sitter jeg her med vondt langt inn i hjerterota[emoji25] Jeg trodde jeg skulle bli mamma i mars måned men isteden får himmelen en ny stjerne[emoji25] livet er ikke akkurat rettferdig.

Er det noen som vet hvordan en slik fødsel foregår? Dette er mitt første barn så fødsler er ikke noe jeg er så kjent med fra før av. Jeg skal føde på riksen og har så mange spørsmål jeg ikke får stilt noen fordi det er helg. På onsdag blir jeg lagt inn og mandag skal jeg i møte med jordmor.
 
Kjære deg, så trist! :Heartbigred
Jeg kjenner flere som har vært gjennom sene svangerskapsavbrudd pga store avvik eller død hos fosteret. Fødselen blir satt igang medikamentelt, og foregår rent teknisk som en vanlig vaginal fødsel. Du får så mye smertestillende du måtte ønske.

Etter fødselen får dere ha barnet hos dere så lenge dere ønsker. Jeg vil anbefale dere å bruke tid med babyen, og ta masse bilder. Gjør det selv om det føles som dere ikke orker. Personalet vil være behjelpelig med å ta hånd- og fotavtrykk osv.

Skriv ned alle spørsmål med en gang dere kommer på dem, og ikke vær redde for å bruke tid på møtet med jordmor. Ingen spørsmål er dumme eller for detaljerte.

Mange varme tanker til dere begge. :love022
 
Så utrolig leit å høre [emoji22][emoji173]️
Jeg har ingen erfaring, men vil ønske dere lykke til [emoji257]
 
[emoji173]
 
Så grusomt :( Har selv opplevd å miste ett barn, døde dagen etter fødsel i uke 40, så jeg vet hvor vanskelig det er. Har du tatt prøve av fostervann osv som tilsa at noe var unormalt eller så de det på ul? :(
 
Huff føler med deg og har opplevd det selv. De er kjempeflinke på riksen var der jeg også måtte avslutte svangerskapet. Du får flinke jordmødre som hjelper deg. Du vil få noen tabletter så vil du få tilbud om smertelindring, jeg fikk morfin. Til meg tok det 12 timer fra jeg fikk første tablett til barnet var ute..dette er individuelt. Så fikk vi holde han så lenge vi ville,samt ta bilder om vi ville. Du får tilbud om å være der 1 døgn..vi valgte å dra hjem da jeg var i fin form kroppslig etter fødselen. Så fikk vi tilbud om sorggruppe på Ahus og samtale med psykolog om vi ville. Så tok de prøver av meg og morkaken som vi fikk svar på etter 3 mnd. Det er vanvittig tungt å måtte igjennom håper du har fine folk rundt deg som er der for deg❤❤
 
Dette var fryktelig leit å høre :(

Jeg har fått valget om å avbryte før, men ikke gjort det, men kjenner til folk som har. Signerer Slaskepott på at det er lurt å ta masse bilder. Kanskje svøpe i et eget teppe dere har med?

Tenk gjennom på forhånd om dere ønsker å gi navn, og om dere ønsker et sted å gå til i etterkant (minnelund eller annet).

Jeg føler veldig med deg, dette er så vondt og urettferdig :(
 
Føler med deg ❤️ Utrolig trist. Jeg opplevde dette selv i mars i år. Det ble oppdaget på ordinær ultralyd at fosteret var dødt. Jeg ble satt i gang to dager senere med tabletter. Det hele gikk fysisk fint, men det var tungt å fordøye i etterkant. Vær innstilt på at du kommer til å bruke lengre tid enn partneren din, det fikk jeg høre og det erfarte jeg også. Jeg ble gravid igjen tre måneder senere og er nå 19 uker. Nå er det nok en mager trøst, men du får veldig god oppfølging i neste svangerskap. Selvom jeg har vært mye bekymret, så har jeg klart å nyte det og glede meg på nytt. Sender deg en god varm klem ❤️ Bare ta kontakt om du har spørsmål!
 
Så utrolig trist å lese om lille skatten din. Livet er virkelig urettferdig. Jeg måtte føde mitt første barn dødt i uke 35. Ble satt i gang med piller. Fikk første modningspilla fredag, en pille til lørdag morgen og en til lørdag kveld. Natt til søndag kom gutten min. Det er helg grusomt hvor mange valg en må ta, valg en aldri har tenk over engang. Mitt råd i den vanskelige tiden er at du gir deg selv tid til å ta disse valgene; grav, begravelse,minnelund, se og holde barnet....gjør det som er riktig for deg. Håper personalet på sykehuset er gode mot deg, og at du har gode folk rundt deg.

Jeg tok kontakt med LUB (landforening for uventet barnedød). De har masse gode råd og kan hjelpe i den vanskelige tiden.
Masse gode tanker til deg i denne fryktelige tiden. Jeg vet det ikke er lett å tro på nå,men det blir lettere med tiden. [emoji173][emoji173]
 
Så forferdelig trist å høre... har ingen erfaring med dette, og kan bare forestille meg hvor knust jeg ville blitt av samme beskjed..
stor klem til dere [emoji177]
 
Så forferdelig trist :( måtte selv igjennom en fødsel i uke 18+4 for i 2014.. det var forferdelig tungt, men ble tatt godt vare på av helsepersonell. Fikk komme inn om morningen så tok det noen timer før riene kom, og når de startet tok det 2 timer så var babyen ute. Jeg fikk valget om å se og ha babyen sammen med meg litt alene, men siden mannen var hjemme med familien sin i Tyrkia og jeg var helt alene klarte jeg ikke tanken på å gå igjennom akkurat det. Dette angrer jeg helt forferdelig på i ettertid, fikk liksom aldri sagt ordentlig farvel så slet lenge etterpå! Min erfaring er at skulle jeg gjort det igjen så ville jeg tatt farvel uansett alene eller med familie, og jeg ville vært mye tidligere ute for å få hjelp med å bearbeide det jeg nettopp hadde vært igjennom! Bruk helseapparatet, familie, venner og alt for alt det er verdt! :Heartred
 
Har ingen erfaring med dette selv,men har en venninne som fødte dødfødt barn rett før termin, tror hun har god hjelp i psykolog for å bearbeide sorgen..sender en stor klem«3
 
Dette var bare urolig trist lesning:(:sad010 jeg vil sende deg en stor trøsteklem:Heartpink det du opplever være en av de værste tingene man kan oppleve som mor.
 
Herlighet! Så forferdelig[emoji174][emoji174][emoji174]

Ønsker deg masse lykke til og mange varme tanker[emoji173]️
 
Å kjære vene [emoji22][emoji22][emoji22]
 
Back
Topp