Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så da sto jeg oppreist med rumpa mot publikum, og hodet til ungen som hang ut av underlivet, å måtte ha han ut. Ikke visste jeg om det kom mer enn bare ungen når jeg pressa, og havna i vannet, så følte meg ikke så veldig komfortabel. Det kokte i hodet på meg! Da ville jeg heller liggi i ei seng og hatt mer kontroll på ting... Nei takk til vannfødsel igjen!!
Høres ut som du var veldig uheldig og dette var et skrekkeksempelPrøvde det sist, aldri igjen!!!! Noe så nedverdigende for meg! Husker jeg bare var forbanna, så ungen på over 4 kg kom ut på to pressrier, og jeg revna fra a-å.. Aldri igjen!
Ja, varmt vann lindrer smertene, men riene mine forsvant. Nydelig tenkte jeg, ei lita pause.. Niks! Sett i gang å dra i brystvortene fikk jeg beskjed om.. Åh kjære min tid, med flere som publikum var ikke det kult.. Så gikk vannet. Flott.. Fostervannsfett lå å fløyt rundt meg. Så kom pressriene. Lå i vannet og pressa forsiktig, holdt vel mer eller mindre igjen. Men så skriker jordmor "fort deg opp av vannet, opp og stå!" Hæ?! Nei da sier hun at hun hadde tatt på hodet, og det kunne stimulere pusterefleksen.. Ingen som har sagt det til meg på forhåndSå da sto jeg oppreist med rumpa mot publikum, og hodet til ungen som hang ut av underlivet, å måtte ha han ut. Ikke visste jeg om det kom mer enn bare ungen når jeg pressa, og havna i vannet, så følte meg ikke så veldig komfortabel. Det kokte i hodet på meg! Da ville jeg heller liggi i ei seng og hatt mer kontroll på ting... Nei takk til vannfødsel igjen!!
![]()
Jepp!!!! Som sagt, aldri mer...Høres ut som du var veldig uheldig og dette var et skrekkeksempel![]()
Glorifiserer ikke vannfødsel, men anbefaler varmt vann (gjerne i dusjen) som smertelindring
Får man ikke føde i vann om man har bekkenløsning?Vannfødsel står øverst på ønskelista her, men pga bekkenløsning så fyller jeg ikke kriteriene![]()
Vannfødsel står øverst på ønskelista her, men pga bekkenløsning så fyller jeg ikke kriteriene![]()
Jeg hadde bestemt meg for smertelindring som akupunktur og badekar. Men jeg måtte ligge med registreringsbelte på magen,så da kunne jeg ikke ligge i badekar. Og det var ingen på sykehuset den dagen som kunne sette nåler.
Hva registrerer et slikt belte? Hvorfor måtte du ha det?
Får man ikke føde i vann om man har bekkenløsning?
Her får man visst ikke, fordi man skal ha hatt ett ukomplisert svangerskap osvSniker her: Hvorfor ikke? Jeg hadde bekkenløsning med nummer to (gikk med krykker de siste månedene), og fødte i vann. Aldri blitt nevnt at det skulle være et problem, det var heller det motsatte: jeg klarte å jobbe med kroppen uten at den var så tung.