Føde i vann..

Her får man visst ikke, fordi man skal ha hatt ett ukomplisert svangerskap osv :( Men skal dobbeltsjekke med jm, for jeg vil helst ikk gi opp den drømmen!

Høres veldig rart ut at det skal være med på å utløse at du ikke har et ukomplisert svangerskap. Har du spurt direkte om det? Og da en jordmor som driver med vannfødsler?

Vannfødsel er jo nettopp nyttig for de med bekkenløsning fordi de klarer å slappe av. Feks i Kristiansand så står det at det er "et godt alternativ for kvinner med bekkenløsning eller bevegelsesvansker av andre slag".

http://www.praksisnytt.no/index.php?handling=lesnyhet&nyhet_id=000166

Jeg vil gjerne bruke badekar I den aktive fasen av fødsel som smertelindring men tror jeg kommer til å legge meg I sengen når det nærmer seg tid for å presse :)

Jeg hadde veldig lyst til vannfødsel grunnet bekkenløsning, men kom på sykehuset med full åpning og barnet var ute 15 min senere. Husker jeg ble fryktelig skuffet, for jeg hadde jo sett for meg hvordan fødselen skulle bli, men det har jeg skjønt at ikke er noe vits:p

Jeg fødte i vann forrige gang, og da opplevde jeg å klare slappe av mye bedre i vannet enn utenfor. Var oppe en tur, da badekaret først og fremst var smertelindring. Men så ble jeg der, og der ble Lillemor født. Selv om jeg ikke har noe å sammenligne med, kan jeg godt tenke meg å føde i vann denne gangen også.
Så skal det jo visstnok være mindre fare for revning i vann! :)

Her får man visst ikke, fordi man skal ha hatt ett ukomplisert svangerskap osv :( Men skal dobbeltsjekke med jm, for jeg vil helst ikk gi opp den drømmen!

Det høres ut som noe tull. Alle har jo, og skal ha, bekkenløsning. Er bare forskjell på hvor vondt folk har.
At man ikke kan føde i vann dersom svangerskapet er komplisert gir mer mening, ettersom man ikke kan ha smertestillende osv når man føder i vann.
Men et komplisert svangerskap er jo noe ganske annet enn bekkenløsning.

Jeg er også førstegangsfødende, og har også tenkt en del på vannfødsel. Har veldig lyst til å prøve å føde i badekar om det er mulig. Det jeg tenker på litt da, er at man får vel ikke epidural da? Og i Trondheim hvor jeg skal føde så tilbyr de ikke lystgass lenger.

Jeg fødte i Trondheim sist. Ikke noe lystgass der, men var ikke behov for fet heller. Fikk ikke Paracet en gang. Jeg fødte i badekar, og Finn akupunktur. Hadde ikke planlagt noe. I verste fall får du bare gå opp av badekaret og få det du trenger. Du skal jo ikke akkurat ha klær på deg igjen uansett. ;)

Jeg var i badekaret helt frem til den siste fasen. Brukte ingen annen lindring. Anbefales

Back
Topp