Føde i Haugesund

ORIGINAL: [Malin]

ORIGINAL: Regan

Er det ei som heter Esther der...?
Tror hun mest jobber natt.
Hun er vertfall heeelt fantastisk [:)]

Hun tok imot William, fantastisk dame!!!:)

Vil bare si at min opplevelse av Vera er veldig positiv! Hun er ærlig og kanskje litt brå, men var veldig grei med meg:)
Hadde Inger Lise til førstemann og hun er kjempeflink !

Tror en må passe seg for henge seg for mye opp i det negative rundt vera. Hun har vært lenge og har gode kunnskaper da,men kanskje ikke like flink til å passe på det hun sier alltid. Husker jeg syns hun var merkelig når jeg var student der og, men har sett henne endel innom nyfødt nå i det siste, og det virker ikke som noen har dårlig inntrykk av henne der..så oppfatningene er nok forskjellige ja[:)]

Hadde det kjempefint der jeg[:)]
Fikk ikke med mag navnene på noen da[8D]
Var jo mange forskjellige der. Men syns alle var koslige og hjelpsomme[:)]
(har tydligvis ikke møtt på hun Vera dere snakker om)[8D]

Jeg har vært der som sykepleierstudent, bare 3 dager da riktignok. Og selv om jeg ikke husker navn på andre enn hun der Vera, så skal jeg klare å kjenne dem igjen tror jeg. Er bare 2-3 år siden jeg var der.

Jeg vet hva de snakket MYE om på pauserommet.

Og det var mye av den typen; "Hun har da valgt å bli gravid selv, trenger jaggu ikke klage over at hu er redd da", "Burde tenkt på det før hu ble gravid da vettu" osv osv. Var heller ikke vennlig innstilte mot de som hadde "for mye besøk" - altså mannen på besøk[:-]

Synes det var mye baksnakking av pasienter generelt, og jeg ble direkte sjokkert... Så at enkelte der burde blitt bytta ut, det tviler jeg ikke på!

Men, altså - det var enkelte som skilte seg ut når det gjaldt dette. De fleste er sikkert kjempehyggelige[:)]

off, sånn baksnakking synes jeg ikke noe om, herlighet... [:-] samme med pasienter på sykehjem [8|]

Hjelpe meg, høres jo helt sykt ut å baksnakke de fødende!?? [&:]

Nei, det er ganske utrolig at det går an[:'(]

Synes det burde være en litt annen holdning blant de som jobber på en fødeavdeling, liksom. Og som du sier, på sykehjem...

Hvetfall når du venter det første barnet ditt er det veeeldig lov å være redd, selv om du var klar over at du måtte føde barnet etter 9 mnd når du ble gravid... Nei, håper ting har forandret seg der etter den tid[:)]

Lilliannelie : Det stemmer godt i dette tilfelle.. Jeg var inne i gangene ved fødestuene kvelden etter jeg hadde født for jeg skulle hente amme pumpen.. og da hørte jeg to som snakket inni på ett undersøkelses rom om at det var ei som klagde sånn på at det var vondt osv.. og at det var hennes egen feil [&o][8|]

Men jeg må tilføye en ting som jeg glemte.. : Vera var den ENESTE som hjalp meg med pumpingen da amminga ikke gikk så bra.. hun var den eneste som tok snuppa mens jeg satt der, og gidde meg oppløftende ord.
Litt for å løfte opp for hvor kvass og "sur" hun er [;)]

Karin er hun som var/er student? Iallefall.. hun er suuuuper.. hun hjalp meg til å snakke med hun som hadde ansvar for mitt rom da jeg ville hjem.. hun som hadde mitt rom ville nemlig jeg skulle være der 2 dager til fordi at ammingen ikke gikk så bra..

Vel, det var kun stress.. for når jeg kom hjem, fikk slappet av kom melka rennende [:D]

ORIGINAL: ene[L]

Uprofesjonelt, men går vel begge veier

Haha.. ja vi snakker ikke bare fint om de her nå [:D]
Men de kan iallefall vente til den personen har født eller er ute av sykehuset [;)]

Og forresten, trodde de ville hjelpe litt til med å ta babyen om natten, jeg... Ikke det at mi skreik, men jeg sov ikke pga. andre babyer [&:] Og om jeg ville hente meg en skive i ett minutt, måtte jeg ta henne med meg selv om de stod og skifta på senga [8D] lite sørvis, assa! [;)][;)]

Mhm, de er så blanda at det nesten ikke skal gå an [:-]

Ei tok med seg snuppa og gidde ikke beskjed så jeg lå å ventet.. gikk 3 timer, der jeg som en halv time.. kunne sagt at det var for at jeg skulle sove litt da.. hehe.. [:D]

Den andre natta måtte jeg spørre for jeg holdt på å dette om av søvnmangel, og da begynte jeg å gråte på veien tilbake fordi jeg følte ikke de ville og følte de synes jeg var dårlig mor som ikke kunne ta vare på min egen unge..

Så da gikk jeg til rommet, å rett tilbake igjen [:D]

ORIGINAL: lille snegle

off, sånn baksnakking synes jeg ikke noe om, herlighet... [:-] samme med pasienter på sykehjem [8|]

Da passer de ikke akkurat i det yrket de har valgt da..er vel endel som er moden for pensjonisttilværelsen nå ja[:D]

Svigerinna mi hadde hastekeisersnitt der. Hun hadde jo en del smerter etterpå og det var ikke bare bare for henne å ta seg av lille snuppa de første nettene. Men hun også sa hun fikk veldig lite hjelp[&:]

Kan tenke meg noen timers avlastning de første nettene hadde gjort godt, ja[:)]

Jeg var på rom med 4 andre der ei hadde en som gråt hele tiden. Folk gikk gikk inn og ut hele natten. Var ikke stille før den tredje og siste natta, men ikke missfornøyd med oppholdet. Jeg syntes det var verst da min hadde gråtestund på ca. 20 min den siste natten [:-]

Snakket ikke med så mange av de som var på dag/nattevakt heller. Sånn 2-3 ord liksom. Følte meg egentlig veldig på egen hånd, men det gikk fint. Hadde besøker hele dagen og slappet av [:D] Tok alt med knusende ro i min egen verden, hehe

Eneste jeg syntes var dumt at jeg ikke fikk mere hjelp til ammingen av de andre. Fikk ja av alle til å reise hjem utenom hun ene som var den eneste som hjalp meg med å få til ammingen [:)]

Minstemann ble født i Haugesund. Jordmora het Ingrid, men siden jeg hadde keisersnitt (klokka 5 på natta) så jeg ikke mye til henne. Hun gikk av vakt mens jeg lå på overvåkninga. Har et godt inntrykk av de overlegene jeg møtte på og de fleste jordmødrene [:)] Hun ene var helt herlig, men henne husker jeg ikke navnet på. Jeg snakka med henne dagen før fødsel (skulle egentlig settes i gang) og etter at lillegutt var født kom hun innom rommet mitt flere ganger [:)] Hun var full av fine ord og gode råd!

Møtte på Vera et par ganger jeg også, men har ikke samme inntrykket av henne som mange andre. Kan vel egentlig forestille meg at hun kan virke streng/brysk/sur, men hun var koselig de gangene jeg traff henne (før fødsel). Gikk på kontroller på sykehuset hver uke og da var jeg nesten alltid hos ei koselig jordmor med langt krøllete svart hår [;)]

Hadde som sagt KS og ble lagt på tomannsrom etterpå. Jordmødrene og barnepleieren er jevnt over koselige!

ORIGINAL: Sookie!

ORIGINAL: lille snegle

Da passer de ikke akkurat i det yrket de har valgt da..er vel endel som er moden for pensjonisttilværelsen nå ja[:D]

Nei, men når jeg tenker meg om, så baksnakker vi nok kundene våre på jobb også, ja [:-][:-][:-] er litt for å "overleve" dagen og kundene, dele alle deres teite sider og meninger [:-][:-]

ORIGINAL: [Malin]

ORIGINAL: ene[L]

ORIGINAL: Regan

Er det ei som heter Esther der...?
Tror hun mest jobber natt.
Hun er vertfall heeelt fantastisk [:)]

er hun fra karmøy?

Snakke østlandsk.. :)

Åh, men då e det nok ikkje hu[:)]

ORIGINAL: Tess og gutta

Minstemann ble født i Haugesund. Jordmora het Ingrid, men siden jeg hadde keisersnitt (klokka 5 på natta) så jeg ikke mye til henne. Hun gikk av vakt mens jeg lå på overvåkninga. Har et godt inntrykk av de overlegene jeg møtte på og de fleste jordmødrene [:)] Hun ene var helt herlig, men henne husker jeg ikke navnet på. Jeg snakka med henne dagen før fødsel (skulle egentlig settes i gang) og etter at lillegutt var født kom hun innom rommet mitt flere ganger [:)] Hun var full av fine ord og gode råd!

Møtte på Vera et par ganger jeg også, men har ikke samme inntrykket av henne som mange andre. Kan vel egentlig forestille meg at hun kan virke streng/brysk/sur, men hun var koselig de gangene jeg traff henne (før fødsel). Gikk på kontroller på sykehuset hver uke og da var jeg nesten alltid hos ei koselig jordmor med langt krøllete svart hår [;)]

Hadde som sagt KS og ble lagt på tomannsrom etterpå. Jordmødrene og barnepleieren er jevnt over koselige!

Vigdis [:D][:D][:D] Hun gikk jeg også til på kontroller, heeeeerlig blid dame [:)][:)][:)][:)]

ORIGINAL: t0mmelise

ORIGINAL: Tess og gutta

Vigdis [:D][:D][:D] Hun gikk jeg også til på kontroller, heeeeerlig blid dame [:)][:)][:)][:)]

Hun var jo ALLTID blid! [:)] Alt var flott og positivt - til meg sa hun alltid "Du har FLOTT urin i dag også!" [;)]

[:D] Vigdis [:D]

For en nyyyyydelig dame[:D]

Back
Topp