Føde/barsel Helse Bergen

Sille92

Elsker forumet
Junibollene 2023
Julilykke 2023
Hei.
Jeg ser Bergen har sluppet opp noen av tiltakene mot corona som ble innført for 3 uker siden, som bla gjelder oppholdet til far under barsel. Før kunne han komme på besøk kl.17-20, mens de siste ukene har han kun kunnet være med på fødsel og noen timer etterpå (for så å komme tilbake ved hjemreise). Noen som vet om det åpner opp igjen for far på barsel nå når de slipper opp så mye annet? (Bla besøk på sykehjem).
Takknemlig for svar. Krysser alt jeg har.

(Sniker frå september)
 
Hei.
Jeg ser Bergen har sluppet opp noen av tiltakene mot corona som ble innført for 3 uker siden, som bla gjelder oppholdet til far under barsel. Før kunne han komme på besøk kl.17-20, mens de siste ukene har han kun kunnet være med på fødsel og noen timer etterpå (for så å komme tilbake ved hjemreise). Noen som vet om det åpner opp igjen for far på barsel nå når de slipper opp så mye annet? (Bla besøk på sykehjem).
Takknemlig for svar. Krysser alt jeg har.

(Sniker frå september)


Hei, jeg var hos JM sist uke. Da informerte hun oss om at KK hadde innført samme regler de hadde under lockdown i vår.
Altså far får komme inn kun når mor er i aktiv fødsel. Får bli 2 t etter barnet er født. Ingen besøk under barseltiden.
Det gjaldt sist uke iallfall. Ring KK og spør eventuelt. De kan gi deg de beste svarene eller JM. Jeg belager meg på det eg ble informert om og får heller få det som en positiv overtakelse om de har lettet på tiltakene.

Får håper de letter på tiltakene nå når tallene har gått ned.

Dette er vårt tredje barn. Med nr to reiste jeg hjem så fort jeg fikk lov, 9 t etter fødsel. Så jeg stresser ikke sånn med barseltiden da jeg håper at jeg kan ta den hjemme denne gangen også. Men forstår de sim ønsker eller må bli værende at det er sårt å ikke få besøk av far.
Jeg er mer redd far skal bli forkjølt og ikke få være med. Lykke til med fødselen :Heartbigred
 
Tror det er sånn over alt nå ja. Bli med fra aktiv fødsel, så hjem. Nærmeste sykehus til å ta i mot fødsler på her er 2 timer, så det kan bli et spennende opplegg. Bør jo helst komme oss avgårde så vi har god tid. Blir venting på parkeringsplassen frem til 6 cm da :hungover::hungover:
 
Hei.
Jeg ser Bergen har sluppet opp noen av tiltakene mot corona som ble innført for 3 uker siden, som bla gjelder oppholdet til far under barsel. Før kunne han komme på besøk kl.17-20, mens de siste ukene har han kun kunnet være med på fødsel og noen timer etterpå (for så å komme tilbake ved hjemreise). Noen som vet om det åpner opp igjen for far på barsel nå når de slipper opp så mye annet? (Bla besøk på sykehjem).
Takknemlig for svar. Krysser alt jeg har.

(Sniker frå september)
Eg var på kk for noen dager siden grunnet en blødning, da fikk far være med hele tiden, han var med på storken og rundt på undersøkelser.. Ble ikke noe fødsel , men var der en god del timer og han var med hele tiden.
 
Hei.
Jeg ser Bergen har sluppet opp noen av tiltakene mot corona som ble innført for 3 uker siden, som bla gjelder oppholdet til far under barsel. Før kunne han komme på besøk kl.17-20, mens de siste ukene har han kun kunnet være med på fødsel og noen timer etterpå (for så å komme tilbake ved hjemreise). Noen som vet om det åpner opp igjen for far på barsel nå når de slipper opp så mye annet? (Bla besøk på sykehjem).
Takknemlig for svar. Krysser alt jeg har.

(Sniker frå september)

Har du ringt å spurt?
 
De har ikkje oppdatert pressemeldingen siden 9 september så de skal ha de samme reglene som under lockdown.. Mitt inntrykk er at mye handler om hvem som tar i mot, fødeavdeling og hvor mange som føder samtidig, om man har født før/føde historie er med på avgjørelsen om hvor lenge far får være og om han får komme inn med en gang eller må vente ute til det er avklart en er i aktiv fødsel. Min jordmor jobber på kk-storken og det virket som at om det er rolig og far er frisk så fikk han være en god stund etter fødsel. Jeg er andregangs så satser uansett på å være på hjemvei så raskt så mulig etter fødsel :)
 
Jordmor sa at det viktigeste er at pappan må være helt frisk ved innleggelse! Ikke noe snufsing i resepsjonen! :facepalm: så her er det hjemmekontor, minst mulig kontakt med andre og adams matkasse fra neste uke :hilarious: så kan de få være så mye syke som de vil etter jeg har født!
 
Har blitt "vant" til tanken nå, så skal sikkert gå bra Han får jo være med på fødsel..

Ja, samme her.

er det din første? Kan være dei endre på det nå når dei har lett litt på dei lokale tiltakene. Krysse fingrene:Heartred
 
Ja, samme her.

er det din første? Kan være dei endre på det nå når dei har lett litt på dei lokale tiltakene. Krysse fingrene:Heartred
Min første ja,så kjenner veldig på det.. Er lov å håpe. Men termin var på lørdag,så føder nok veldig snart. Typisk at tiltakene letter når jeg har født og kommer hjem igjen:dead:
 
Min første ja,så kjenner veldig på det.. Er lov å håpe. Men termin var på lørdag,så føder nok veldig snart. Typisk at tiltakene letter når jeg har født og kommer hjem igjen:dead:

ja det forstår eg veldig veldig godt! Har tenkt mykje på førstegang fødende i denne tiden:HeartbigredEg selv grue meg og syns situasjonen er utrolig kjip å gå som gravid. Samtidig som det er mitt tredje og vi har vært igjennom det før. Så kan forstå det er enda mer sårt og vanskelig for deg/dere. Lykke lykke til med innspurten da! Eg har bare gode ting å si om JOrdmødre på KK. Vært heldig begge ganger. Så håper du/dere får en god og skjønn JM som hjelper dere igjennom fødselen og barsel. Så Fødselsopplevelse blir fin og god. :Heartbigred
 
Noen som vet om de samme reglene gjelder på Voss?

En venninne av meg fødte på Voss for få uker siden. Hun måtte gå inn alene mens han ventet ute. Heldigvis hadde hun 6cm åpning da hun ble sjekket, så han fikk komme inn da. Et par timer etter fødsel da hun ble trillet på barsel, måtte han reise hjem.

Vi bor begge 2 timer fra Voss og kan velge det som fødeplass.

Kommer fra en liten plass der de la ned fødeavdeling, så vi får ikke føde der, men vi kan komme dit på barsel etter fødsel om vi ønsker. Der har de sagt at mannen får være så lenge som de vil :happy:
 
En venninne av meg fødte på Voss for få uker siden. Hun måtte gå inn alene mens han ventet ute. Heldigvis hadde hun 6cm åpning da hun ble sjekket, så han fikk komme inn da. Et par timer etter fødsel da hun ble trillet på barsel, måtte han reise hjem.

Vi bor begge 2 timer fra Voss og kan velge det som fødeplass.

Kommer fra en liten plass der de la ned fødeavdeling, så vi får ikke føde der, men vi kan komme dit på barsel etter fødsel om vi ønsker. Der har de sagt at mannen får være så lenge som de vil :happy:
Kan også velge Voss og hadde håpet at far kunne bli med på barsel der. Så hvis jeg forstår deg riktig så kan far være med på barsel nå, eller var det før corona?
 
Kan også velge Voss og hadde håpet at far kunne bli med på barsel der. Så hvis jeg forstår deg riktig så kan far være med på barsel nå, eller var det før corona?
Far kan være med på Voss fra aktiv fødsel (4cm) og til ca 2 timer etter fødsel. Så får han ikke komme tilbake før dere skal hjem...
 
Far kan være med på Voss fra aktiv fødsel (4cm) og til ca 2 timer etter fødsel. Så får han ikke komme tilbake før dere skal hjem...
Haha, jeg leste litt fort hva hun her over skrev, trodde hun mente at far fikk være med på barsel, innser nå at det ikke var det hun skrev. Takk for klargjøring! Håper det endrer seg snart, helt håpløst opplegg.
 
:p:p
Kan også velge Voss og hadde håpet at far kunne bli med på barsel der. Så hvis jeg forstår deg riktig så kan far være med på barsel nå, eller var det før corona?

Far får nok ikke være med på barsel på Voss nei, evt besøkstiden da. Men vi får flytte over til barsel på lokalsykehuset etter fødselen om vi vil, og der sa de at far kunne være med. Har fortsatt ikke bestemt meg for Voss eller Haugesund :p
 
Back
Topp