Fått vite «feil» kjønn på OUL ?

Føler akkurat det samme som deg! Har to gutter som åpenbart har vist seg som gutter på OUL. Klarer ikke å tro på at jeg nå venter jente, selv om både NIPT og OUL har vist det. Henger meg opp i at jordmor sa «TROR det er jente» og at legen på TUL sa han kjente flere tilfeller med feil kjønn på NIPT…. føler jeg allerede har bondet med «lillesøster», men hva om det ikke er det?!

Ja, vanskelig å tro på :hilarious:

Jeg kikket på terminlista her inne, det er 27 gutter og bare 14 jenter registrert. Hadde trodd det skulle vært mer jevnt, så da må vel babyene våre være jenter da, ellers blir jo statistikken enda mer rar? :hilarious:

Jeg var på kontroll i dag og legen spurte om vi hadde bestemt oss for navn enda, og da fortalte jeg at det blir Lotte, "hvis det faktisk ER ei jente. Det kan jo hende at det kommer en gutt likevel". Da svarte legen min at det var veldig sant, og at de hadde fått oppgitt jente på hans yngste, men ved fødsel viste det seg å være gutt. Hjalp ikke akkurat på overbevisningen min det heller :hilarious: Yngste barnet hans er yngre enn min yngste.

Det skjer, men tror det er mest vanlig om man får oppgitt jente på OUL. For 2 uker siden postet ei i den lokale FB gruppen at de solgte unna alt jentetøyet fordi jenta de ventet viste seg å være en gutt. Drammens tidene skrev også i fjor(?) om en familie som hadde fått oppgitt jente, malt rommet rosa, kjøpt inn masse kjoler etc., men ut kom en gutt.

Vi har også fått oppgitt jente, men sliter noe med å stole på det. Jeg handler som at vi får jente, og navn er valgt, men jeg er veldig forberedt på at det kanskje kommer en gutt likevel. Jeg har to gutter fra før, og UL bildet av de var totalt ulikt det som nå visstnok er vår datter, men hun knep igjen beina og jordmor kikket fra flere vinkler og forsøkte få henne til å flytte på seg før hun sa at hun tror det er en jente. Hun forklarte også at "disse 3 strekene er også en av grunnene til at jeg mener dette er en jente".

Finner det vel ut i juli, men jeg håper OUL er riktig, og at det faktisk kommer ei jente. Guttetøyet etter gutta mine ligger klart uansett!
Hva fikk du ?

Hei! Jeg sniker litt fra august, og vi har snakket litt der, men er det noen som har fått beskjed om jente på OUL og fått gutt eller motsatt? Eller hørt om noen som har det? :wideyed:

Grunnen til at jeg spør er for at jeg fikk vite at jeg venter gutt nr to på OUL og sliter litt med å stole på det. Dette svangerskapet er HELT annerledes og ikke minst blir jeg påvirket av alle rundt meg som mener jeg får jente denne gangen :hilarious:
Hadde en venninne som fikk beskjed om jente, men som fikk gutt :hilarious: De tok det fint da

Back
Topp