Fått vite «feil» kjønn på OUL ?

Berlioz

Glad i forumet
Marsboerne2017
Augustlykke 2022 ❤️
Hei! Jeg sniker litt fra august, og vi har snakket litt der, men er det noen som har fått beskjed om jente på OUL og fått gutt eller motsatt? Eller hørt om noen som har det? :wideyed:

Grunnen til at jeg spør er for at jeg fikk vite at jeg venter gutt nr to på OUL og sliter litt med å stole på det. Dette svangerskapet er HELT annerledes og ikke minst blir jeg påvirket av alle rundt meg som mener jeg får jente denne gangen :hilarious:
 
Har ikke opplevd det selv, men har jo hørt om andre som har fått feil beskjed. Har dog inntrykk av at det ofte da er omvendt, har man først sett pung så er det nok som regel pung :p
 
Kjenner flere som har fått feil beskjed og fått overraskelse ved fødselen :hilarious: og det ene fadderbarnet mitt var det motsatte kjønn inntil de var på ultralyd veldig sent i svangerskapet :eek:

Selv har jeg fått vite at de er ganske sikker på kjønn, men det var vanskelig å se så slår meg ikke helt til ro med at det er det kjønnet vi fikk vite :hilarious:
 
Når jeg fikk min første så var jeg på flere ultralyder i forbindelse med liten vekst av fosteret. Var vel på 5 ultralyder og faktisk 4 av 5 sa jente på disse. Men jeg stolte på de 4 som hadde sagt jente. Så når det var tid for fødsel og jeg fikk barnet opp på magen, så var det jaggu en gutt :wideyed:
 
Jordmor lurte på om jeg venter gutt pga hjerterytmen til barnet under forrige dopplersjekk. Fikk vite på UL at det var nesten helt sikkert jente, men ble jo brått litt usikker. Har handlet mye klær brukt på Finn og der er det lite unisexklær så blir mange kjoler vi ikke får brukt om det brått er en gutt :p
 
Hei! Jeg sniker litt fra august, og vi har snakket litt der, men er det noen som har fått beskjed om jente på OUL og fått gutt eller motsatt? Eller hørt om noen som har det? :wideyed:

Grunnen til at jeg spør er for at jeg fikk vite at jeg venter gutt nr to på OUL og sliter litt med å stole på det. Dette svangerskapet er HELT annerledes og ikke minst blir jeg påvirket av alle rundt meg som mener jeg får jente denne gangen :hilarious:

Det skjer, men tror det er mest vanlig om man får oppgitt jente på OUL. For 2 uker siden postet ei i den lokale FB gruppen at de solgte unna alt jentetøyet fordi jenta de ventet viste seg å være en gutt. Drammens tidene skrev også i fjor(?) om en familie som hadde fått oppgitt jente, malt rommet rosa, kjøpt inn masse kjoler etc., men ut kom en gutt.

Vi har også fått oppgitt jente, men sliter noe med å stole på det. Jeg handler som at vi får jente, og navn er valgt, men jeg er veldig forberedt på at det kanskje kommer en gutt likevel. Jeg har to gutter fra før, og UL bildet av de var totalt ulikt det som nå visstnok er vår datter, men hun knep igjen beina og jordmor kikket fra flere vinkler og forsøkte få henne til å flytte på seg før hun sa at hun tror det er en jente. Hun forklarte også at "disse 3 strekene er også en av grunnene til at jeg mener dette er en jente".

Finner det vel ut i juli, men jeg håper OUL er riktig, og at det faktisk kommer ei jente. Guttetøyet etter gutta mine ligger klart uansett!
 
Kjenner en del som har fått vite at de venter feil kjønn (da er det som oftest jente som viser seg å være gutt), men som regel stemmer ultralyd :)

Vi har fått vite gutt både på ul og på nipt så er ganske sikre på at det er gutt i magen her :)
 
Tror som de andre sier at er det oppdagen tiss og pung, så er det uten tvil en gutt. Men jentene kan være en gutt da det er aaav og til at denne tissen er litt liten/vokser frem litt sent i svangerskapet. Eller at den ikke synes så godt mellom bena om babyen er sky.

I mitt første svangerskap fikk jeg sett guttens utstyr. Det var ingen tvil selv for meg.
Men den andre (tvillinger) var vanskelig. De trodde jente men kunne ikke si det 100%.
Jeg handlet inn til jente. Men for sikkerhetsskyld kjøpte jeg litt nøytrale klær og sengesett etc. for å ha i fall.


Denne gangen er de også litt usikker. Tror jente, men ikke 100%.
Så så lenge de ikke sier noe 100% så går jeg etter det.
Har kjøpt noen få plagg i rosa, men begrenser meg. Blir det gutt får jeg ta frem klærne etter broren inntill vi få kjøpt noe gutteklær.
 
Jeg er veldig redd for at dette skal skje:p vi fikk vite at det var en jente på OUL men 1 min senere så snudde fosteret seg og det viste seg at det var en gutt likevel:hilarious: så jeg håper virkelig at det er gutt å vi ikke får en stor overraskelse! Men tenk hvis han ikke hadde snudd seg, da hadde jo dette skjedd oss også:rolleyes: man vet jo aldri kan jo være jente nå også, men er ganske sikker på gutt
 
Jeg er veldig redd for at dette skal skje:p vi fikk vite at det var en jente på OUL men 1 min senere så snudde fosteret seg og det viste seg at det var en gutt likevel:hilarious: så jeg håper virkelig at det er gutt å vi ikke får en stor overraskelse! Men tenk hvis han ikke hadde snudd seg, da hadde jo dette skjedd oss også:rolleyes: man vet jo aldri kan jo være jente nå også, men er ganske sikker på gutt

Haha, så bra han snudde seg. :joyful:
 
Fikk beskjed på OUL om at vi venter jente, men jeg er ikke helt overbevist så blir spennende å se :)
 
På en måte tenker jeg at jenter kan vær vanskeligere å se enn gutter? og om en bare har 1 i magen så får en jo færre kontroller. Vet ikke om dere har ultralyd hver gang heller? Blir litt bortskjemt med å få 2 :smiley-ashamed004 får se de hver andre uke :Heartred

Fikk beskjed i uke 16 at det såg ut som gutter, men da klarte ikke jeg å se det selvom legen var ganske sikker. Var ingen tvil om at det var gutter når jeg var på OUL, første jeg fikk se var rumpa og utstyret så :hilarious:
 
Var ingen tvil om at det var gutter når jeg var på OUL, første jeg fikk se var rumpa og utstyret så

Sånn var det med gutta mine også, ingen tvil om kjønnet. Tar derfor utgangspunkt i at frøkna i magen faktisk er en frøken, men blir nok ikke helt overbevist før hun er ute likevel :hilarious: Bare litt over 12 uker igjen til termin nå!!
 
Sånn var det med gutta mine også, ingen tvil om kjønnet. Tar derfor utgangspunkt i at frøkna i magen faktisk er en frøken, men blir nok ikke helt overbevist før hun er ute likevel :hilarious: Bare litt over 12 uker igjen til termin nå!!

Her er det bare 10-9 uker igjen nå :eek: blir igangsatt i uke 36 el 37. Satser på de holder seg inne til den tiden :bag:
 
Hei! Jeg sniker litt fra august, og vi har snakket litt der, men er det noen som har fått beskjed om jente på OUL og fått gutt eller motsatt? Eller hørt om noen som har det? :wideyed:

Grunnen til at jeg spør er for at jeg fikk vite at jeg venter gutt nr to på OUL og sliter litt med å stole på det. Dette svangerskapet er HELT annerledes og ikke minst blir jeg påvirket av alle rundt meg som mener jeg får jente denne gangen :hilarious:

Sniker.
Jeg har to gutter og helt forskjellige svangerskap. Tenkte også at det kanskje var forskjellige kjønn, men ingen tvil på oul og på kontroller jeg har hadde i ettertid :) På oul denne gangen så sa de ikke noe før helt på slutten, men da sa mannen min at han hadde sett det under ultralyden. Ingen tvil på bilene heller :rolleyes: Men hvis det er viktig for deg, så ta en privat ul :) Har forresten to veldig forskjellige unger, til tross for samme kjønn, så det kan jo være derfor svangerskapene var så ulike.
 
Her er det bare 10-9 uker igjen nå :eek: blir igangsatt i uke 36 el 37. Satser på de holder seg inne til den tiden :bag:

Dette går fort!! :) Blir veldig spennende når du får dine to :D Jeg regner med å gå 1-2 uker over.

Jeg sliter med å sove nå, blir så skuffet om jenta i magen viser seg å være en gutt. Jeg har googlet masse i natt, og føler at sannsynligheten for at de har tatt feil er så veldig stor, men jeg vil ikke ha ny UL for å dobbeltsjekke. Da vil jeg heller vite det etter fødsel. Hun knep igjen bena, jordmor sjekket fra flere vinkler, fant ingen penis og sa "Jeg tror det er jente". Jordmor virket veldig erfaren, men skulle ønske det var like åpenbart som med gutta mine. Magefølelsen min har sagt jente hele veien, så jeg er så mentalt forberedt på henne, at jeg kjenner skuffelsen sitter ganske godt fremme om hun kommer ut som gutt :bag:
 
Dette går fort!! :) Blir veldig spennende når du får dine to :D Jeg regner med å gå 1-2 uker over.

Jeg sliter med å sove nå, blir så skuffet om jenta i magen viser seg å være en gutt. Jeg har googlet masse i natt, og føler at sannsynligheten for at de har tatt feil er så veldig stor, men jeg vil ikke ha ny UL for å dobbeltsjekke. Da vil jeg heller vite det etter fødsel. Hun knep igjen bena, jordmor sjekket fra flere vinkler, fant ingen penis og sa "Jeg tror det er jente". Jordmor virket veldig erfaren, men skulle ønske det var like åpenbart som med gutta mine. Magefølelsen min har sagt jente hele veien, så jeg er så mentalt forberedt på henne, at jeg kjenner skuffelsen sitter ganske godt fremme om hun kommer ut som gutt :bag:

Ja det blir spennende :happy: skjønner godt du syns det er vanskelig når du føler deg usikker på kjønn. Hadde samma greia selv når de var litt usikker på mine. Hadde også tenkt jenter, men så var det jo gutter. Men fikk jo tidlig beskjed så var ikke vondt å komme seg over den kneika da. Satser på jordmoren har rett ;)
 
Ja det blir spennende :happy: skjønner godt du syns det er vanskelig når du føler deg usikker på kjønn. Hadde samma greia selv når de var litt usikker på mine. Hadde også tenkt jenter, men så var det jo gutter. Men fikk jo tidlig beskjed så var ikke vondt å komme seg over den kneika da. Satser på jordmoren har rett ;)

Ja, er jo ikke annet å gjøre enn å vente og se. Har jo visst hele tiden at det kan være feil, men etter googling i natt da jeg slet med å sove så fikk jeg inntrykk av at man absolutt ikke kan være sikker på jente med mindre babyen viser seg godt fram. Min var jo ikke helt villig. Så bla. eksempel på ultralydbilde hvor de hadde lett i 45 minutter. Det så lenge ut som jente, men så kom etterhvert pung og penis frem. Skulle rett og slett ønske mini i magen var like åpenbart jente som brødrene var gutter!
 
Ja, er jo ikke annet å gjøre enn å vente og se. Har jo visst hele tiden at det kan være feil, men etter googling i natt da jeg slet med å sove så fikk jeg inntrykk av at man absolutt ikke kan være sikker på jente med mindre babyen viser seg godt fram. Min var jo ikke helt villig. Så bla. eksempel på ultralydbilde hvor de hadde lett i 45 minutter. Det så lenge ut som jente, men så kom etterhvert pung og penis frem. Skulle rett og slett ønske mini i magen var like åpenbart jente som brødrene var gutter!
Føler akkurat det samme som deg! Har to gutter som åpenbart har vist seg som gutter på OUL. Klarer ikke å tro på at jeg nå venter jente, selv om både NIPT og OUL har vist det. Henger meg opp i at jordmor sa «TROR det er jente» og at legen på TUL sa han kjente flere tilfeller med feil kjønn på NIPT…. føler jeg allerede har bondet med «lillesøster», men hva om det ikke er det?!
 
Hørte på podkasten til Iselin Guttormsen at hun fikk beskjed om gutt med første jenten men så kom det ut ei jenta, forklaringen til jordmor var stor klitoris på baby og at det kunne oppfattes som pung/peniso_O
 
Back
Topp