Fått skattepengene på konto?

Min var på kontroll i fjor mener jeg, og det skjedde ikke så mye bare at skattepengene ikke kom før september. Det var kjipt når jeg hadde planlagt hva de 10 tusen skulle gå til :p
Jeg har jo ikke fått enda jeg heller, og skjønner ikke hvorfor de skal kontrollere min igjen...
Haha, kjenner meg igjen. Brukt altfor mye penger på planter/grønnsaker/blomster nå. Trodde pengene kom i april, men den gang ei :(

Håper de ikke kontrollerer din igjen nå da. Men ble den endret? Eller var summen den samme som antatt?
 
Haha, kjenner meg igjen. Brukt altfor mye penger på planter/grønnsaker/blomster nå. Trodde pengene kom i april, men den gang ei :(

Håper de ikke kontrollerer din igjen nå da. Men ble den endret? Eller var summen den samme som antatt?
Jeg gjorde noen endringer på den, for jeg har vært sløv. Kun så på hva blir smell og hva blir igjen. Jeg så at jeg da stod oppført med fradrag jeg skulle ha tatt bort. Så jeg endret den i mai og det reduserte beløpet med 8000 ellers ble det ingen endringer etter det. Jeg sjekket dette etter mine penger pleide å stå på konto.
Jeg også har brukt litt vel mye, kjenner enormt trang på å shoppe fortiden. Dyrt å gå hjemme hver dag :p
 
Jeg gjorde noen endringer på den, for jeg har vært sløv. Kun så på hva blir smell og hva blir igjen. Jeg så at jeg da stod oppført med fradrag jeg skulle ha tatt bort. Så jeg endret den i mai og det reduserte beløpet med 8000 ellers ble det ingen endringer etter det. Jeg sjekket dette etter mine penger pleide å stå på konto.
Jeg også har brukt litt vel mye, kjenner enormt trang på å shoppe fortiden. Dyrt å gå hjemme hver dag :p
Jeg er for tiden sykemeldt, så jeg nettshopper mye også. Haha, ikke bra altså :D
Vi får håpe pengene snart kommer inn
 
Jeg bruker nesten ikke penger jeg

Det er mannen som stort sett drar og handler, han er 50% permittert hvilket merkes på kontoen, og altså den som står for innkjøp. Jeg derimot får full lønn, og betaler mindre på bhg og Sfo denne våren enn vanlig siden det var stengt, lufter nesten ikke kredittkortet (som jeg ellers handler med, og betaler på forfall) og kontoen går med markant overskudd hvert år.
 
Jeg bruker nesten ikke penger jeg

Det er mannen som stort sett drar og handler, han er 50% permittert hvilket merkes på kontoen, og altså den som står for innkjøp. Jeg derimot får full lønn, og betaler mindre på bhg og Sfo denne våren enn vanlig siden det var stengt, lufter nesten ikke kredittkortet (som jeg ellers handler med, og betaler på forfall) og kontoen går med markant overskudd hvert år.
Vi bruker minst mulig vi. Kjøper det nødvendige, ellers lar vi vær. Tenker vi bør ha som mål fremover og spare minst 10% av innbetalt i tilfelle de reduserer fremover ..
 
Vi bruker minst mulig vi. Kjøper det nødvendige, ellers lar vi vær. Tenker vi bør ha som mål fremover og spare minst 10% av innbetalt i tilfelle de reduserer fremover ..

Vi har grei buffer, og tenker vel egentlig at vi bør handle for å holde hjulene i gang i samfunnet, det er mer det at vi drar ikke unødig ut på butikker, og unngår handlesenter som best vi kan, og jeg er ikke den som nettshopper så mye, jeg liker å ta på ting.

Men lurer på jeg å bestille noe bukser til minstemor eller noe sånn, hun har litt lite til å stille i en ren hver dag, vi pleier bruke dem flere dager, hvilket vi ikke får lov til nå.
 
Vi har grei buffer, og tenker vel egentlig at vi bør handle for å holde hjulene i gang i samfunnet, det er mer det at vi drar ikke unødig ut på butikker, og unngår handlesenter som best vi kan, og jeg er ikke den som nettshopper så mye, jeg liker å ta på ting.

Men lurer på jeg å bestille noe bukser til minstemor eller noe sånn, hun har litt lite til å stille i en ren hver dag, vi pleier bruke dem flere dager, hvilket vi ikke får lov til nå.
Ja man må vel det, vi har jo en buffer vi og, men kunne gjerne tenkt meg å doble den.
 
Ja man må vel det, vi har jo en buffer vi og, men kunne gjerne tenkt meg å doble den.
Jeg var egentlig igang med vurdering av om noe av bufferen skulle over på aksjefond da den begynte å bli stor nok, men så kom korona og nå venter jeg med det til jeg ser hvor mye det evt tærer på resevenene at mannen får vesentlig mindre betalt fremover, de 20 dagene med "100%",(som ikke er 100%, for han tjener over 6g)er straks over og da blir det enda midnre utbetalt fremover.

Det føles litt for usikkert til å redusere buffer.

Men, nå har jeg rotet meg ut av tema for tråden. Likviditeten vår er reddet, vi har begge fått utbetalt skatt i april.
 
Jeg bruker nesten ikke penger jeg

Det er mannen som stort sett drar og handler, han er 50% permittert hvilket merkes på kontoen, og altså den som står for innkjøp. Jeg derimot får full lønn, og betaler mindre på bhg og Sfo denne våren enn vanlig siden det var stengt, lufter nesten ikke kredittkortet (som jeg ellers handler med, og betaler på forfall) og kontoen går med markant overskudd hvert år.

i sånne tider vi er nå, er det eneste som holder humøret litt på plass er fornying i hjemmet. Jeg blir helt ærlig glad av nye ting, men derimot kortvarig glede da..
Så blitt mer shopping på meg nå og samtidig tenker jeg at jeg bidrar til å holde hjulene igang.
Jeg burde derimot shoppet mindre å spart penger. Det gir meg ingen glede å spare derfor veldig dårlig sparer..
 
i sånne tider vi er nå, er det eneste som holder humøret litt på plass er fornying i hjemmet. Jeg blir helt ærlig glad av nye ting, men derimot kortvarig glede da..
Så blitt mer shopping på meg nå og samtidig tenker jeg at jeg bidrar til å holde hjulene igang.
Jeg burde derimot shoppet mindre å spart penger. Det gir meg ingen glede å spare derfor veldig dårlig sparer..

Jeg har stor glede av å spare (innom banken og sjekker saldo på det bitte lille aksjefondssparings prosjektet jeg startet i slutten av februar. 1800 kroner totalt skutt inn, verd over 1900 i går)

Og ingen glede av dilldall i huset, jeg eier ikke interiør-interesse for fem flate øre. Har for mye rot i huset til at det er plass til noe mer heller.

Jeg var en tur på plantasjen og kjøpte noen stiklinger og litt jord da, slikt gir meg glede. Jeg klipper og steller og pusler og ser at de vokser fra dag til dag.
 
i sånne tider vi er nå, er det eneste som holder humøret litt på plass er fornying i hjemmet. Jeg blir helt ærlig glad av nye ting, men derimot kortvarig glede da..
Så blitt mer shopping på meg nå og samtidig tenker jeg at jeg bidrar til å holde hjulene igang.
Jeg burde derimot shoppet mindre å spart penger. Det gir meg ingen glede å spare derfor veldig dårlig sparer..
Enig , vi har fornyet noe men drt var stort sett planlagt da, ellers kjøper jeg inn gaver å har liggende for å støtte små nettbutikker som jeg synes er viktig nå.
Sparer litt hver mnd , kunne sikkert spart mer men jeg vil heller leve litt isteden for å bare spare og spinke,
 
Jeg har endret litt på skattemeldingen da, så jeg får noen hundrelspper til igjen
 
Vi har grei buffer, og tenker vel egentlig at vi bør handle for å holde hjulene i gang i samfunnet, det er mer det at vi drar ikke unødig ut på butikker, og unngår handlesenter som best vi kan, og jeg er ikke den som nettshopper så mye, jeg liker å ta på ting.

Men lurer på jeg å bestille noe bukser til minstemor eller noe sånn, hun har litt lite til å stille i en ren hver dag, vi pleier bruke dem flere dager, hvilket vi ikke får lov til nå.
Begynner også å slite med antall bukser, hvertfall på eldste (hun på 4). Han på 2 har arvet så mye at det skal godt gjøres å bruke opp før nytt er vasket :p
 
Begynner også å slite med antall bukser, hvertfall på eldste (hun på 4). Han på 2 har arvet så mye at det skal godt gjøres å bruke opp før nytt er vasket :p
Hun på 9 har et tonn bukser (20 + tror jeg, men det er ikke alle som egner seg til all bruk da, men hun arver fra flere og elsker klær så hun får til bursdag også.) dengang hun var 4, som jo er det søstra nå har tilgjengelig, var hun kjole-jente. Så vi har et lite lass med kjoler, og strømpebukser, men ikke særlig mange bukser. Og hun er sær på hvilke hun liker. Helst joggebukser. Myke bukser. Altså det søstra ikke ville ha på seg i det hele tatt...
 
Har ikke fått noe, det hadde hjulpet å få igjen skattepenger nå :p
 
Jeg leverte ikke før 1.mai og gjorde endringer som gjør at jeg får igjen 5000kr ekstra, så aner ikke når pengene kommer på konto da:confused005
 
Jeg fikk mail inatt om at det var klart og at det blir utbetalt innen tre uker, håper pengene kommer fort! :joyful:
 
Back
Topp