LykkeligeOss
Blir kjent med forumet
Kan vi spise vanlig fårepølse (vossafår)? Fikk VELDIG lyst på, men ble litt usikker da jeg sto på butikken. Mener det står på matportalen at vi ikke skal spise vakumpakket kjøttpålegg. Hmmmm vil ha...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hjelp, man må jo ikke bli heeeeeelt hysterisk heller da... Hva skal man spise da, hvis man skal holde seg unna melkeprodukter, spekemat og vakuumpakket kjøtt??? Og ikke skal man spise salat og grønnsaker man ikke har vasket selv... Og ikke skal man spise for mye leverpostei for den kan inneholde for høyt innhold av A-vitamin... Og ikke skal man spise ananas, for det kan man abortere av... Jeeeeeeez...
NB!NB!NB! Det med ananasen er bare en myte asså!!!!!! ;)
Nei, jeg spiser det jeg føler for jeg asså, selvfølgelig med et LITE forbehold... Jeg spiser f.eks. ikke mykoster som Brie...
ORIGINAL: JeanetteR
Hjelp, man må jo ikke bli heeeeeelt hysterisk heller da... Hva skal man spise da, hvis man skal holde seg unna melkeprodukter, spekemat og vakuumpakket kjøtt??? Og ikke skal man spise salat og grønnsaker man ikke har vasket selv... Og ikke skal man spise for mye leverpostei for den kan inneholde for høyt innhold av A-vitamin... Og ikke skal man spise ananas, for det kan man abortere av... Jeeeeeeez...
Nei, jeg spiser det jeg føler for jeg asså, selvfølgelig med et LITE forbehold... Jeg spiser f.eks. ikke mykoster som Brie...
Jeg er så enig med deg, og syns det er så godt å lese at d ikke bare er jeg som ikke er hysterisk på dette. Jeg tenker litt på forrige generasjon jeg da, de spiste jo alt de, og vi ble jo mer eller mindre normale hele gjengen?! [;)] Jordmora mi sa at jeg skulle spise det jeg hadde lyst på, bortsett fra rå fisk og rått kjøtt og diverse mykoster. Vakumpakket pålegg sklir ned på høykant, likeså leverpostei [:)][:)]
quote:
ORIGINAL: SecondTimeAround
quote:
ORIGINAL: JeanetteR
quote:
Jeg er så enig med deg, og syns det er så godt å lese at d ikke bare er jeg som ikke er hysterisk på dette. Jeg tenker litt på forrige generasjon jeg da, de spiste jo alt de, og vi ble jo mer eller mindre normale hele gjengen?!Jordmora mi sa at jeg skulle spise det jeg hadde lyst på, bortsett fra rå fisk og rått kjøtt og diverse mykoster. Vakumpakket pålegg sklir ned på høykant, likeså leverpostei
![]()
Godt det er flere som tar lett på mathysteriet... Tror folk leser seg til litt for mye feilinfo på forskjellige nettsider og forum og i bøker...Helt enig i at våre mødre spiste jo absolutt alt, og tenk på de før dem igjen, og før dem, og før dem... ;) Nei, jeg spiser det jeg har lyst på jeg! Litt for MYE av det jeg har lyst på, vel og merke, men...
![]()
For å si det sånn, så var spedbarnsdødeligheten og kvinner som døde under svangerskapet mye større før enn nå for tiden..