Får vi det til? ❤️Gravid❤️

Så koselig å lese oppdatering hos deg :love017
 
11+1
1000046097.png


Tenk at jeg har kommet helt hit! Med en liten plomme i magen :eek: 11+1 i dag men var så utrolig trøtt i går at det ble ikke noe oppdatering da :hilarious: har byttet til en ny type kvalmestillende og den gjør meg sååå trøtt, tror jeg sov så og si hele dagen i går - og natten. Sånn kan jeg jo ikke fortsette :hilarious: jeg tester den litt til men hvis det ikke gir seg så bytter jeg tilbake til den andre. Denne fungerer ikke 100% heller, ingen av de gjør det. Det er veldig vanskelig å spise om dagen da veldig mye får meg til å brekke meg og nesten kaste opp imens jeg spiser. Pasta går fint, og prøver å blande inn litt grønnsaker og gode ting med det. Og prøver å få i meg minst ett egg om dagen. Men det sunne kostholdet mitt har sklidd litt ut nå... Og har så sykt mye sukkersug om dagen. Har fått litt påskemarsipan og lakris ifra Norge og unner meg litt av det hver dag nå :love017 Håper alt er bra med lille der inne på tross av at mamma ikke klarer å ernære seg selv så godt om dagen. Det er jo bare litt over én uke siden sist ultralyd, men nå er jeg igjen veldig nervøs for at det ikke er liv der inne selvom jeg vet sannsynligheten for at det går bra nå er over 95%, men jeg har jo en tendens til å være blandt de uheldige få prosentene i de tingene som er usannsynlige så kjenner at det beroliger meg ikke så mye (er vel bare 1% som mister flere enn 3 ganger f.eks.). Mannen er bare positiv og vil ikke tenke tanken engang at det kan gå galt nå, og det skjønner jeg godt at han ikke vil tenke. Men innimellom hadde det vært godt å kunne få lufte litt bekymringer med han. Selvom de kanskje ikke er så logiske. Jeg sliter fortsatt med å glede meg 100% over dette, da jeg er så redd for at det ikke skal gå. Håper bekymringene roer seg når vi forhåpentligvis kommer inn i andre trimester. ❤️

Ellers har jeg jo tatt NIPT i det offentlige, men skal ta hos min gynekolog privat også. I det offentlige tester de kun for de tre vanligste trisomiene. Ikke fått svar på blodprøvene enda, må vel vente til over påske med det. Gleder meg til å ta de i det private for de viser kjønn også hvis jeg har forstått det riktig. :love017

Magen vokser i en fei, synes livmoren er mindre merkbar nederst på magen nå, vet ikke om det er fordi den har vokst og løftet seg litt mer innover/oppover i buken på en måte? Vet at jeg vanligvis har en livmor som bøyer seg fremover. Hehe. Kjenner stadig småbobling nederst i magen men det må jo være luft, den er jo altfor liten til at man kan kjenne bevegelser enda...

Nå er det påske! Gleder meg veldig til å feire den med familien, til at lille snupp skal få sitt livs første påskeegg og at vi skal finne på koselige påsketing sammen. Mannen og jeg har sett påskekrim på kvelden på Nrk og han skal innvies i alle de norske påsketradisjonene :hilarious: jeg har også blitt innviet i mange av de spanske påsketradisjonene, og her hvor vi bor tar de påske SERIØST! Det er prosesjoner med store gulldekorerte figurer av Maria, Jesus osv, og korpsmusikk nesten hver dag, og man tuller ikke med påske her (mannen min er heldigvis ikke påske-fanatiker). Interessant å se, men det gir ikke meg påskestemning, jeg får mer følelsen av 17. Mai med all korpsmusikken, men er veldig gøy å se og oppleve! :joyful::happy:

Håper alle som leser her inne nå har en riktig fin påske!! :Heartred:love017

Symptomer hittil:
mye av det samme som før
- småsvimmel
- mye trøtt og slapp
- ømme pupper som kommer og går
- ekstremt god luktesans
- ømt bekken
- kvalm
- hodepine
- stiv nakke
- emosjonell
- sover litt bedre etter jeg begynte å ta aspirinen på kvelden istedenfor på morgenen

Milepæler:

1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)


- Komme over kjemisk-grensen 5+0 (SA 4+3)

- hjertet begynner å slå 5+1

- komme forbi punktet for tidligere SA, 5+4

- Se hjertet slå

- Høre hjertet slå

- ultralyd i uke 7 (?)

- komme forbi punktet for tidligere SA, 7+1

- Normal utvikling forbi 8 uker (da fosterutviklingen stoppet opp ved MA'en)

- komme forbi punktet for tidligere MA, 10+2


- Tidlig ordinær ultralyd 12+1

- NIPT (halvveis gjort)

- 01.04 - risiko for spontanabort avtar 12+0
 
11+1 allerede! Tiden går plutselig fort nå. Selv om det sikkert ikke føles slik midt i den verste kvalmen :Heartred Var kvalmen like ille med frøkna?
Høres ut som en perfekt påske med god miks av ulike tradisjoner. Håper kvalmen blir bedre :love017
 
11+1 allerede! Tiden går plutselig fort nå. Selv om det sikkert ikke føles slik midt i den verste kvalmen :Heartred Var kvalmen like ille med frøkna?
Høres ut som en perfekt påske med god miks av ulike tradisjoner. Håper kvalmen blir bedre :love017
Nei akkurat nå føles det ikke som den går så fort, men ja, tenk 11+1 allerede - det er helt utrolig :love017 :Heartpink kvalmen var så vidt jeg husker like ille med henne, men da kunne jeg jo hvile/sove så mye jeg trengte og hadde ikke allerede en liten en som også trengte mamma mye. Merker stor forskjell på det hehe. Ja det tror jeg at det blir ❤️ tusen takk for det!! :hug013håper dere får en riktig god påske!! Hvordan går det med deg om dagen? ❤️
 
Så koselig med oppdatering ❤️ Skjønner at bekymringene ikke gir slipp helt enda, håper de gjør det etterhvert :smiley-angelic001

Den kvalmen altså, veldig kjedelig at man skal bli så trøtt av kvalmestillende og. Velge mellom å være kvalm eller sovende og ikke til stede er ikke alltid så lett. Får håpe kvalmen gir seg om ikke altfor lenge!

Så gøy å oppleve en annerledes påske, skjønner at det ikke gir helt påskefølelsen :hilarious: Men artig høre om da :laughing002
 
Nei akkurat nå føles det ikke som den går så fort, men ja, tenk 11+1 allerede - det er helt utrolig :love017 :Heartpink kvalmen var så vidt jeg husker like ille med henne, men da kunne jeg jo hvile/sove så mye jeg trengte og hadde ikke allerede en liten en som også trengte mamma mye. Merker stor forskjell på det hehe. Ja det tror jeg at det blir ❤️ tusen takk for det!! :hug013håper dere får en riktig god påske!! Hvordan går det med deg om dagen? ❤️
Det er veldig forståelig at det føles som det går saaakte ja, uff :Heartred Jeg har vært heldig å sluppet unna den aller mest lammende kvalmen alle ganger, men husker godt forskjellen fra svangerskap 1 og 2 når det kom til hvile. Er akkurat 2år og 6mnd mellom de to, så eldste ville jo bare ha mamma hele tiden :love017 Denne gangen er det enklere å forklare, men totalkapasiteten er likevel på bunn :hilarious: Hva blir aldersforskjellen mellom dine to nå? :Heartred

Her går det veldig bra nå! Er 15+0 i dag og de to siste ukene har formen virkelig steget, er nesten aldri uggen lenger og energien har kommet mye tilbake igjen nå. Det føles helt fantastisk. Ukene som sneglet seg frem til uke 11-12 har plutselig gått fort etter det. Alt har sett fint ut på otul og på nipt, så nå fortalte vi det til barna denne uken. Så fint å endelig kunne gjøre det. De ble så stolte og glade :love017
 
Så koselig med oppdatering ❤️ Skjønner at bekymringene ikke gir slipp helt enda, håper de gjør det etterhvert :smiley-angelic001

Den kvalmen altså, veldig kjedelig at man skal bli så trøtt av kvalmestillende og. Velge mellom å være kvalm eller sovende og ikke til stede er ikke alltid så lett. Får håpe kvalmen gir seg om ikke altfor lenge!

Så gøy å oppleve en annerledes påske, skjønner at det ikke gir helt påskefølelsen :hilarious: Men artig høre om da :laughing002
Haha ja det er lissom litt sånn pest eller kolera - valg :hilarious: håper den gir seg snart ja og at energien snart kommer tilbake! Savner å være bedre tilstede for lille ❤️

Hihi ja det er artig og spennende!! Ganske langt ifra kvikklunsj og appelsin på påskefjellet men veldig gøy :hilarious::joyful:
 
Det er veldig forståelig at det føles som det går saaakte ja, uff :Heartred Jeg har vært heldig å sluppet unna den aller mest lammende kvalmen alle ganger, men husker godt forskjellen fra svangerskap 1 og 2 når det kom til hvile. Er akkurat 2år og 6mnd mellom de to, så eldste ville jo bare ha mamma hele tiden :love017 Denne gangen er det enklere å forklare, men totalkapasiteten er likevel på bunn :hilarious: Hva blir aldersforskjellen mellom dine to nå? :Heartred

Her går det veldig bra nå! Er 15+0 i dag og de to siste ukene har formen virkelig steget, er nesten aldri uggen lenger og energien har kommet mye tilbake igjen nå. Det føles helt fantastisk. Ukene som sneglet seg frem til uke 11-12 har plutselig gått fort etter det. Alt har sett fint ut på otul og på nipt, så nå fortalte vi det til barna denne uken. Så fint å endelig kunne gjøre det. De ble så stolte og glade :love017
Så godt at du har sluppet unna mye kvalme i svangerskapene, den unner jeg ingen :hilarious::Heartpink ja det med hvilen merkes godt! Og så morsomt, blir 2 år og 7 mnd mellom mine så ganske likt som dine da :love017 det må være slitsomt å være gravid og samtidig ha 2 små å passe på.. ❤️

Tenk 15+0 allerede :woot: så deilig at formen er bedre og at energien har kommet mye tilbake. Andre trimester er virkelig det beste ❤️☺️ åh det er helt fantastisk, så glad på dine vegne, da er det bare å nyte nå da :love017 sååå koselig med den reaksjonen til barna! ❤️
 
11+3

I går var jeg på legevakta pga litt spotting og smerter i magen, hadde enda en UVI. :inpain: så nå har jeg fått en lengre antibiotikakur. Fikk se veldig kort på ul at alt var fint med lille, var bevegelse og hjerteslag ❤️

Men så på kvelden så var jeg på do, beklager TMI men var så forstoppet at jeg måtte presse litt mer enn vanlig, og etterpå kom det en del blod på papiret fra fødselskanalen... I dag morges var det brunt blod. Så antakeligvis bare en blodåre som har sprukket. Men da ble jeg nervøs for bebi igjen da, at jeg har presset så hardt at morkaka løsnet f.eks. :hilarious: vet det er urealistisk men disse krisetankene går litt avgårde med meg om dagen :smiley-ashamed004:hilarious:o_O heldigvis under en uke til TOUL nå ❤️
 
12+0

1000046375.png

Selvom ikke alle gode ting er tre, eller at på det fjerde skal det skje, så kan vi si at på det femte smeller det :hilarious: :p her er vi tilbake på barnerimene. Neida, men tenk, endelig over 12+0 for første gang siden svangerskapet med datteren min :woot::eek::Heartred:wav:love017
Jeg er overlykkelig!!! Det føles stort å komme hit!!!

Formen er ellers lik som før, veldig kvalm på tross av kvalmestillende, sliter med å få i meg mat for brekker meg av synet og lukten av det meste. Kastet nesten opp på butikken her om dagen fordi vi gikk forbi fiskedisken :hilarious: men samtidig er kvalmen et godt tegn!! Håper den roer seg snart ❤️

Magen vokser og vokser, tross at vekta er den samme som start, gikk litt ned og så litt opp igjen. Har ikke før-bilde men den var nesten flat, og allerede i uke 3 hadde den blåst seg opp. Men at den vokser er kjærkomment, jeg elsker det pga det det betyr - at et lite gull vokser inni der :love017:woot:. og gleder meg til å få en stor fin babymage!
1000046320.jpg


I morgen er det tid for (første) TOUL. Gleder meg og er veldig spent :nailbiting::love017 Håper alt står bra til ❤️
 
Hurra for endelig 12+0!!!! Skikkelig milepæl ❤️ og enda mer når otul er gjennomført i morgen. Gleder meg skikkelig til update❤️
 
:Heartred :Heartred :Heartred
 
Hurra for endelig 12+0!!!! Skikkelig milepæl ❤️ og enda mer når otul er gjennomført i morgen. Gleder meg skikkelig til update❤️
Skikkelig milepæl ja :nailbiting: :woot: :love017 tenk endelig er jeg der jeg og ❤️ grugleder meg til otul i morgen, og til å forhåpentligvis snart få svar på NIPT. Håper alt er bra :Heartred☺️
 
Back
Topp