Får vi det til? ❤️Gravid❤️

Hihi jaa hurra!! Takk søta ❤️:love017

Var nok den som gjorde den verre ja, sto opp i dag og føler meg bedre og hittil (gitt at klokka bare er 8) så har jeg ikke vært kvalm :joyful: håper det fortsetter sånn nå. I går klarte jeg å spise opp alt på tallerkenen til middag, virkelig en milepæl da det har vært umulig de siste ukene.

Ja jeg tenker det er jo mange andre enn oss som har klart det før, så det skal nok gå det også på et vis :hilarious::Heartpink men det høres slitsomt ut! Vi får nok prøvd oss på det også i fremtiden :laughing002

Tusen takk ❤️ ❤️ ❤️ i dag virker det som jeg er bedre, har fått dusjet allerede og er klar for å dra på svangerskapskontroll på sykehuset her. Blir første kontrollen på sykehuset så er spent på hvordan det blir. (De har tatt over alle kontrollene til jordmor, da jeg har blitt satt som høyrisiko-svangerskap etter alle mistene).
Vi krysser fingrene for at kvalmen holder seg borte hele resten av dagen:joyful: Godt tegn at hele middagen forsvant i går, det hjelper godt på❤️

Jada dette fikser vi, selv om det er lite fristende å bli spydd ned i tandem:hilarious: Tror jeg trenger flere pysjer...:hilarious:

Hvordan gikk det på kontrollen? Ser jeg glemte å trykke på send svar :bag:
Oi, høyrisiko-svangerskap, hva føler du om det? Her i gården har de et risikoskjema og jeg har et poeng for alder. Hadde ikke vi ganske likt mtp mist og sånn?
 
Vi krysser fingrene for at kvalmen holder seg borte hele resten av dagen:joyful: Godt tegn at hele middagen forsvant i går, det hjelper godt på❤️

Jada dette fikser vi, selv om det er lite fristende å bli spydd ned i tandem:hilarious: Tror jeg trenger flere pysjer...:hilarious:

Hvordan gikk det på kontrollen? Ser jeg glemte å trykke på send svar :bag:
Oi, høyrisiko-svangerskap, hva føler du om det? Her i gården har de et risikoskjema og jeg har et poeng for alder. Hadde ikke vi ganske likt mtp mist og sånn?
Den kommer og går litt i dag desverre, men har ihvertfall klart å få i meg litt mat heldigvis ☺️❤️

Hahaha håper ikke man blir spydd ned av begge samtidig, selvom det nok er fare for det ja :hilarious: :hilarious:flere pysjer høres lurt ut! :laughing002

Det gikk veldig fint heldigvis!! Baby rørte litt på seg inni det, hjerteslagene var fine og alle mål tilsvarte hvor langt jeg er på vei. Hun sa hen veier ca 124 gram nå, og at livmoren rekker meg helt opp til navlen allerede :eek::woot::love017 hun sa det var vanlig med nummer 2 hehe.

Ikke akkurat en merkelapp jeg håpet på, men når det først er som det er så er jeg takknemlig for den ekstra oppfølgingen. Tror de gjør det mest etter et føre var prinsipp, da alle blodprøver og andre målinger de har tatt viser lav risiko for det meste. Jo vi hadde jo det? Dette er mitt 7. svangerskap med 1 levendefødt, så har mistet 5 totalt da (pluss én i tidlig tyveårene som ble til på tross av p-pillen og angrepillen, men den teller jeg ikke med for er jo nesten rart at den satt i det hele tatt :eek:).
 
Den kommer og går litt i dag desverre, men har ihvertfall klart å få i meg litt mat heldigvis ☺️❤️

Hahaha håper ikke man blir spydd ned av begge samtidig, selvom det nok er fare for det ja :hilarious: :hilarious:flere pysjer høres lurt ut! :laughing002

Det gikk veldig fint heldigvis!! Baby rørte litt på seg inni det, hjerteslagene var fine og alle mål tilsvarte hvor langt jeg er på vei. Hun sa hen veier ca 124 gram nå, og at livmoren rekker meg helt opp til navlen allerede :eek::woot::love017 hun sa det var vanlig med nummer 2 hehe.

Ikke akkurat en merkelapp jeg håpet på, men når det først er som det er så er jeg takknemlig for den ekstra oppfølgingen. Tror de gjør det mest etter et føre var prinsipp, da alle blodprøver og andre målinger de har tatt viser lav risiko for det meste. Jo vi hadde jo det? Dette er mitt 7. svangerskap med 1 levendefødt, så har mistet 5 totalt da (pluss én i tidlig tyveårene som ble til på tross av p-pillen og angrepillen, men den teller jeg ikke med for er jo nesten rart at den satt i det hele tatt :eek:).
Ååh så kjipt å høre om kvalmen, det var unødvendig. Men muligens på bedringens vei da?
Nååh, fine lille jordbærene ditt som gjør akkurat som det skal; vokser, koser seg og blir større og sterkere for hver dag❤️
Og så helt opp til navlen allerede! Min er der nå såvidt jeg kjenner selv :hilarious:

Nei det er klart man ikke har lyst til å ha et risikosvangerskap. Ble jo veldig glad da jeg fikk høre at jeg bare hadde et poeng og er lavrisiko. Bare overrasket over forskjelleno_O
6. svangerskapet her med en levendefødt + en kjemisk/streifer og den pleier jeg ikke å telle med.
Blir det noe forskjell ved fødsel som høyrisiko eller er de bare ekstra på vakt?
 
Ååh så kjipt å høre om kvalmen, det var unødvendig. Men muligens på bedringens vei da?
Nååh, fine lille jordbærene ditt som gjør akkurat som det skal; vokser, koser seg og blir større og sterkere for hver dag❤️
Og så helt opp til navlen allerede! Min er der nå såvidt jeg kjenner selv :hilarious:

Nei det er klart man ikke har lyst til å ha et risikosvangerskap. Ble jo veldig glad da jeg fikk høre at jeg bare hadde et poeng og er lavrisiko. Bare overrasket over forskjelleno_O
6. svangerskapet her med en levendefødt + en kjemisk/streifer og den pleier jeg ikke å telle med.
Blir det noe forskjell ved fødsel som høyrisiko eller er de bare ekstra på vakt?
Ja tror den er på bedringens vei, håper jeg hehe :joyful: :love017 jaaaa flinke lille fresita ❤️ føles fortsatt surrealistisk at jeg endelig har blitt gravid hehe, men veldig fint! Ja jeg trodde ikke den var så høyt enda, og du er jo en måned lenger på vei :hilarious:

Veldig bra da at de har kalkulert din til lavrisiko, det blir jeg glad for å høre ❤️ ja er snodig forskjell, kanskje bare forskjell i praksisen til helsevesenet. Her hadde de en egen avdeling som bare følger opp de med risiko. Så kanskje lavere margin for å sende dit? Nei, fødsel har det ikke sagt noe på i forhold til det. De har sagt det vil indusere meg fordi jeg går på heparin da. Så blir vel det.. men håper jeg går i naturlig fødsel før det :hilarious::p
 
Ja tror den er på bedringens vei, håper jeg hehe :joyful: :love017 jaaaa flinke lille fresita ❤️ føles fortsatt surrealistisk at jeg endelig har blitt gravid hehe, men veldig fint! Ja jeg trodde ikke den var så høyt enda, og du er jo en måned lenger på vei :hilarious:

Veldig bra da at de har kalkulert din til lavrisiko, det blir jeg glad for å høre ❤️ ja er snodig forskjell, kanskje bare forskjell i praksisen til helsevesenet. Her hadde de en egen avdeling som bare følger opp de med risiko. Så kanskje lavere margin for å sende dit? Nei, fødsel har det ikke sagt noe på i forhold til det. De har sagt det vil indusere meg fordi jeg går på heparin da. Så blir vel det.. men håper jeg går i naturlig fødsel før det :hilarious::p
Utrolig herlig at du ble gravid igjen❤️❤️❤️
Føler livmora mi har strukket seg voldsomt i bredden da, synes jeg kjenner bevegelser godt ut til hver side innimellom. Hadde vært artig å kunne sett hvordan det så ut der inne, anatomi er så spennende synes jeg:woot:

Det er nok forskjeller innad i helsevesenet ja, godt du blir tatt vare på uansett, det er jo det viktigste:shy:
Fingrene krysset for naturlig start på fødsel for deg:smiley-angelic001 De ville gjerne indusere litt før termin?
 
Utrolig herlig at du ble gravid igjen❤️❤️❤️
Føler livmora mi har strukket seg voldsomt i bredden da, synes jeg kjenner bevegelser godt ut til hver side innimellom. Hadde vært artig å kunne sett hvordan det så ut der inne, anatomi er så spennende synes jeg:woot:

Det er nok forskjeller innad i helsevesenet ja, godt du blir tatt vare på uansett, det er jo det viktigste:shy:
Fingrene krysset for naturlig start på fødsel for deg:smiley-angelic001 De ville gjerne indusere litt før termin?
I like måte ❤️ ❤️ ❤️ :joyful: oj så morsomt! Jeg tror min ikke er på sidene i det hele tatt for magen har blitt stor lissom bare på midten :hilarious: fascinerende ja! Hadde vært veldig gøy å se hvordan det ser ut inni. Har bare sett en livmor i liten/ikke gravid tilstand i anatomitimene.

Hihi takk ☺️❤️ tenker du naturlig fødsel eller hvordan er det for deg? Hvordan var forrige? Ja blir nok litt før termin da i såfall, men de har ikke snakket så mye om det enda så vet ikke helt :hilarious:
 
I like måte ❤️ ❤️ ❤️ :joyful: oj så morsomt! Jeg tror min ikke er på sidene i det hele tatt for magen har blitt stor lissom bare på midten :hilarious: fascinerende ja! Hadde vært veldig gøy å se hvordan det ser ut inni. Har bare sett en livmor i liten/ikke gravid tilstand i anatomitimene.

Hihi takk ☺️❤️ tenker du naturlig fødsel eller hvordan er det for deg? Hvordan var forrige? Ja blir nok litt før termin da i såfall, men de har ikke snakket så mye om det enda så vet ikke helt :hilarious:
Så nettopp oppdateringen din med ultralydbilde, så nyyyydelig:love017

Så spennende at du har sett en, om en ikkegravid, livmor:woot: Har bare sett video på en kanal på youtube, datt innom den sist graviditet da de fortalte hvordan keisersnitt gikk for seg. Fascinerende, men kanskje ikke for enhver smak:bag:

Her går vi for naturlig fødsel nr to:smiley-angelic001:joyful: og forhåpentligvis uten lystgass også denne gangen. Har lyst til å heller prøve pusteteknikker for smertelindring:shy:
 
Så nettopp oppdateringen din med ultralydbilde, så nyyyydelig:love017

Så spennende at du har sett en, om en ikkegravid, livmor:woot: Har bare sett video på en kanal på youtube, datt innom den sist graviditet da de fortalte hvordan keisersnitt gikk for seg. Fascinerende, men kanskje ikke for enhver smak:bag:

Her går vi for naturlig fødsel nr to:smiley-angelic001:joyful: og forhåpentligvis uten lystgass også denne gangen. Har lyst til å heller prøve pusteteknikker for smertelindring:shy:
Ååå så koselig ☺️ ❤️

Ja kjempespennende, den var helt stein-hard, skikkelig klump med muskler. Imponerende organ!! Høres ut som en veldig fascinerende video ja, men kanskje ikke for enhver smak nei :hilarious:

Så bra!! Hadde du også uten epidural sist? Jeg pleier å tulle med at jeg fødte kun på en paracet forte :hilarious: men hadde jo gassen helt på slutten der. Hvordan synes du det gikk uten gass? Her blir det også uten noen form for smertelindring denne gangen, de har kun epidural her og det vil jeg helst ikke ha. Så det blir spennende. Mye som kan gjøres med pusten ja ☺️ har du sett litt på hypnobirthing? Eller positiv fødsel, synes det er mange bra prinsipper der
 
Ååå så koselig ☺️ ❤️

Ja kjempespennende, den var helt stein-hard, skikkelig klump med muskler. Imponerende organ!! Høres ut som en veldig fascinerende video ja, men kanskje ikke for enhver smak nei :hilarious:

Så bra!! Hadde du også uten epidural sist? Jeg pleier å tulle med at jeg fødte kun på en paracet forte :hilarious: men hadde jo gassen helt på slutten der. Hvordan synes du det gikk uten gass? Her blir det også uten noen form for smertelindring denne gangen, de har kun epidural her og det vil jeg helst ikke ha. Så det blir spennende. Mye som kan gjøres med pusten ja ☺️ har du sett litt på hypnobirthing? Eller positiv fødsel, synes det er mange bra prinsipper der
Fødte uten epidural fordi akkurat som deg vil jeg helst ikke ha det. Er sikkert bare meg, men jeg synes den virker skummel :hilarious: Liker ikke tanken på å ikke kjenne hva som skjer. (Hadde blokade ved operasjon av beinbrudd i vinter og vil heller knekke håndleddet igjen enn å gå over 24 timer uten følelse eller kontroll i hele armen. Var fulstendig freakout for meg:arghh::hilarious:)
Hadde lystgass på 30% sist som eneste smertelindring. Gikk veldig fint synes jeg og er åpen for å bruke det igjen, men syntes den dype pusting som masken oppfordret til virket veldig beroligende også. Har derfor lyst til å utforske om det alene kan hjelpe:)

Haha, bare paracet forte, det var ikke ille:cool:
Da fikser du det en gang til❤️
Ja jeg har lest de 12 gratis tipsene ifra positiv fødsel og kikket litt på hypnobirthing. Jeg synes også det er mye bra der. Positive affirmasjoner spesielt:love017
Dessuten tror jeg at å være andregangs kunne hjelpe litt på å føle seg tryggere i situasjonen, da har vi liksom gjort det en gang før:D
 
Fødte uten epidural fordi akkurat som deg vil jeg helst ikke ha det. Er sikkert bare meg, men jeg synes den virker skummel :hilarious: Liker ikke tanken på å ikke kjenne hva som skjer. (Hadde blokade ved operasjon av beinbrudd i vinter og vil heller knekke håndleddet igjen enn å gå over 24 timer uten følelse eller kontroll i hele armen. Var fulstendig freakout for meg:arghh::hilarious:)
Hadde lystgass på 30% sist som eneste smertelindring. Gikk veldig fint synes jeg og er åpen for å bruke det igjen, men syntes den dype pusting som masken oppfordret til virket veldig beroligende også. Har derfor lyst til å utforske om det alene kan hjelpe:)

Haha, bare paracet forte, det var ikke ille:cool:
Da fikser du det en gang til❤️
Ja jeg har lest de 12 gratis tipsene ifra positiv fødsel og kikket litt på hypnobirthing. Jeg synes også det er mye bra der. Positive affirmasjoner spesielt:love017
Dessuten tror jeg at å være andregangs kunne hjelpe litt på å føle seg tryggere i situasjonen, da har vi liksom gjort det en gang før:D
Ja jeg tenker at den er helt super hvis fødselen drar veldig ut, og man blir veldig sliten, da er det nok godt og nødvendig å kunne få en pause. Men enig i at jeg er litt skeptisk til den. Liker ikke å bli stukket inn i spinalhulrommet og vet at epiduralen kan stoppe opp fødselen og øker risikoen for behov for tang, eller kanskje keisersnitt. Og at den påvirker baby i magen. Altså den er jo trygg, men hvis jeg kan unngå den så vil jeg helst det. Så ekkelt å miste følelsen og kontrollen over armen, godt den kom tilbake!! Sånne ting er så skremmende :eek: da skjønner jeg at det ikke frister å være midlertidig lammet fra livet og ned under fødselen... Så bra at det gikk så fint uten og at det hjalp med gassen. Ja tror den rolige pusten gjør veldig mye. Jeg også brukte pusten bevisst og aktivt og prøvde å slappe av så mye som mulig. Blir spennende med fødsel for begge denne gangen da, uten maske hihi.

Ja det er jo det fine med å være andregangs, vet litt mer hva vi går til. Hvordan smertene er, hva vi kan forvente og hvordan kroppen vår er under fødsel. Selvom enhver fødsel er forskjellig og da. Positive affirmasjoner er veldig lurt, jeg holdt veldig fast i tanken om at dette er kroppen laget for, dette kan den og dette klarer jeg. Hehe. Vi fikser dette ja ☺️❤️
 
16+0 ANDRE TRIMESTER
1000048218.png

Termin: 17.10.24

Dager til termin: 168 dager igjen

Prosent fullført: 40%

Trimester: 2.trimester

Neste JM/legetime: I dag! :joyful: 29.04 ultralyd/kontroll hos min gynekolog

Kjønn: håper vi får vite det i dag på UL

Sykemeldt: Ja, 100%

Symptomer/plager/humør: Kvalmen er mye bedre! Hvertfall de siste to dagene, klarer å spise vanlig mat igjen og det føles fantastisk!! Den kommer og går litt, men er ikke like hemmende som den har vært. ☺️ Hurra! Myye mindre energi enn en vanlig "frisk modus", men begynner å bli bedre enn i første trimester. Mye ligamentstrekk om dagen, spesielt når jeg reiser meg fort opp osv. Litt vondt bekken, men det går ganske greit så lenge jeg passer på å sitte skikkelig og sove på siden med bbhugme. Ellers så er puppene større og veldig ømme. Melka kom jo for mange uker siden, ikke sånn at det lekker men kan se råmelk-krystallene i melkeutgangene. Og libidoen har økt! Selvom jeg stort sett ikke har ork til det med all sykdommen vi har hatt i det siste :hilarious: Litt sure oppstøt i ny og ne. Humøret er ellers bra! ☺️

Cravings: massaman curry og ris! Vært så heldig at mannen har kokkelert til meg så i dag skal jeg få det :joyful:

Vekt: ned 2,2 kg siden startvekt

Utstyr/mangler:
Ønsker meg:
- Medela pumpeskåler til å ha i BHen
- Maxi Cosi bedside crib
- Easygrow UV-nett
- Easygrow favn babynest
- Voksi vår/sommerpose (oktober er varmt her)
- Bugaboo butterfly til storesøster
- søskenbrett til foxen
- tåteflasker med glassflaske istedenfor plast (sett hos både Avent og mam)
- smokker
- babybox Mummi fra reima
- klær

Har:
- Bugaboo fox5
- Emmaljunga nxt90f 2022 modell, skal selges
- Medela freestyle flex dobbel pumpe
- Naturebond vakuumpumpe
- Krybbe fra 6 mnd
- klær fra storesøster
- bilsete BeSafe izi go modulær med base (0-12 mnd), storesøster har et nytt og større ett.

Bevegelse:
Fortsatt ikke noe tydelig som er sånn, åh det er helt klart bevegelser. Men ganske sikker på at jeg innimellom kjenner lille fresita, er avogtil små dytt og en sånn ålende følelse inni der. Og innimellom kommer det lissom et mykt overraskende ganske sterkt dytt, et spark antar jeg. Men det er langt fra hver dag jeg kjenner noe og ikke regelmessig.

Kynnere: litt i ny og ne

Leie: Free floating

Tanker om fødsel: håper på en kjapp og fin fødsel som med første ❤️ helst uten medisiner hvis jeg klarer. ☺️

Generelt:
Så utrolig takknemlig for å være gravid igjen og å ha kommet så langt som jeg har nå. Det føles surrealistisk at om få måneder så kommer det en liten baby til. Vi har prøvd og feilet så lenge at hjernen min nesten er stuck i modus "det kommer aldri til å gå". Men jo! Det har jo gått og det kommer en liten en snart. :love017 kjenner mer og mer på gleden over det, og gleden over at mini skal bli storesøster. Tenkte å bestille noen bøker hjemme fra Norge, for å forbedre henne på det. Regner med at det blir både det ene og det andre av følelser og nye utfordringer når den nye babyen kommer. Men mest av alt tror jeg det blir veldig fint. Gleder meg skikkelig til å se mini bli storesøster, til å oppleve fødsel, amming og det å holde en nyfødt igjen. Til trilleturer og lek og alt som hører til. ☺️ Tør å stole mer på det nå, og føler meg mye tryggere på at dette skal gå bra.

Vi har såvidt begynt å tenke på navn, har ikke klart å ta det steget før nå, og vi har funnet et par guttenavn vi liker. Synes det er mye vanskeligere å finne guttenavn enn jentenavn, vi har en lang liste hvis det blir jente, men til gutt var det vanskeligere. I tillegg til at vi må ta hensyn til at det må funke på begge språk, i begge land. Vi kan ikke kalle den Thorbjørn for eksempel for det klarer ikke de spanske besteforeldrene å uttale :smiley-ashamed004:hilarious:

Ellers går det mye i planlegging av kjøkken og bad i nye leiligheten, er mye som må gjøres. Veldig spent på når overleveringsdatoen blir, så vi kan komme i gang! Forhåpentligvis blir det nå i mai. Og gleder meg til å tapetsere og dekorere lille sitt nye soverom, hun har sovet inne på vårt rom til nå og tenkte å så smått prøve etter flytting å se om hun kan tenke seg å sove i stor-jente seng på sitt eget rom. Også blir det bedside-crib inne på vårt rom til lille fresita. Vi må også glasse inn terassen, og kjøpe ny sofa og tv-møbel. Så det blir a nok å henge fingrene i! Håper formen min kommer seg snart så jeg orker alt dette. ☺️

1000048155.jpg

Magen i dag :love017:Heartpink:Heartblue


Milepæler:

1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)


- Komme over kjemisk-grensen 5+0 (SA 4+3)

- hjertet begynner å slå 5+1

- komme forbi punktet for tidligere SA, 5+4

- Se hjertet slå

- Høre hjertet slå

- ultralyd i uke 7 (?)

- komme forbi punktet for tidligere SA, 7+1

- Normal utvikling forbi 8 uker (da fosterutviklingen stoppet opp ved MA'en)

- komme forbi punktet for tidligere MA, 10+2

- Tidlig ordinær ultralyd 12+1

- NIPT

- 01.04 - risiko for spontanabort avtar 12+0


2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)

- ordinær ultralyd 20+0, fått time 27.mai

- få vite om barnet er friskt

- få vite kjønn

- kjenne babyen sparke (uke 18~20?)

- Halvveis! 20+0

- 23+0 skulle babyen mot formodning komme tidlig vil de nå prøve å redde den

- 23+4 fosteret kan høre

3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)

- 27+4 babyen kan åpne øynene

- 3/4 unnagjort! 30+0

- 34+4 høygravid!

- Fødsel ❤️
 
Det gjør så godt å lese dette, tenk at du er kommet så langt, om noen måneder kommer det en baby :woot: det gir meg håp om at kanskje vi også får det til, til slutt:love017

Spent på ul i dag, gøy om dere får bekreftet kjønn :love017
 
16 uker allerde ❤️❤️❤️ er så glad på dine vegne og deilig at det begynner å synke inn at det faktisk kommer en baby til ❤️
Gleder meg til update etter ul idag :love017
 
Det gjør så godt å lese dette, tenk at du er kommet så langt, om noen måneder kommer det en baby :woot: det gir meg håp om at kanskje vi også får det til, til slutt:love017

Spent på ul i dag, gøy om dere får bekreftet kjønn :love017
Hihi, sitter på venterommet nå og her er det noen med en bitteliten nyfødt, og jeg ble så rørt for vi skal snart få en sånn liten vi og :eek: gikk skikkelig opp for meg nå :laughing002

Dere kommer også til å få det til til slutt, det er jeg sikker på!! Nå er det deres tur :love017 :Heartpink
 
16 uker allerde ❤️❤️❤️ er så glad på dine vegne og deilig at det begynner å synke inn at det faktisk kommer en baby til ❤️
Gleder meg til update etter ul idag :love017
Ja 16 uker allerede!! Synes det gikk sååå tregt frem til 12, men nå bare flyr de avgårde :love017:Heartpink:Heartpink :Heartpink sitter og venter på å komme inn nå :joyful:
 
16+0 ULTRALYD

Da var vi endelig hjemme igjen! Vi kunne tydelig se at vi venter en liten gutt! :woot::Heartblue:wav Så gøy å kunne se det uten tvil. ☺️❤️ Hadde blitt like glad for begge deler, men blir gøy med én av hver.

1000048261.jpg
1000048262.jpg
Alt var perfekt! Vokser som han skal, 161 gram nå :happy:og bevegde seg masse der inne. Så at han svelget og bevegde armene opp og ned. Så helt tydelig maskuline kjønnsorganer. Og navlestrengen hadde han mellom beina, med 3 årer - 2 arterier og 1 vene, akkurat sånn som den skal være.

Morkaken var på 2,57 cm, så god og tykk. Men lå litt langt ned mot mormunnen, hun trodde ikke det ville være problematisk da den pleier å vokse med oppover når livmoren blir større. Hun sa at jeg hadde morkaken på bakre vegg, slik som jeg har fått høre tidligere, men at livmoren ikke er helt opp til navlen helt enda. Så der tok hun som jeg tror var turnuslege feil da.

Livmorhalsen var 4,45 cm lang, litt kort sa hun men virket ikke som hun bekymret seg for det. Det blir nok fulgt opp etterhvert. Jeg får jo allerede hyppige ultralyder. Håper ikke det blir noen problemer med den...
 
16+0 ULTRALYD

Da var vi endelig hjemme igjen! Vi kunne tydelig se at vi venter en liten gutt! :woot::Heartblue:wav Så gøy å kunne se det uten tvil. ☺️❤️ Hadde blitt like glad for begge deler, men blir gøy med én av hver.

Vis vedlegget 433810Vis vedlegget 433811 Alt var perfekt! Vokser som han skal, 161 gram nå :happy:og bevegde seg masse der inne. Så at han svelget og bevegde armene opp og ned. Så helt tydelig maskuline kjønnsorganer. Og navlestrengen hadde han mellom beina, med 3 årer - 2 arterier og 1 vene, akkurat sånn som den skal være.

Morkaken var på 2,57 cm, så god og tykk. Men lå litt langt ned mot mormunnen, hun trodde ikke det ville være problematisk da den pleier å vokse med oppover når livmoren blir større. Hun sa at jeg hadde morkaken på bakre vegg, slik som jeg har fått høre tidligere, men at livmoren ikke er helt opp til navlen helt enda. Så der tok hun som jeg tror var turnuslege feil da.

Livmorhalsen var 4,45 cm lang, litt kort sa hun men virket ikke som hun bekymret seg for det. Det blir nok fulgt opp etterhvert. Jeg får jo allerede hyppige ultralyder. Håper ikke det blir noen problemer med den...

Fineste lillebror ❤️❤️❤️ hurra! Deilig å få det helt bekreftet :love017 så godt du får god oppfølging!
 
Hurra for en liten lillebror :love017 Så utrolig gøy!
Og enig med de andre, så gøy å følge med deg. Tenk at spiren endelig sitter og det faktisk kommer en liten i oktober :Heartblue
 
16+0 ULTRALYD

Da var vi endelig hjemme igjen! Vi kunne tydelig se at vi venter en liten gutt! :woot::Heartblue:wav Så gøy å kunne se det uten tvil. ☺️❤️ Hadde blitt like glad for begge deler, men blir gøy med én av hver.

Vis vedlegget 433810Vis vedlegget 433811 Alt var perfekt! Vokser som han skal, 161 gram nå :happy:og bevegde seg masse der inne. Så at han svelget og bevegde armene opp og ned. Så helt tydelig maskuline kjønnsorganer. Og navlestrengen hadde han mellom beina, med 3 årer - 2 arterier og 1 vene, akkurat sånn som den skal være.

Morkaken var på 2,57 cm, så god og tykk. Men lå litt langt ned mot mormunnen, hun trodde ikke det ville være problematisk da den pleier å vokse med oppover når livmoren blir større. Hun sa at jeg hadde morkaken på bakre vegg, slik som jeg har fått høre tidligere, men at livmoren ikke er helt opp til navlen helt enda. Så der tok hun som jeg tror var turnuslege feil da.

Livmorhalsen var 4,45 cm lang, litt kort sa hun men virket ikke som hun bekymret seg for det. Det blir nok fulgt opp etterhvert. Jeg får jo allerede hyppige ultralyder. Håper ikke det blir noen problemer med den...
Gratulerer, Alma! For noen nydelige nyheter :Heartred
Gleder meg til å følge resten av svangerskapet ditt! For en glede:flower:Heartred
 
16+0 ULTRALYD

Da var vi endelig hjemme igjen! Vi kunne tydelig se at vi venter en liten gutt! :woot::Heartblue:wav Så gøy å kunne se det uten tvil. ☺️❤️ Hadde blitt like glad for begge deler, men blir gøy med én av hver.

Vis vedlegget 433810Vis vedlegget 433811 Alt var perfekt! Vokser som han skal, 161 gram nå :happy:og bevegde seg masse der inne. Så at han svelget og bevegde armene opp og ned. Så helt tydelig maskuline kjønnsorganer. Og navlestrengen hadde han mellom beina, med 3 årer - 2 arterier og 1 vene, akkurat sånn som den skal være.

Morkaken var på 2,57 cm, så god og tykk. Men lå litt langt ned mot mormunnen, hun trodde ikke det ville være problematisk da den pleier å vokse med oppover når livmoren blir større. Hun sa at jeg hadde morkaken på bakre vegg, slik som jeg har fått høre tidligere, men at livmoren ikke er helt opp til navlen helt enda. Så der tok hun som jeg tror var turnuslege feil da.

Livmorhalsen var 4,45 cm lang, litt kort sa hun men virket ikke som hun bekymret seg for det. Det blir nok fulgt opp etterhvert. Jeg får jo allerede hyppige ultralyder. Håper ikke det blir noen problemer med den...
Så koselig oppdatering :shy: :love7 !
Bittelille bror :Heartblue
 
Back
Topp