Får vi beholde deg?

LoveHearts

Glad i forumet
Da er det 1 uke til mitt første UL-besøk i dette svangerskapet :)
 
Litt historikk: Vi ble gravide på våren 09, men mistet i uke 10 :( Det var en MA. Jeg hadde litt små blødninger/mørk utflod, brystene var ikke ømme og kvalmen var borte, jeg følte meg rett og slett ikke gravid, så jeg oppsøkte legen, og ble henvist til Ul på A-hus. Der så de at embryoet hadde sluttet å vokse i uke 6, altså min uke 8 :( Jeg hadde da gått i 2 uker uten å vite at vi hadde mistet.
 
Det tok to menssykluser før vi ble gravide igjen :) Det ble tatt 6 tester :) hehe, jada..
 
Nå har jeg kommet meg til uke 8 + 4. Formen er så som så med. Forrige uke var jeg kvalm så og si hele dagen, men nå er jeg kun kvalm på ettermiddagen og kvelden. Jeg er litt engstelig når jeg merker at kvalmen blir gradvis borte, men det er jo normalt at kvalmen blir mildere mot uke 9 og utover. Jeg er jo kvalm på kvelden og ettermiddagen da :) og ikke har Jeg har ikke hatt mørk utflod, og dere kan tenke dere at jeg ved hvert dobesøk måtte titti ned i trusen, det er litt slitsom å være engstelig.
 
Jeg både gleder og gruer meg til ul den 13 :( Men det skal bli godt å få det overstått :)
 
Jeg skal oppdatere her på fredag, og sikkert dagene mot UL :)
 
Ha en fin dag dere!! :)
 
Unnfangelsen finner sted omkring:          17. september 09
Hjertet begynner å slå:                        12. oktober 09
Embryoet beveger seg:                        05. november 09
Embryoperioden er slutt, du bærer på et
foster                                               12. november 09
Alle indre organer er ferdig formet:         12. november 09

Risikoen for spontanabort avtar:            26. november 09
Kvalmen avtar for de fleste:                  03. desember 09
Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke
påultralyd):                                       10. desember 09

Fosteret svelger og tisser:                   24. desember 09

Tid for ultralyd:                                  31. desember 10
Du kan kjenne fosterets bevegelser:      07. januar 10
Fosteret begynner å få et søvnmønster: 21. januar 10
Fosteret begynner å høre:                   11. februar 10
Ni av ti overlever om de blir født nå:      11. mars 10
Mange foster legge seg med hodet
ned:                                                15. april 10
Svangerskapspermisjonen begynner:      22. mai 10
Antatt termindato:                             12. juni 10
 
6 dager til UL!!
 
5 dager til UL
 
Heisann, sniker litt her jeg, og følte for å skrive...
Va hadde en MA i Mai (trodde jeg var i uke 11, men fosteret hadde vært død siden uke 7)
Vi er nå på vei igjen, og alt ser ut som det går sånn vi vil[:)]
Var på UL i uke 11 og da lå den lille og vinket[:D]
Je er ikke noe særlig kvalm, før enn i uke 12, men fikk da akupunktur, som hjalp kjempe bra!!!
Det som er annerledes nå er at brystene fortsatt er ømme, og kaffen smaker fortsatt dritt[;)]

Vil nok våge og si det går bra med deg også!!!
Når det har gått galt er det alltid en grunn til det...
Masse lykke til videre i svangerskapet!!
 
Tusen takk :)
Det var godt å lese tidlig på en trøtt mandags morgen :)
Jeg håper også å få se et lite nurk som vinker til oss :)
 
Jeg velger å tru at dersom man opplevde MA, så er ihvertfall ikke kroppen som støtet fra seg embryoet. Embryoet var ikke klar til å komme til verden den gangen. Nå håper vi begge på at vi får oppleve det vi begge ønsker mer enn alt :)
 
Om en uke kan jeg begynne å kalle h*n for et foster :)
 
Håper og trur dette er deres tur også :) Stor klem!
 
4 dager til UL!! :)
 
3 dager til UL!!! Dagene nærmer seg!
 
Jeg føler meg ikke så ille kvalm som tidligere, får håper den er på vei bort, og ikke kommer tilbake, noe jeg har lest hos andre..
Ellers har jeg gått opp 3 kg allerede.. dette ser ikke bra ut. Når jeg føler meg litt mer på topp, skal jeg begynne å gå min daglige gåtur :) Det er godt for kropp og sjel :)
 
Ellers føler jeg at gleden over graviditeten kommer snikende tilbake. Den er ikke kommet ordentlig i gang, siden jeg har vært en del kvalm, og uvel 
:( Det er litt trist å kjenne at jeg ikke gleder meg like mye som før vi ble gravid :)
 
3 dager igjen :D wuhuuu!!
 
2 dager til UL!! :)
 
IK!!
 
! dag igjen!! Dagen i dag kommer til å gå fort. Skal på kurs fra 0930 til 1530, og da er det hjem for å vaske til helga, og slappe av. Jeg har fri fredagen, så da blir det avslapping med deilig frokost, hvis jeg klarer å slappe av.. Dette er så skummelt, vil så gjerne se et bankende hjerte!!
 
Altså, det er 24 timer og 14 minutter igjen :p hehe
 
Ul fredag den 13 gikk over all forventning [:)]
 
Vi fikk se en pitteliten sak, på 2,4 mm [:)] med et fantastisk bankende hjerte! Det var bare helt fantastisk!! Jeg kunne ikke forestille meg, hvor deilig det var å se den lille [:D] Wiii!!
 
I helga var jeg i Trysil og feiret min farmors 85 årsdag [:)]
Det var veldig koselig å se slekta igjen [:)] Det var noen som ikke kunne komme da, og noen som ikke ville [:@] Det virker som en fetter av oss har meldt seg ut av familien. Trist, man det er hans sitt valg.
 
Mamma og pappa (stefar), tanteunger, lillebror, lillesøster og bestemor fikk vite om den lille. Så fikk Pappa (bio), samboeren, to småbrødre og farmor vite om den lille [:)] Resten får vente til etter uke 12 [:)]
 
Jeg og samboeren lå på hotell, og det var helt fantastisk [:)] Deilig seng og dyna var bare helt fantastisk god [:D] vil tilbake [:D]
 
Nå er det litt jobbings her [:D]
 
Huff, en trist nyhet på en kveld som egentlig skulle være hyggelig [:(]

Jeg har min eldste tantebarn på besøk, og ei venninne. Sammen spilte vi WII, det nye Super Mario spillet. Så skulle jeg bare inn på Facebook, under en pause, og der hadde jeg fått en melding fra kona til min samboers bror [:(] Hun skulle ha bebi 6 dager før eller etter meg, men har mistet bebisen sin [:(] Det var så fryktelig trist, og nå er jeg redd for at jeg selv skal miste [:(] Jeg får satse på at det går bra her i huset! Må bestile meg en time hos en jordmor, får å få en bekreftelse på at vårt barn fremdeles har det godt inni hulen sin :)

Store varme tanker til de som mister!! [:(]
 
Ja, jeg skal slappe av. Det hjelper ingen at jeg skal stresse og være bekymret! Men jeg ble så lei meg, både for kona til min samboers bror, og for mitt barn, som mistet sitt søskenbarn :( Jeg håper de ikke gir opp. Mitt største ønske er at mitt barn skal få en jevnaldrede søskenbarn. Er det litt egoistisk? Jeg er også lei meg for mine "svigemor og svigefar" Det var jo deres andre barnebarn :( kona har to barn fra før av, men de er 16 og 18 år, og bor i USA, så de har ikke fått god kontakt med sine nye "besteforeldre". Og for min samboer, dette skulle bli hans første "ordentlige" onkelbarn. Mine tantebarn er jo enda så små (eldste er 14 år og yngste er 5 år) se de kaller han for onkel, men jeg trur ikke det er det samme som når broren får egne barn :) Jeg krysser fingerene for at det skal gå bra med dem!
 
Tusen takk søte Bolla82!!
 
Ja, der har du sannelig rett! Jeg leser så altfor ofte om barn som blir misshandlet, fysisk og psykisk, værste fall ender det opp i død :( Jeg gråter for disse barna som var så uheldige å bli født i feil familie :( Jeg vet jeg kommer til å bli så frusterert over en trassig unge, men jeg kan ikke tenke meg å være slem med barnet :( Jeg kommer til å være så glad i dem og redd for at det skal skje noe med dem :( Jeg skal prøve å ikke være sånn hånemor :) Gleder meg til å gi barnet vårt masse kjærlighet, la det få vite hvor glade vi er i han/henne :)
 
Jeg hadde MA i juli jeg :( Og nå er jeg straks 12 uker jeg også :)
Gleder meg til neste mandag, da er jeg 12 uker på vei :) Wiii!!
 
Stor klem til deg også!
 
 
Da har jeg kommet meg til uke 12!! Det er fantastisk!

I morgen skal jeg på kontroll, og da blir det val tatt en dal blodprøver, kan jeg tenke meg. Jeg skal også be om tlf nr til en jordmor, slik at jeg kan gå annen hver gang til henne og legen min. Og så vil jeg ha en UL før min ordinære UL den 15 januar. Jeg vil ha bekreftelse på at den lille har det bra :D

Å, så deilig jeg har det! :)
 
Usj, jeg er ikke så ofte inne på dagboken min jeg, så jeg så ikke meldingen fra deg.
Godt at du fikk en fin opplevelse på fredagen da :) Fine bilder fikk du også! :)
 
Gratulerer til deg også med 12 uker :) Godt å komme over den kneiken da :)
 
Da er jeg kommet meg til uke 13 :) Spennende. Kvalmen skal vistnok være avtagende fra i dag av.. og det har jeg merket. Jeg har merket det i forrige uke, da var jeg ikke så ille kvalm :) Nå er jeg bare sånn litt kvalm, sånn at jeg kjenner at jeg er gravid-kvalm, ikke usj jeg klarer ikke å være på jobb-kvalm :) Og godt er det!
 
Det er 5 uker og 4 dager til jeg skal på UL, men jeg vil finne meg en privat før den tid :D wiii!
 
Da har jeg vært på UL. Fikk en time i går.
 
Det var ikke bare bare å finne frem til rett plass nei. Vi måtte spørre folk som gikk forbi, men til slutt var det ei som kunne hjelpe oss. Hus nr. var ikke logisk plassert, men vi kom oss inn til akkurat til timen vår :) Jeg var glad for at de ikke skulle måle blodtrykket, da hadde jeg nok sprengt apparaturet :p hehe. Stakkars samboer, han fikk mye kjeft. Jeg er ikke kjent for å være langsint, så da vi kom inn til legen, var alt glemt :)
 
Det var en hyggelig lege, en barnelege. Det ble tatt utvendig UL, men han kunne ta innvendig dersom vi ønsket bedre bildekvalitet. Jeg tenkte at så lenge vi ser at alt er ok, så er det greit, men angrer litt etterpå. Vi skal på ordinær UL om 5 uker, da blir bildene mer synligere, da babyen har utviklet sterkere beinstruktur, og UL bølgene blir lettere reflektert i beinet :)
 
Vi fikk både høer og se at hjertet banket. Og babyen bevegde seg også :) Det var koselig og beroligende.
Alt dette kostet 800 kr, ikke så ille, i og med at vi fikk med oss en CD med bilder og to videosnutter. Videosnuttene ble jeg litt skuffet over.. de varte jo bare i noen få sekunder, og babyen rørte ikke på seg da... jaja, hjertet slår ihvertfall :)
 
Nå er det bare 5 uker og 3 dager til neste Ul :) Da er jeg 18 uker og 4 dager på vei :) Gleder meg!
 
Juhuuu!! Da har jeg kommet meg til uke 14 :)
 
Det er 4 uker og 4 dager til ordinær UL :) GLeder meg ja!
 
Jeg var på UL på mandag 7 des, og det gikk fint fint :D Fikk se en sprellende baby. Vi fikk også høre hjertelyden, det var vakkert det!! :)
Vi fikk med oss en CD med bilder og 3 videosnutter. Videosnuttene varte bare i 3-4 sekunder, så det var litt skuffende, ikke rørte babyen på seg de sekundene heller. Det ble litt uklare bilder, siden det ble tatt utvendig UL, men det går greit :)
 
Formen min er ellers bra! Blir fort mett nå da, men det er jo greit, for jeg har gått opp snart 4 kg :( jaja, dette får en bare regne med!! Klarer å gå turer, så da kan det hende at vekten ikke øker så inmari fort! :)
 
Da har jeg kommet meg enda en uker fremmover [:)] UKE 15!! :)

Var hos legen i dag, måtte ta noen blodprøver på nytt og lever en ny urinprøve. Jeg hadde 11,2 (trur jeg), men i dag viste den 13,5 [:)] Det er bra. Men jeg har litt hvite blodceller i urinen min... Jeg kjenner ikke noe til UI.. så jeg håper dette er noe som går over. Jeg skal en tur til legen 5 januar, så da får vi se på urinprøven da.

Ellers har jeg frem til nå gått opp nesten 6 kg... [&:] men det sies at man skal gå opp 6 kg i 2. trimester... Da har jeg gått opp 4,5 kg i 1. trimester og 1,5 kg fram til nå i 2. trimester. Det er jo greit.. [:)] Må jo opp litt i vekt da. Det er jo til en god sak!! [:D]

Nå skal jeg nyte juleferien min [:D]
 
Back
Topp