Får partner være med på ultralyd?

Fikk time på orkanger her også. Jeg må først busse 2-3 timer til Trondheim for så å finne buss å komme meg til Orkanger å samma turen hjem. Liker ikke å kjøre slik selv så når sambo ikke kan bli med så blir det nok buss. Skikkelig tungvindt men skjønner de bare må.
Her blir nok samboer med for å kjøre, jeg vil ikke måtte kjøre hjem alene hvis jeg får en dårlig beskjed.
 
Jeg hadde time i går på bærum sykehus, der fikk ikke samboer bli med. Dette var vi forberedt på og hadde planlagt å bruke facetime, men det fikk vi heller ikke lov til men har heldigvis vært på tul og det var en mye koseligere opplevelse enn oul. Var mer en medisinsk sjekkliste de skulle gjennom.
 
Jeg skal på privat ul om 2 uker, da får ikke partner være med, men jeg fikk lov å filme eller bruke FaceTime om jeg ville. Det var fint. Tror dessverre ikke mannen får vært med på en eneste ul dette svangerskapet.
 
Jeg hadde time i går på bærum sykehus, der fikk ikke samboer bli med. Dette var vi forberedt på og hadde planlagt å bruke facetime, men det fikk vi heller ikke lov til men har heldigvis vært på tul og det var en mye koseligere opplevelse enn oul. Var mer en medisinsk sjekkliste de skulle gjennom.
Oi, dette ble jeg faktisk overrasket over å lese. Hvilken begrunnelse fikk du? Jeg vil være mest mulig til stede på UL, men tenkte å ringe/face time med mannen akkurat når de skal avsløre kjønn eller hvis det er noe spes de skal si fra om. Håper jeg får lov til det! Det er jo viktig for mannen også.
 
Jeg hadde time i går på bærum sykehus, der fikk ikke samboer bli med. Dette var vi forberedt på og hadde planlagt å bruke facetime, men det fikk vi heller ikke lov til men har heldigvis vært på tul og det var en mye koseligere opplevelse enn oul. Var mer en medisinsk sjekkliste de skulle gjennom.

Er dette jeg er redd for! Vi tenkte også å bruke facetime. Har ikke vært på annen ultralyd en den oul som skjer om en uke. Synd om man ikke får brukt teknologien for å inkludere partner.
 
Oi, dette ble jeg faktisk overrasket over å lese. Hvilken begrunnelse fikk du? Jeg vil være mest mulig til stede på UL, men tenkte å ringe/face time med mannen akkurat når de skal avsløre kjønn eller hvis det er noe spes de skal si fra om. Håper jeg får lov til det! Det er jo viktig for mannen også.

på Haukeland henger det oppslag om at filming ikke er tillatt da det er en medisinsk undersøkelse.
 
Nei, står på nettsiden til Helse Bergen at han ikke får være med.. Synes det er skikkelig trist, særlig siden dette er vårt første barn.. Tør heller ikke håpe for mye på filming, er redd det ikke er tillatt. En venninne av meg fikk jordmoren til å skrive kjønnet på en lapp i en konvolutt, sånn at hun og kjæresten fikk åpnet det samtidig hjemme og fikk dermed vite kjønnet samtidig. Det var akurattt så vidt jm ble med på dette, men...
 
Det står på siden hos Ålesund Sykehus også, at partner ikke får være med. Jeg har et håp helt til jeg får SMS om det jeg da, men antar at han ikke får være med. Synes det er helt vanvittig trist :crybaby2 Men, hvis han ikke får være med så drar vi på privat ultralyd i tillegg <3
 
på Haukeland henger det oppslag om at filming ikke er tillatt da det er en medisinsk undersøkelse.
Jepp, så jeg turte ikke å spørre en gang:p men fikk med masse fine bilder:love017
 
Jeg fikk ikke filme eller bruke FaceTime på Ahus når jeg hadde oul :(
 
Fikk heller ikke filme eller bruke facetime under ultraly
Veldig kjedelig :( Vi har time på kvelden 28 april

Veldig kjedelig :arghh: fikk heller ikke lov å filme det men jordmor tok seg veldig god tid og var helt super. Får krysse fingrene at det kanskje har letta litt på restriksjoner til deg dagen :) uansett så er det bare helt fantastisk å se det lille nurket :Heartbigred
 
Det står på siden hos Ålesund Sykehus også, at partner ikke får være med. Jeg har et håp helt til jeg får SMS om det jeg da, men antar at han ikke får være med. Synes det er helt vanvittig trist :crybaby2 Men, hvis han ikke får være med så drar vi på privat ultralyd i tillegg <3
Jeg skal på privat ul neste uke... mannen får ikke være med her heller. Men er lov å filme, samt FaceTime e.l.
 
Jeg får flere ultralyder senere i svangerskapet, så håper han får blitt med på en av de. Men om det drar seg ut i tid så er det ikke noe vits uansett, da vi ikke får sett babyen i «helfigur», kun utsnitt(som man nesten ikke ser hva som er hva) :wacky:
 
Jeg har time i morgen 14. april. Og fikk følgende tekstmelding:

Minner om avtale på Poliklinikk for ultralyd og fosterdiagnostikk, inngang Barn/kvinne, ta heis/trapp E1 til 3.etg E2, Rikshospitalet 14. april 2020 kl. XX. Vennligst møt 15 minutter før time for å gå gjennom sjekkliste for Korona.

http://info-rikshospitalet.oushf.no Du skal ikke møte til oppsatt time hvis du eller din ledsager til sykehuset i løpet av siste 14 dager: har vært i utlandet, har hatt kontakt med en som er smittet av korona eller har luftveissymptomer (inkludert feber, hoste, tungpustethet, sår hals, forkjølelse). Ta kontakt med avdelingen for avklaring. Telefonnummer finner du i innkallingsbrevet. Kun pasienter som har behov for ledsager kan ha pårørende med inn på sykehuset under oppholdet. Dette for å begrense smitte i sykehuset. Vi ber om forståelse for det. Se oppdatert informasjon på våre nettsider www.oslo-universitetssykehus.no

Vi får altså ikke lenger oppleve disse tingene sammen :( det som liksom skulle være en magisk opplevelse. Første titten på Ultralyd, høre hjerteslag for første gang, alle nyhetene og status på baby, fødsel, første timene med baby, etc. Noe vi skulle gjennom sammen, og ikke bare meg sammen med en vilt fremmed. Alt handler bare om korona. Er ikke begeistret for å være gravid som dere sikkert har skjønt... :sorry:
 
Jeg hadde oul før påske på Riksen og mannen fikk ikke blitt med. Men jeg hadde en veldig snill jordmor som først tok en skikkelig runde og forklarte litt om hva som var hva, denne runden fikk jeg filme (ikke facetime dog men det gikk bra for min del). Hun fant også noen fine innstillinger for at jeg skulle kunne ta bilder. Kun etter det har hun begynt å måle osv. Så alt i alt ble det en fin opplevelse sånn etter forholdene.
 
Jeg var på OUL på Ski sykehus torsdag før påske og samboer fikk ikke være med. Veldig leit at han gikk glipp av å høre de første hjerteslagene og at jeg fikk vite kjønnet før han.
Særlig etter å ha hatt både MA og kjemisk det siste året, så skulle jeg gjerne hatt han med som støtte. Hadde en helt supert jordmor heldigvis, og alt stod fint til med lillejenta mi.

Vi skal inn til ny UL i uke 32 for å sjekke plassering av morkake, den ligger foreløpig i veien for åpningen. Håper inderlig han får være med da, da er vi jo i juli. :smiley-angelic001
 
Partner får ikke være med på Ullevål heller; OUL på fredag 17., og fått følgende SMS:


«Minner om avtale på Poliklinikken for Fostermedisin, Bygg 8, U.etg. Ullevål sykehus Friday 17. April 2020 xx. Vennligst møt 15 minutter før time for å gå gjennom sjekkliste for Korona.

http://info-ulbygg8.oushf.no Du skal ikke møte til oppsatt time hvis du eller din ledsager til sykehuset i løpet av siste 14 dager: har vært i utlandet, har hatt kontakt med en som er smittet av korona eller har luftveissymptomer (inkludert feber, hoste, tungpustethet, sår hals, forkjølelse). Ta kontakt med avdelingen for avklaring. Telefonnummer finner du i innkallingsbrevet. Kun pasienter som har behov for ledsager kan ha pårørende med inn på sykehuset under oppholdet. Dette for å begrense smitte i sykehuset. Vi ber om forståelse for det. Se oppdatert informasjon på våre nettsider www.oslo-universitetssykehus.no»


Selvsagt litt trist, men veldig forståelig. Mitt første barn (forhåpentlig, om alt går bra), han har to fra før. Heldigvis vært på 4-5 UL sammen allerede, siste for 4-5 uker siden, pga 3 aborter (2 MA, 1 T18) siste halvannet året) => vi har hørt hjerteslag og sett fosteret bevege seg sammen tidligere <3 og også fått vite at det ser ut til å være gutt.
Så lenge ikke noe er galt, skal det gå greit alene, og er noe galt nå (20 uker) blir det vanskelig å takle uansett..

Tenker vi må være glade så lenge alt er bra, alle friske, osv., og at det som sagt er forståelig at ikke flere kan være med inn. Men må innrømme at jeg veldig gjerne vil ha ham med på fødselen, og håper han får det (får vel det pdd, så lenge ingen symptomer) - er jo en stund til foreløpig..;)
 
Partner får ikke være med på Ullevål heller; OUL på fredag 17., og fått følgende SMS:


«Minner om avtale på Poliklinikken for Fostermedisin, Bygg 8, U.etg. Ullevål sykehus Friday 17. April 2020 xx. Vennligst møt 15 minutter før time for å gå gjennom sjekkliste for Korona.

http://info-ulbygg8.oushf.no Du skal ikke møte til oppsatt time hvis du eller din ledsager til sykehuset i løpet av siste 14 dager: har vært i utlandet, har hatt kontakt med en som er smittet av korona eller har luftveissymptomer (inkludert feber, hoste, tungpustethet, sår hals, forkjølelse). Ta kontakt med avdelingen for avklaring. Telefonnummer finner du i innkallingsbrevet. Kun pasienter som har behov for ledsager kan ha pårørende med inn på sykehuset under oppholdet. Dette for å begrense smitte i sykehuset. Vi ber om forståelse for det. Se oppdatert informasjon på våre nettsider www.oslo-universitetssykehus.no»


Selvsagt litt trist, men veldig forståelig. Mitt første barn (forhåpentlig, om alt går bra), han har to fra før. Heldigvis vært på 4-5 UL sammen allerede, siste for 4-5 uker siden, pga 3 aborter (2 MA, 1 T18) siste halvannet året) => vi har hørt hjerteslag og sett fosteret bevege seg sammen tidligere <3 og også fått vite at det ser ut til å være gutt.
Så lenge ikke noe er galt, skal det gå greit alene, og er noe galt nå (20 uker) blir det vanskelig å takle uansett..

Tenker vi må være glade så lenge alt er bra, alle friske, osv., og at det som sagt er forståelig at ikke flere kan være med inn. Men må innrømme at jeg veldig gjerne vil ha ham med på fødselen, og håper han får det (får vel det pdd, så lenge ingen symptomer) - er jo en stund til foreløpig..;)

Jeg ringte Ullevål i dag. Og dem gjorde meg oppmerksom på at det er et koronaTELT utenfor bygg 8 som man skal registrere seg i. Var ikke helt forberedt på å bli møtt av et telt, men glad jeg ringte og fant ut av det. Hadde sikkert ikke skjønt noen ting om jeg hadde møtt opp.
 
Back
Topp