Får partner være med på hele fødselen?

Ja, håper virkelig det! Jeg er motsatt av alle(?) andre og vil IKKE ha noen med meg i akkurat den aktive, siste delen, men gjerne litt før, og så er det veldig viktig for meg med noen hos meg ETTERPÅ. Jeg skal bli alenemamma, så for min del er det snakk om søster som ledsager.
Jeg melder meg inn i samme klubb :joyful: Trenger egentlig kun jordmor/evt lege tilstede under selve jobben.. Etterpå kunne jeg tenke meg å ha samboeren min der :Heartred Så sånn som sist, da det var motsatt, det var kjipt..

Nå er det besøksforbud på ous igjen! Det betyr at partner kun får være med på aktiv fødsel (samt 2 timer etterpå) og at det ikke er lov med besøk på barsel av noen :wideyed: vet ikke hvordan reglene blir på barselhotellet. Håper far kan være med hele oppholdet der ihvertfall!

Nå er det besøksforbud på ous igjen! Det betyr at partner kun får være med på aktiv fødsel (samt 2 timer etterpå) og at det ikke er lov med besøk på barsel av noen :wideyed: vet ikke hvordan reglene blir på barselhotellet. Håper far kan være med hele oppholdet der ihvertfall!
I mai 2020, da det var samme restriksjoner som det ble på ous nå, fikk ikke partner være med på barselhotellet:bored:

I mai 2020, da det var samme restriksjoner som det ble på ous nå, fikk ikke partner være med på barselhotellet:bored:
Ja, jeg vet, men de endret jo reglene etterhvert uten å heve besøksforbudet så jeg har ett lite håp! Nesten fristende å sjekke ut hjemmefødsel nå :wideyed:

Ja, jeg vet, men de endret jo reglene etterhvert uten å heve besøksforbudet så jeg har ett lite håp! Nesten fristende å sjekke ut hjemmefødsel nå :wideyed:
Åh det tør jeg ikke.. Er så redd noe akutt skal skje, som man ikke får behandlet hjemme:shifty:

Åh det tør jeg ikke.. Er så redd noe akutt skal skje, som man ikke får behandlet hjemme:shifty:
Jeg hadde egentlig lyst på hjemmefødsel i utgangspunktet, men fant ut at ABC på Ullevål var en fin mellomting. Hjemmefødsel er så dyrt og det er vanskelig å finne jordmor. I tillegg så er det stress med opprydning :hilarious:

Jeg hadde egentlig lyst på hjemmefødsel i utgangspunktet, men fant ut at ABC på Ullevål var en fin mellomting. Hjemmefødsel er så dyrt og det er vanskelig å finne jordmor. I tillegg så er det stress med opprydning :hilarious:
Jeg rekker nok uansett bare å komme meg til nærmeste sykehus (ahus.) Ellers ville nok abc vært et alternativ :joyful:

Jeg skal også føde på abc. Tror du det er sjans for at de endrer regler innen termin? Det er jo enda 9 uker igjen for min del. Og hva med de fremtidige kontrollene vi har på abc? Får partner være med da?

Jeg skal også føde på abc. Tror du det er sjans for at de endrer regler innen termin? Det er jo enda 9 uker igjen for min del. Og hva med de fremtidige kontrollene vi har på abc? Får partner være med da?
Jeg fikk brev om time til første kontroll på ABC i dag og der sto det "deg og partner", men mulig de bare ikke har rukket å endre det enda. Jeg tenker å ringe når det nærmer seg for å spørre. Når det kommer til fødsel så tror jeg sjansen er større for at partner får bli med i ettertid for oss på ABC siden man da har eget rom på hotellet. Jeg har også håp om at ABC kjemper litt ekstra for at partner skal få være der med tanke på filosofien dems om hvor viktig det er å ha støtte. Men! Jeg tenker også at dersom vi må være alene i barseltiden så er ABC det beste stedet å være fordi jordmødrene der har så fokus på hjelp og støtte! Jeg har termin helt i slutten av februar så jeg håper det letter innen det!

Jeg fikk brev om time til første kontroll på ABC i dag og der sto det "deg og partner", men mulig de bare ikke har rukket å endre det enda. Jeg tenker å ringe når det nærmer seg for å spørre. Når det kommer til fødsel så tror jeg sjansen er større for at partner får bli med i ettertid for oss på ABC siden man da har eget rom på hotellet. Jeg har også håp om at ABC kjemper litt ekstra for at partner skal få være der med tanke på filosofien dems om hvor viktig det er å ha støtte. Men! Jeg tenker også at dersom vi må være alene i barseltiden så er ABC det beste stedet å være fordi jordmødrene der har så fokus på hjelp og støtte! Jeg har termin helt i slutten av februar så jeg håper det letter innen det!
Jeg ringte ABC. De sa at partner får være med på kontroll! Så jeg tror dette går bra!

Ser adressa skiver at St.Olavs strammer inn, men det står at de ikke vil gjøre noe med retningslinjene som gjelder partner og fødsel på dette tidspunktet heldigvis, så da får de være med på hele forløpet og barsel :joyful:

Hvor står dette? Har prøvd å finne det på nettsiden, men står ingenting om det :-/

det jeg finner er at partner til

Finner kun at partner til gravide/fødende ikke blir berørt av besøksforbudet, det vil vel si at det går som normalt med fødsel og barsel?

Det var kun ut i fra sånn det var sist! Kan se ut som de gjør det anderledes denne gangen heldigvis ut i fra hva timeflower94 fant ut :D

Ser at folka fra barselopprøret har spurt sykehus og helsedirektoratet hvordan planen er for gravide og fødende fremover. Følger dem på Instagram! :)

Hei! Følger forskjellige kontoer på Instagram tilknyttet fødsel i Norge. På flere av disse kontoene står det nå at det regjerer usikkerhet rundt om partner får være med på hele fødselen. Hvor kan jeg finne den informasjonen som gjelder per nå - og har dere hørt noe om dette? Jeg er redd for å føde alene, og at partner bare kan få være med på den aktive delen (som er fra 4 cm åpning)...
Jeg fødte i mars 2021 og da bare krevde jeg at partner skulle få være med og være der etter fødsel, og de ga seg. Tenker å gjøre det samme nå i februar hvis de prøver å si at han ikke får være der. Synes det er fullstendig uakseptabelt å nekte barnefar å bli med på hele fødselen, og uaktuelt å forvente at jeg skal ta vare på barnet dagene etter fødsel alene. Jeg sa at enten så får far være med eller så går jeg og føder utenfor sykehuset

Jeg fødte i mars 2021 og da bare krevde jeg at partner skulle få være med og være der etter fødsel, og de ga seg. Tenker å gjøre det samme nå i februar hvis de prøver å si at han ikke får være der. Synes det er fullstendig uakseptabelt å nekte barnefar å bli med på hele fødselen, og uaktuelt å forvente at jeg skal ta vare på barnet dagene etter fødsel alene. Jeg sa at enten så får far være med eller så går jeg og føder utenfor sykehuset
Har samme plan! Og tårer!

I mange tilfeller, inkludert meg selv, har man ikke mulighet til at far er på sykehuset under barseloppholdet. (Kun på besøk.) Ofte pga at han må være hjemme og passe eldre søsken ;) Da jeg fødte mine tre eldste barn var det aldri noe spørsmål/tilbud om det engang :shy: Jeg syns det er flott at det har blitt et tilbud, men det går veldig fint uten også, er min erfaring :)

Back
Topp