Får ikke kontroll før i uke 36!

Fikk nettopp telefon fra jordmor om at 24 ukers kontrollen min neste uke er avlyst og at jeg ikke får kontroll før uke 36, hvis jeg i det hele tatt får det da. Sa jeg også hadde time hos fastlegen til uka og de anbefalte hun meg å avlyse siden legene hadde nok å gjøre nå. Så jeg skal helst gå til uke 36 uten kontroll. Har jo bare hatt kontroll i uke 13 + oul!
Jeg må ha sykemelding nå så sa at jeg avbestiller ikke legetimen. Knakk helt sammen nå:sorry:
Flere som får så lite oppfølging?


Må si det er det rareste jeg har hørt... Ble spurt om å ha en legetime via telefon da en pasient med (regner jeg med) lignende koronasymptomer hadde møtt opp på venterommet hos legen min( noe den pasienten ikke skulle). Og siden jeg hadde time rett rundt da, for sykemelding tilknyttet gravidplager, tok vi det via telefon. Ellers blir ingenting avlyst her, med mindre jeg som pasient viser symptomer på korona:p

Hvordan skal de få fulgt opp magemål, urinprøver og andre ting hvis ikke de har deg på kontroller? Håper det ordner seg for deg♡
 
Sniker :D

For en ufølsom lege du har, håper du får byttet snart (at ventelisten ikke er for lang) og at du får en mer forståelsesfull lege :Heartred Jeg har den beste legen jeg kunne fått, som har veldig forståelse for blant annet psykiske/mentale plager. Jeg er ikke fornøyd med selve legekontoret pga deres tungvindte måte å få timer på, og at legen alltid er over 1 time forsinket :rolleyes: men det får bare være når jeg er så fornøyd med legen. Ammekurs og fødselskurs er også avlyst

i forhold til jm timer så ble alle her avlyst før uke 28, men jeg skal inn neste mandag når jeg er 28+0 (foreløpig i hvert fall). Her i byen prioriterer de alle i siste trimester fikk jeg beskjed om. Fikk derimot ikke lov å ta glukosetesten på legekontoret pga korona..... så er litt bekymret for det siden jeg plages med blodsukkeret :eek::eek:
 
Last edited:
Sniker :D

For en ufølsom lege du har, håper du får byttet snart (at ventelisten ikke er for lang) og at du får en mer forståelsesfull lege :Heartred Jeg har den beste legen jeg kunne fått, som har veldig forståelse for blant annet psykiske/mentale plager. Jeg er ikke fornøyd med selve legekontoret pga deres tungvindte måte å få timer på, og at legen alltid er over 1 time forsinket :rolleyes: men det får bare være når jeg er så fornøyd med legen. Ammekurs og fødselskurs er også avlyst

i forhold til jm timer så ble alle her avlyst før uke 28, men jeg skal inn neste mandag når jeg er 28+0 (foreløpig i hvert fall). Her i byen prioriterer de alle i siste trimester fikk jeg beskjed om. Fikk derimot ikke lov å ta glukosetesten på legekontoret pga korona..... så er litt bekymret for det siden jeg plages med blodsukkeret :eek::eek:

Er kommet tydelige retningslinjer på hvem som får ta de testene nå, så om det ble bestemt tidligere så kan det være at du får et annet svar nå
 
Sniker :D

For en ufølsom lege du har, håper du får byttet snart (at ventelisten ikke er for lang) og at du får en mer forståelsesfull lege :Heartred Jeg har den beste legen jeg kunne fått, som har veldig forståelse for blant annet psykiske/mentale plager. Jeg er ikke fornøyd med selve legekontoret pga deres tungvindte måte å få timer på, og at legen alltid er over 1 time forsinket :rolleyes: men det får bare være når jeg er så fornøyd med legen. Ammekurs og fødselskurs er også avlyst

i forhold til jm timer så ble alle her avlyst før uke 28, men jeg skal inn neste mandag når jeg er 28+0 (foreløpig i hvert fall). Her i byen prioriterer de alle i siste trimester fikk jeg beskjed om. Fikk derimot ikke lov å ta glukosetesten på legekontoret pga korona..... så er litt bekymret for det siden jeg plages med blodsukkeret :eek::eek:
Så rart at du ikke fikk ta glukosebelastningen! Jeg fikk sitte i bilen de to timene jeg måtte vente. Tok den i slutten av mars, og skulle jo tro at de var strengere på smittevernet da som alt av skoler og barnehager fremdeles var stengt
 
Back
Topp