Får febtuarbabyen din halvsøsken?

• Trådstarter Trådstarter mamma_82_
  • Opprettet Opprettet
Denne får ikke annet ;) hehe

Jeg har to fra før, og mannen har ei fra før, så 3 halvsøsken får den lille :Heartpink

MEN, vi kommer ikke til å bruke dette begrepet!

Jeg har to jenter fra tidlugere og sambo ei fra tidlugere så jer blir det halvsøsken :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Første barnet på begge to her :)

Nei vi venter vårt andre barn sammen, så ikke planer om noen galvsøsken enda ivertfall

Jeg har en gutt på 6 år fra før! Kommer heller ikke til å bruke begrepet "halvsøsken" Guttungen bor mest hos oss og får en lillesøster. :)

Enig. Husker en jeg var hos en gang, hvor temaet halvsøsken ble tatt opp ang hans unger.. Og han bare; "Jeg ser ingen halve søsken jeg. Bare søsken!"
Og det har jeg tatt med meg videre. Kommer ikke til å lære ungene det begrepet heller.
Den dagen de får høre det fra noen andre, så skal jeg forklare at det er fordi de har samme mamma men forskjellige fedre, men at de likevel er søsken!

Enig. Husker en jeg var hos en gang, hvor temaet halvsøsken ble tatt opp ang hans unger.. Og han bare; "Jeg ser ingen halve søsken jeg. Bare søsken!"
Og det har jeg tatt med meg videre. Kommer ikke til å lære ungene det begrepet heller.
Den dagen de får høre det fra noen andre, så skal jeg forklare at det er fordi de har samme mamma men forskjellige fedre, men at de likevel er søsken!
Enig. Jeg har bare halvsøsken og ei stesøster +4 andre udefinerbare :p. Men sier jo ikke mer enn at jeg har 4 søsken, er andre som spør når de ser vi ikke ligner... Når jeg har fortalt hele regla så angrer dem nok på at dem spurte ;) Haha.
Blir for dumt når lillebror sier han blir steonkel, enten er du onkel eller ingenting :p Forøvrig null halvsøsken til bebis her i gården..

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg hater ordet halvsøsken.... Jeg har selv 3 halvsøsken, men har aldri tenkt på de som det! Har en datter fra før, men kommer aldri til å nevne det ordet her hjemme.. De er hel søsken og sånn er et med den saken :)

Jeg kommer heller ikke til å nevne halvsøsken. Vi sier lillebror og storesøstre :)

Har en gutt på 10 fra før, men mannen min har vært liksompappa for han i 6 år allerede. Så de blir i grunn halvsøsken, men vi kaller det bror og ikke halvbror-søsken handler om mer enn blod og gener.

Back
Topp