Får dere rare spørsmål angående kroppen nå når dere er gravide?

Amaryllis85

Glad i forumet
Jeg skrev meldinger med en venninne jeg sjelden snakker med. Hun spurte om svangerskapet, hvordan det går og andre koselige spørsmål.
Men så får jeg sånne spørsmål:

1. Er du ikke drit lei nå? Jo takk, bekkenet og ryggen tar knekken på meg noen dager, jeg jobber ikke så jeg føler meg ubrukelig og det er iallefall 8 uker igjen.. Men seriøst, vi har prøvd i flere år, dette ønsker jeg og jeg håper hun holder seg inni magen lengst mulig, sånn at hun får de beste forutsetninger når hun kommer til verden.

2. Du kommer til å gå over, nesten alle førstegangsfødende gjør det!!
Nei, ikke alle, jeg vil bli satt i gang ved termin pga svangerskapsdiabetes...
Ok,.men ungen kommer til å være svær!! Eehm nei, de sjekker vekten hennes jevnlig...

3. Hvor mye har du gått opp? Bare 5 kilo, nei du kødder!!!??
E, nei, er ikke alle som går opp så mye, har forbedret kostholdet pga svangerskapsdiabetes.....

Er det bare mine hormoner som går over stokk og stein, eller er dette litt frekt??

Får spørsmål om alt mulig jeg også, og veldig lignende det du beskriver her.. Det gjør meg veldig ukomfortabel! Skal tenke på dette hvis en av mine venninner blir gravid, så jeg ikke gjør det samme :P

Hva er det med folk, eier de ikke skam? Kanskje vi skal begynne å informere de om ting de helst ikke vil høre, kvalme, Utflod og sånne kjekke ting :-P
Samme her,.jeg skal ikke legge meg borti hvordan andre føler det og hva de veier osv!

Det eneste jeg kan komme på er ei som jeg kjenner litt, voksen dame, som jobber på dagligvarebutikken jeg bruker å handle på, hun bruker å spørre meg når jeg står å skal betale om jeg har noen plager?
En ting er jo å spørre om det går bra, en annen ting er å spørre rett ut om jeg har noen plager. Når jeg svarer "nei, ikke noe utenom det vanlige ved svangerskap", så ser hun nesten skuffet ut.
Det er nesten så hun hadde håpet på at jeg skulle fortelle der jeg står i kassa med folk rundt meg at "ja jeg er plaget med ditt og datt, og det er sånn og sånn" slik at hele bygda vet hvordan det er. :P
Og dette har skjedd ved flere anledninger..

Jeg skrev meldinger med en venninne jeg sjelden snakker med. Hun spurte om svangerskapet, hvordan det går og andre koselige spørsmål.
Men så får jeg sånne spørsmål:

1. Er du ikke drit lei nå? Jo takk, bekkenet og ryggen tar knekken på meg noen dager, jeg jobber ikke så jeg føler meg ubrukelig og det er iallefall 8 uker igjen.. Men seriøst, vi har prøvd i flere år, dette ønsker jeg og jeg håper hun holder seg inni magen lengst mulig, sånn at hun får de beste forutsetninger når hun kommer til verden.

2. Du kommer til å gå over, nesten alle førstegangsfødende gjør det!!
Nei, ikke alle, jeg vil bli satt i gang ved termin pga svangerskapsdiabetes...
Ok,.men ungen kommer til å være svær!! Eehm nei, de sjekker vekten hennes jevnlig...

3. Hvor mye har du gått opp? Bare 5 kilo, nei du kødder!!!??
E, nei, er ikke alle som går opp så mye, har forbedret kostholdet pga svangerskapsdiabetes.....

Er det bare mine hormoner som går over stokk og stein, eller er dette litt frekt??
Jeg vil si det er litt frekt!!

Haha, ja, begynn å snakke om utfloden. :P Og dobesøk. ;)

Vet ikke om jeg hadde reagert så mye på akkurat spørsmålene, men hos meg skurret det litt på grunn av formuleringene hennes. Snakk om å snakke rett fram!

Jeg syns det var litt frekt ja! Jeg snakket med en kollega da jeg var 20 uker på vei med førstemann. "Oj for en stor mage du har, venter du tvillinger eller?"!!! :o fikk også denne kommentaren av en på tannlege kontoret da jeg var 25 uker på vei: "du har vel bare noen dager igjen nå!" He he... Må jo le, er tynn med gedigen mage så jeg kan jo forstå at de tar litt feil her... Men det fins da grenser for hva man skal si og spørre om! Hvor er filteret liksom!? Og kan man si og spørre om alt til gravide??

Ikke bry deg om hun, syns du svarte bra på dumme spm!! ;)

Det eneste jeg kan komme på er ei som jeg kjenner litt, voksen dame, som jobber på dagligvarebutikken jeg bruker å handle på, hun bruker å spørre meg når jeg står å skal betale om jeg har noen plager?
En ting er jo å spørre om det går bra, en annen ting er å spørre rett ut om jeg har noen plager. Når jeg svarer "nei, ikke noe utenom det vanlige ved svangerskap", så ser hun nesten skuffet ut.
Det er nesten så hun hadde håpet på at jeg skulle fortelle der jeg står i kassa med folk rundt meg at "ja jeg er plaget med ditt og datt, og det er sånn og sånn" slik at hele bygda vet hvordan det er. :p
Og dette har skjedd ved flere anledninger..

Kanskje du får "lage" litt plager neste gang hun spør :-P og da av den ekle sorten!
Nei, folk er rare altså!

Haha, ja, begynn å snakke om utfloden. :p Og dobesøk. ;)

Vet ikke om jeg hadde reagert så mye på akkurat spørsmålene, men hos meg skurret det litt på grunn av formuleringene hennes. Snakk om å snakke rett fram!

Haha Will do :-P

Nei, spørsmålene er på en måte ikke så frekk at jeg blir overrasket, tror heller det har noe med personen å gjøre.. (jada, hormoner i sving)
Det som er greien med denne personen er at hun alltid sier ting veldig som de er. Vi har prøvd i en del år, og mistet i uke 11 i fjor. Dette vet hun. Snakket med hun på telefon etter at jeg hadde mistet. I ene øyeblikket var hun veldig varm og kjærlig, i neste øyeblikk sier hun "ja, nå må du huske på at du nærmer deg 30 og bør få fingeren ut å få barn" 
Som om det ikke var det vi strevde med!!!

Jeg syns det var litt frekt ja! Jeg snakket med en kollega da jeg var 20 uker på vei med førstemann. "Oj for en stor mage du har, venter du tvillinger eller?"!!! :eek: fikk også denne kommentaren av en på tannlege kontoret da jeg var 25 uker på vei: "du har vel bare noen dager igjen nå!" He he... Må jo le, er tynn med gedigen mage så jeg kan jo forstå at de tar litt feil her... Men det fins da grenser for hva man skal si og spørre om! Hvor er filteret liksom!? Og kan man si og spørre om alt til gravide??

Ikke bry deg om hun, syns du svarte bra på dumme spm!! ;)

Nei fy, kommenterer om magen er ikke greit, hverken på liten eller stor mage!!
Bra du ser litt humor i det iallefall!!

Neh, synes du det var så ille spørsmål/svar? Jeg hadde heller tatt det som at hun bryr seg og er interessert i svangerskapet og i deg :) vi gravide må ikke ta alt i verste mening alltid ;) ikke alltid like lett for de rundt å vite hvordan de skal forholde seg til oss, eller å vite hvordan vi tar ting om dagen ;)

Jeg hadde bare blitt glad for at noen hadde spurt meg om graviditeten jeg.,
Enig!!! Kan kanskje ha noe å gjøre med at mine venner ikke har kommet til det stadiet i livet selv enda, men det er utrolig sårt at ingen lurer på hvordan det går.

Neh, synes du det var så ille spørsmål/svar? Jeg hadde heller tatt det som at hun bryr seg og er interessert i svangerskapet og i deg :) vi gravide må ikke ta alt i verste mening alltid ;) ikke alltid like lett for de rundt å vite hvordan de skal forholde seg til oss, eller å vite hvordan vi tar ting om dagen ;)

Nei, det er nok mest hormoner som herjer :-P
Og så går det litt på person. Hadde ikke reagert sånn hvis bestevenninna mi hadde spurt :-)

Haha Will do :-P

Nei, spørsmålene er på en måte ikke så frekk at jeg blir overrasket, tror heller det har noe med personen å gjøre.. (jada, hormoner i sving)
Det som er greien med denne personen er at hun alltid sier ting veldig som de er. Vi har prøvd i en del år, og mistet i uke 11 i fjor. Dette vet hun. Snakket med hun på telefon etter at jeg hadde mistet. I ene øyeblikket var hun veldig varm og kjærlig, i neste øyeblikk sier hun "ja, nå må du huske på at du nærmer deg 30 og bør få fingeren ut å få barn" 
Som om det ikke var det vi strevde med!!!

Hun høres litt spesiell ut, ja... :P Du får bare prøve å ta det i beste mening. ;)

faktisk ikke et eneste sånt spørsmåll.. :P får heller positive kommentarer, noe jeg ikke hørte med de 2 andre, da folk ikke hadde ment d om de sa d :P som for eksempel at d kun er magen eg har lagt på meg på, at jeg ser bra ut som gravid.... og kan si meg enig, ikke gått opp mye i forhold til de 2 andre, og d har ikke lagt seg på synlige steder i hvert fall :)

faktisk ikke et eneste sånt spørsmåll.. :p får heller positive kommentarer, noe jeg ikke hørte med de 2 andre, da folk ikke hadde ment d om de sa d :p som for eksempel at d kun er magen eg har lagt på meg på, at jeg ser bra ut som gravid.... og kan si meg enig, ikke gått opp mye i forhold til de 2 andre, og d har ikke lagt seg på synlige steder i hvert fall :)

Så bra :-) du har flotte og positive mennesker rundt deg :-)

Har ikke opplevd noen direkte ubehagelige spørsmål enda, heller litt morsomme situasjoner. Sitter og spiser med venner, og kjæresten til en venninne begynner å spør om jeg må tisse oftere enn før, og om jeg føler meg ukomfortabel i min egen kropp. Hahaaa

Back
Topp