Eller, hvilke retningslinjer er det for mat i bhg?Kosthold er en viktig del sv barnehagehverdagen og det finnes en del retningslinjer å forholde seg til
Så derfor blir jeg overrasket når det ikke serveres varm mat hver uke
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Eller, hvilke retningslinjer er det for mat i bhg?Kosthold er en viktig del sv barnehagehverdagen og det finnes en del retningslinjer å forholde seg til
Fe retningslinjene kommer ann på bhg. Der jeg jobbet(privat) var en prøve bhg i den type bhg som fikk mat bestemt av profesjonelle kokker. Så det var da den bhg sine retningslinjer ang kosthold. Merker også at det er stor forskjell på kommuner når jeg snakker med folk som har jobbet i andre kommuner. Fe private følger ofte de kommunale men legger lista ett hakk over for å liksom være bedre. Jeg er i fau i bhg og m0ltids tilbudet skal endre seg. Så er det retningslinjer som gjelder for hele landet og ikke spesifikk bhg eller kommune så vil jeg gjerne ha link til den.Kosthold er en viktig del sv barnehagehverdagen og det finnes en del retningslinjer å forholde seg til
Nei dessverre ikke men jeg håper set blir detMen er varm mat hver uke en av retningslinjene? De får sunt brød, masse frukt osv. Alt av næringsstoffer de trenger
Det finnes nasjonale retningslinjer men dessverre ingentng om varm matFe retningslinjene kommer ann på bhg. Der jeg jobbet(privat) var en prøve bhg i den type bhg som fikk mat bestemt av profesjonelle kokker. Så det var da den bhg sine retningslinjer ang kosthold. Merker også at det er stor forskjell på kommuner når jeg snakker med folk som har jobbet i andre kommuner. Fe private følger ofte de kommunale men legger lista ett hakk over for å liksom være bedre. Jeg er i fau i bhg og m0ltids tilbudet skal endre seg. Så er det retningslinjer som gjelder for hele landet og ikke spesifikk bhg eller kommune så vil jeg gjerne ha link til den.
Står nok noe om det i årsplanen deres vil jeg troEller, hvilke retningslinjer er det for mat i bhg?
Joda det er fint men det skal være variasjon i bhg og brød hver dag er jo ikke detDe får brødmat, frukt/grønnsaker og melk. Det dekker behovet til de kommer hjem og får middag
Det kan jeg jo sjekke ut men uansett har de et godt tilbud med hjemmebakt brød, knekkebrød, frukt og melk om hverandre, og hun trives godt da får det heller være med varmmat, så får hun middag når hun kommer hjemStår nok noe om det i årsplanen deres vil jeg tro
Lurer også på det i vår bhg baker de brød hver morgen og har variert pålegg, så har vi middag når frøkna kommer hjem fra bhg. Syns det er greit, jegEn ting jeg lurer litt på. Er varmmat egentlig så viktig i barnehagen? Er ikke det viktigste at de får sunn variert kost om det er varmmat eller brød med variert pålegg og grønnsaker (tomat, paprika, agurk)?
De fleste lager middag når de kommer hjem, og hjemme har de fleste kald mat/brødmat til lunsj, og når barna begynner på skolen er det ikke varmmat.
Ser at flere i denne tråden vil ha varmmat inn i retningslinjene til barnehagen og har stort fokus på varmmat. Derfor lurer jeg.
Lurer også på det i vår bhg baker de brød hver morgen og har variert pålegg, så har vi middag når frøkna kommer hjem fra bhg. Syns det er greit, jeg
Ja jeg synes det er veldig viktig , kunne ønske vi hadde det som i Sverige, er glad jeg jobber i bhg med varm mat flere ganger i ukenEn ting jeg lurer litt på. Er varmmat egentlig så viktig i barnehagen? Er ikke det viktigste at de får sunn variert kost om det er varmmat eller brød med variert pålegg og grønnsaker (tomat, paprika, agurk)?
De fleste lager middag når de kommer hjem, og hjemme har de fleste kald mat/brødmat til lunsj, og når barna begynner på skolen er det ikke varmmat.
Ser at flere i denne tråden vil ha varmmat inn i retningslinjene til barnehagen og har stort fokus på varmmat. Derfor lurer jeg.
Ja jeg synes det er veldig viktig , kunne ønske vi hadde det som i Sverige, er glad jeg jobber i bhg med varm mat flere ganger i uken
En gang per uke i den barnehagen han har nå. To ganger i uka i barnehagen han skal bytte til.Hver dag? Noen dager i uka? Flere måltid om dagen??
Hvordan er det i din barnehage?