Får barnet ditt varmmat i barnehagen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
Varmmat 1-2 ganger i uken.
På jobben min er det 3 dager i uken.

Alle måltider inkludert i bhg.
Frokost varier brød/knekkebrød, müsli, havregrøt ca 2 dager i uken.
Varmmat/Lunsj varierer også etter barnehagens program. Men det serveres Varmmat til alle 1-2 ganger i uken. Alle måltider lages fra bunn. Brødmåltidene varieres med ulike pålegg, egg, nybakt brød, frukt og grønt til alle måltider.
Om ettermiddagen er det "Frukt måltid", da tilbys også brød eller knekkebrød,i tillegg til frukt/grønnsaksfat.

De får varmmat 4-5 dager i uken, er gjerne dersom kokken er syk at de får brødmat, men de pleier ha fisk to ganger, grøt en dag og kjøttretter en eller to dager :)

En gang i uka

Er jo første året jeg har unge i bhg, men er visst slik i de to store bhg (og en liten som tidligere var her, men nå lagt ned) :)

Hos oss har de nybakt brød hver dag i det minste :) har ikke hørt frøkna klage til nå, hun kommer jo uansett hjem og spiser middag, så lider ingen nød :happy:
Kosthold er en viktig del sv barnehagehverdagen og det finnes en del retningslinjer å forholde seg til
Så derfor blir jeg overrasket når det ikke serveres varm mat hver uke

Kosthold er en viktig del sv barnehagehverdagen og det finnes en del retningslinjer å forholde seg til
Så derfor blir jeg overrasket når det ikke serveres varm mat hver uke
Men er varm mat hver uke en av retningslinjene? De får sunt brød, masse frukt osv. Alt av næringsstoffer de trenger :)

Back
Topp