Får barna deres løpe rundt på parkeringsplasser

Nå har ikke jeg barn, enda, men var vitne til en nestenulykke på en P-plass for noen få dager siden. En liten gutt som vandret mellom bilene og gikk akkurat rundt en bil da en annen svingte litt for fort inn for å parkere. Jeg så alt på avstand og hadde ingen mulighet til å gjøre noe, men heldigvis, og utrolig nok, klarte bilen å bråbremse. Skummelt altså! Dessverre så ikke guttens foreldre dette da han tydeligvis hadde fått lov til å vente på de ute.
Så nei, mine fremtidige barn får ikke løpe rundt på parkeringsplasser.

Nei, virkelig ikke!
Jeg ble selv påkjørt på en parkeringsplass når jeg var liten (når jeg gikk pent ved siden av mamma), så det er jeg veldig nøye på.
Det gikk veldig fint, da. Knapt et blåmerke. Men husker hvor fortvila hun damen som kjørte bilen var.

Aldri! Blir sjokkert om noen lar barna sine få lov til det! Her skal d holdes i hånden der det er biler som kjører!

Aldri, men sjokkerer meg ikke. Foteldre som lar sine 3 åringer sykle ustø på fortauet mens de går langt bak! Så mye idiotiske og uansvarlige foreldre!

Nei det får de ikke lov til, nå er de såpass store at de følger reglene og passer på. Men de fikk ikke liv da de var småbarn heller. Å prøvde de å stikke av ble de holdt fast sån at de ikke hadde mulighet til å løpe av sted.

Som andre sier her bedre å ha en hylende unge i armene en som er på kjørt, så jeg bryr meg fint lite om hva mammapolitiet måte mene.

Tar imot tips på å få ungen til å følge ordre om å holde i hånden og gå pent. Parkeringsplasser er et mareritt livredd ungen skal "slite seg" fra hånden min. Og blir alltid kaving og utrivelig stemning.
Tvang må til for disse barna, jeg har brukt mye tvang på mine når det gjelder sikkerheten. Vil ikke holde i hånda Neivel. Da holder jeg armen, bærer eller lignende. Vil ikke sitte i sete i bilen, det bestemmer i du men jeg så har fysisk måtte holde fast mens jeg tok på belte. Kunne ikke brydd meg om hva andre måtte mene, sikkerhet først :)
Og jeg har hatt barn som har vært ekstreme til å stikke av så har lært min lekse :(

Absolutt ikke. Og de får ikke balansere på fortauskanten (ut mot veien) heller. Tar ikke slike sjanser med barna mine..

Så klart de ikke får det, det er jo det samme som å ønske at de blir påkjørt.

Overhodet ikke! Her skal ha holde hånda mi, hvis ikke så får han beskjed om at han må bæres (er bare 2 år gammel, så det går enn så lenge :P).

Tar imot tips på å få ungen til å følge ordre om å holde i hånden og gå pent. Parkeringsplasser er et mareritt livredd ungen skal "slite seg" fra hånden min. Og blir alltid kaving og utrivelig stemning.

Når det gjelder sikkerhet slik, så sier jeg bare ifra at vi holder hånda. Om det ikke er godtatt holder jeg uansett, evt armen, bærer eller hva som må til. Jeg driter i hva andre måtte mene om en evt hylende unge. Heller hylende enn død eller skadet tenker jeg altså.

Jepp! :p Skulle noen ganger ønske jeg var blekksprut så jeg fikk holdt fast armer og bein som gjerne spreller også :p
Kjenner til det :hilarious: Fikk noen blikk en gang jeg hadde frøkna med meg (tror det var på butikken) og hun blånektet å være med meg inn på butikken (aner ikke hvorfor, noe hun fikk for seg:p).
Uansett hva jeg sa og gjorde så var det ikke tale om. Endte med at jeg lempet henne under armen mens hun sprellet og klagde høylytt, men hun ble fort blidgjort da jeg tøyset med henne mens jeg gjorde det :rolleyes:

Kjenner til det :hilarious: Fikk noen blikk en gang jeg hadde frøkna med meg (tror det var på butikken) og hun blånektet å være med meg inn på butikken (aner ikke hvorfor, noe hun fikk for seg:p).
Uansett hva jeg sa og gjorde så var det ikke tale om. Endte med at jeg lempet henne under armen mens hun sprellet og klagde høylytt, men hun ble fort blidgjort da jeg tøyset med henne mens jeg gjorde det :rolleyes:
Haha, jeg har fått en helt annen medfølelse til foreldre med "umulige" unger etter at jeg selv fikk barn ;)
Har enda til gode å oppleve skikkelig ramaskrik i butikken eller andre offentlige steder, men det kommer sikkert :hilarious:

Vi har en p-plass utenfor leiligheten vi bor i ( midt i Oslo sentrum) , og vi hadde dette problemet i fjor sommer at barn løp rundt og spilte fotball og lekte der. Dette ble en sak, etter at moren til en av barna løp og sparket til bilen vår da vi snudde på p-plassen og mente vi måtte ta hensyn til barn som lekte der. Kokte litt(!) i topplokket mitt da kan man si. Uansett, så var dette en 2-3 familier med veldig spesielle voksne folk som lot barna sine løpe rundt der, og vil si mindre inetlligente og late egentlig.

Haha, jeg har fått en helt annen medfølelse til foreldre med "umulige" unger etter at jeg selv fikk barn ;)
Har enda til gode å oppleve skikkelig ramaskrik i butikken eller andre offentlige steder, men det kommer sikkert :hilarious:
Jeg er så enig, jeg sender min fulle medfølelse til de som opplever det hvis jeg er i nærheten :hilarious:

Back
Topp