Får barna deres løpe rundt på parkeringsplasser

Jupp , senest opplevd på Sandvika storsenter og foreldrene gikk bare inn
Ja de får jo skylda dessverre

Jeg tror jeg hadde gått og kjeftet på foreldrene eller barna hvis jeg så det... det går gale så fort så slike ting slår jeg hardt ned på:/

Nei :eek: Men har opplevd at min av og til prøver seg, men løper så fort jeg kan etter så det er få sekundene det varer.. heldigvis har eldste slutta, mens yngste har begynt..Synes det er like skummelt hver gang :mad:

Har ingen barn å miste så nei, de får aldri løpe fritt der det er biler...

Nei, ikke under noen omstendighet!

Eldste har stukket av fra bilen én gang (slet seg fra hånda mi) og holdt å på bli påkjørt av en stor SUV... Han skvatt så fælt av mitt rop og bilen at han begynte å gråte... Siden har han ikke løpt på den måten!

Eldste har stukket av fra bilen én gang (slet seg fra hånda mi) og holdt å på bli påkjørt av en stor SUV... Han skvatt så fælt av mitt rop og bilen at han begynte å gråte... Siden har han ikke løpt på den måten!
Uff godt det gikk bra

Uff, så skummelt :( de er jo så raske også:sorry: godt at det gikk bra, og at han ikke har gjort det igjen :Heartred

Hell no! Her må han på straks 3 år holde hånda og de største må gå ved siden av oss.

Nei. Min er bare 1,5. Vil ikke holde hånda og går ikke rolig siden av oss enda. Så han blir putta rett i vogn :p

Nei, virkelig ikke!! Galskap å la barn leke på slike plasser.
Jeg lærer datteren min om blindsone på bil ved rygging ol. sånn at hun skal være obs på at hun må være synelig rundt biler.

Tar imot tips på å få ungen til å følge ordre om å holde i hånden og gå pent. Parkeringsplasser er et mareritt livredd ungen skal "slite seg" fra hånden min. Og blir alltid kaving og utrivelig stemning.

Tar imot tips på å få ungen til å følge ordre om å holde i hånden og gå pent. Parkeringsplasser er et mareritt livredd ungen skal "slite seg" fra hånden min. Og blir alltid kaving og utrivelig stemning.

Vel. Hva kan jeg si? Det kommer til å gå over. Du må bare gjøre det som skal til. Det blir nok bedre stemning etterhvert:) Barn er forskjellige, noen er mer utprøvende av natur. Min måtte bæres/tvangsholdes i hånden/tvinges ned i vognen. Helt vanvittig mange ganger, kunne ikke brydd seg om parkeringshus/plasser/over veien og hørte overhodet ikke etter.

Nå er han svært fornuftig og har vært det en god stund, heldigvis!

Søsteren er av et annet slag, hun hører bedre etter. Har ikke samme utfordring med henne. Endrer det seg, blir det tvang på henne også. Alt for sikkerheten!

Vel. Hva kan jeg si? Det kommer til å gå over. Du må bare gjøre det som skal til. Det blir nok bedre stemning etterhvert:) Barn er forskjellige, noen er mer utprøvende av natur. Min måtte bæres/tvangsholdes i hånden/tvinges ned i vognen. Helt vanvittig mange ganger, kunne ikke brydd seg om parkeringshus/plasser/over veien og hørte overhodet ikke etter.

Nå er han svært fornuftig og har vært det en god stund, heldigvis!

Søsteren er av et annet slag, hun hører bedre etter. Har ikke samme utfordring med henne. Endrer det seg, blir det tvang på henne også. Alt for sikkerheten!

Skal sies at hun har aldri rukket å løpt av sted, men virkelig hater bruke tvang føler mammapolitiet skal arrestere meg hvert sekund

Skal sies at hun har aldri rukket å løpt av sted, men virkelig hater bruke tvang føler mammapolitiet skal arrestere meg hvert sekund
Drit i mammapolitiet. Bedre med tvang enn en unge som blir ihjelkjørt fordi det ikke er «politisk riktig» å tvinge ungen til å holde hånda :p

Det klarte min, flere ganger. Kom ikke akkurat langt avsted, men likevel. Skikkelig sterk og rask!

Mammapolitiet? Det er ikke de som har et barn som er såpass utprøvende. Det er ikke de som må passe på bedre enn en hauk. Signerer innlegget lengre oppe; drit i dem! Noen kan ikke forstå med mindre de har samme utfordring. De har nok utfordringer på andre områder, sånn er det å ha barn. Noens utfordringer er bare mer synlige:p

Må du bruke tvang, så må du det. Barnehagen støttet meg 100 % fordi de så hvordan det var, de også.

Nei, det er vel alles foreldres skrekk og gru.
Mine er for store til det nå, men hendte at de prøvde seg da de var mindre. Måtte holde i hånden, og jeg måtte ha kontroll

Kommer helt ann på hvilken parkeringsplass det er. Kjøpesenter å ellers trafikerte plasser, nei. Men har fått lov på vår plass i sameiet så lenge det ikke er naboer som kjører til og fra mens vi er der. Hører heldigvis såpass etter at han ikke gjør det når vi sier nei

Nei, absolutt ikke. Jeg er livredd for at han skal bli påkjørt.:nailbiting:

Skulle selv rygge ut fra en parkeringsplass som lå i en bakke en gang. Kikker begge retninger før jeg lirker meg ut, men ser deretter mest til høyre da eventuelle biler kommer derfra. Ser da en 4 år gammel gutt i full fart nedover bakken på sykkel rett bak bilen. Faren kommer noen meter bak. Heldigvis unngikk jeg å kjøre på noen.

Jeg følte meg både redd og sint. Det er fortau rett ved siden av parkeringen. Og det mener jeg bestemt at foreldre må kontrollere at barna deres bruker. Ingen vil kjøre på noen, men sikten kan være begrenset selv om farten er veldig lav. Foreldre må passe på de minste barna sine ute i trafikken.

Back
Topp