Bamsemor
Gravid for første gang :)
Frøkna her har spist fast føde 4 ganger om dagen en god stund nå. I starten fikk hun flaske når hun skulle sove da jeg følte at hun fortsatt måtte få litt melk. For noen dager siden begynte det å bli vanskelig å legge henne melka ga bare masse raping og gulping. Jeg valgte da å slutte med melkeflaskene og det ser ut til å fungere veldig fint for henne. Hun får vann til måltidene og en melkeflaske på kvelden. Hvor mye væske bør de ha i seg iløpet av dagen? Jeg tenker at så lenge hun har bra med tissebleier og avføring så er det greit? Jeg tenker jeg kan tilby henne vannkoppen litt flere ganger iløpet av koppen og jeg tror at hun drikker hvis hun trenger det, eller?
Jeg har skjønt at man bør gi frukt til grøtmåltidene, så jeg pleier å blande fruktmos i grøten hvis jeg gir ren havregrøt f.eks, er det nok eller bør hun f.eks. en bananbit til dessert? Bruker også en del av de grøtene fra nestle som inneholder banan, bringer, sviske osv, trenger man å gi noe mer frukt til det måltidet da?
Jeg har skjønt at man bør gi frukt til grøtmåltidene, så jeg pleier å blande fruktmos i grøten hvis jeg gir ren havregrøt f.eks, er det nok eller bør hun f.eks. en bananbit til dessert? Bruker også en del av de grøtene fra nestle som inneholder banan, bringer, sviske osv, trenger man å gi noe mer frukt til det måltidet da?