Få et barn til

Jeg gir mannen og meg selv noen måneder så kanskje en av oss ombestemmer oss. Jeg personlig ønsker meg stor familie!

Vi var jo ferdig med barn, har en på 11år og en på 15år. Men så begynte vi sånn smått å prate om å kanskje få nr 3 i fjor, så nå sitte jeg her da i uke 19. vi gleder oss veldig alle 4 :Heartred

Jeg har ingen tips egentlig, men jeg kunne også tenke meg et tredje barn, men mannen min sier nei.. Tror ikke han kommer til å endre mening dessverre, enda yngste bare er 10 mnd.
Så man får heller sette opp lister over ting som blir vanskeligere å gjøre med 3 barn, frihet man har når man ikke har baby og småunger lenger. Fylle tida med ting som man liker å gjøre og som ikke er like enkelt å gjøre når man er i småbarnsfasen.
For min del kjenner jeg at det er uaktuelt å begynne på ny runde med småbarn da, det skal være nå eller aldri. Men, som sagt tviler jeg på at mannen min kommer til å synes det er en god ide. Og det er jo alltid den som ikke vil ha barnet som bestemmer, føler jeg :p

Åh sånn fornuftsliste prøver jeg også på, men hjertet vil ikke høre, og argumenter imot. :hilarious:

Her er det økonomien som kommer til å bli avgjørende, rett og slett. Hjelper litt med reduksjon i barnehageprisen, men alt annet går jo opp.

Det er ikke lett. Her har heldigvis mannen blitt mer åpen for en til. Satser på et arbeidsuhell så vi slipper å ta avgjørelsen selv, at naturen fikser det for oss.

IMGJeg også var ferdig. Har ei jente på snart 14 og en gutt på 9.

Hadde vært alenemor noen år, og hadde det veldig greit egentlig, fram til jeg traff sambo i 2018. Han hadde ikke barn fra før og var noen år yngre enn meg, så da måtte det gå som det gikk.

Så nå har vi i tillegg ei frøken på 15 mnd som tusler rundt og endevender huset, og jeg har nettopp funnet ut at nr 4 er på vei :wacky:

Veldig koselig med store søsken som bidrar og hjelper til, og veldig kjekt med den babylykken og artige småbarnstida som jeg får oppleve igjen!
Samtidig er det en omveltning. Må liksom begynne helt på nytt igjen etter å være vant med store unger og mye «frihet». Livet har jo blitt veldig annerledes enn jeg så for meg.

Men sånn sett fra andre siden, så forsto jeg jo at det var noe han ønsket, og etterhvert var tanken ikke så dum likevel når en får tid til å bearbeide ideen litt :p

Back
Topp